Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشمندان چینی در خصوص یک سویه جدید کرونا هشدار دادند که قادر است از هر سه نفر، یک نفر را به کام مرگ بکشاند.

دانشمندان ووهان چین که برای نخستین بار در سال ۲۰۱۹ توانستند کووید۱۹ را کشف کنند، اکنون در خصوص ظهور نوع جدیدی از کرونا در آفریقای جنوبی به نام «NeoCov» هشدار دادند که نرخ انتقال پذیری و مرگ و میر بالاتری دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه طبق این گزارش NeoCov جدید نیست و با ویروس «نشانگان تنفسی خاورمیانه» یا همان مرس (MERS-cov) که در سال ۲۰۱۲ و ۲۰۱۵ در کشور‌های خاورمیانه کشف شد، مرتبط بوده و همچنین شبیه «SARS‑CoV‑۲» (عامل کووید-۱۹) است، اما دانشمندان از قابلیت انتقال این ویروس از حیوانات به انسان سخن می‌گویند.

دانشمندان ووهان چین با انتشار مقاله‌ای در پایگاه «bioRxiv» اعلام کردند که سویه «NeoCov» می‌تواند از تمامی سویه‌های پیشین، مرگبارتر باشد. در حالی که NeoCoV در جمعیت خفاش‌ها در آفریقای جنوبی کشف شده و تا کنون در میان این حیوانات شیوع پیدا کرده است، حال بر اساس این پژوهش جدید دانشمندان چینی، می‌تواند انسان‌ها را نیز آلوده کند.

طبق اعلام محققان دانشگاه ووهان و موسسه بیوفیزیک «آکادمی علوم چین» تنها یک جهش دیگر لازم است تا این ویروس بتواند به سلول‌های انسانی نیز نفوذ کند.

این محققان اعلام کردند این ویروس جدید کرونا به دلیل اتصال متفاوتی که به گیرنده «ACE۲» به نسبت پاتوژن کرونا دارد، مسئله‌ای خطرناک به حساب می‌آید که در نتیجه آن، نه آنتی بادی‌ها و نه مولکول‌های پروتئینی تولید شده توسط فرد مبتلا به بیماری‌های تنفسی و یا افراد واکسینه شده، هیچ کدام نمی‌توانند محافظتی در برابر «NeoCoV» ایجاد کنند.

به گفته این دانشمندان چینی، NeoCov می‌تواند ترکیب بالقوه‌ای از مرگباری ویروس مرس و انتقال پذیری بالای ویروس کرونای کنونی (کووید-۱۹) باشد؛ به طوری که از هر سه مبتلا، جان یک نفر را بگیرد.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دانشمندان چینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۵۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!

دانشمندان دیرینه‌شناس، اخیرا به کشف‌های جدیدی در خصوص یک گونه عجیب و ماقبل تاریخ از ماهی قزل‌آلا رسیدند. این ماهی در حد و اندازه‌ای بزرگ و با دندان‌هایی شبیه به عاج وجود داشته است.
مجله پلوس وان (Plos One) اخیرا پژوهشی را منتشر کرده است که متعلق به یکی از کشف‌های جدید دانشمندان از تاریخ اقیانوس‌هاست.

به گزارش فارس، ماهی Oncorhynchus Rastrosus، گونه‌ای غول‌پیکر از خانواده ماهی قزل‌آلا که چند میلیون سال پیش در شمال غربی اقیانوس آرام آمریکای شمالی زندگی می‌کرد، دارای یک جفت دندان جلویی بود که از کناره‌های دهانش مانند عاج بیرون می‌آمد.

تخمین زده شده است که این ماهی غول‌پیکر به طول ۲.۷ متر می‌رسد. در ابتدا، محققان تصور می‌کردند که دندان‌های جلویی بزرگ این ماهی مانند دندان‌های نیش به سمت عقب، یعنی به سمت دهان است. این تصور تا حد زیادی به این دلیل بود که فسیل‌های دندان‌ها جدا از بقیه جمجمه کشف شده است.


اگرچه تاکنون کاربرد‌های بالقوه این دندان‌های عجیب به طور کامل مشخص نشده است، اما محققان معتقدند که احتمالاً این ماهی از آن‌ها برای مبارزه یا به عنوان ابزاری برای کندن لانه‌ها در کف دریا استفاده می‌کرده است. دانشمندان خاطرنشان می‌کنند که این امکان وجود دارد که از دندان‌ها برای اهداف متعدد استفاده شوند، ولی احتمالاً از دندان‌ها براکشف جدید دیرینه‌شناسان: قزل‌آلای غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!ی گرفتن طعمه استفاده نمی‌شده است.

کرین کلاسون، پژوهشگر اصلی و استاد آناتومی در کالج پزشکی فیلادلفیا، می‌گوید: «ما برای دهه‌ها می‌دانستیم که این ماهی قزل‌آلای منقرض شده از مرکز اورگان، بزرگترین ماهی‌هایی هستند که تاکنون زندگی کرده‌اند. اکتشافاتی مانند اکتشاف ما نشان می‌دهد که آن‌ها احتمالا غول‌های مهربانی نبوده‌اند. این دندان‌های بزرگ عاج‌مانند برای دفاع در برابر شکارچیان، رقابت با سایر ماهی‌های قزل‌آلا و در نهایت ساختن لانه‌هایی برای حفاظت از * استفاده می‌شده است.»

برایان سیدلاوسکاس، استاد دانشگاه ایالتی اورگان، می‌افزاید: «ما همچنین تأکید می‌کنیم که ماده‌ها و نر‌ها به طور یکسان دارای دندان‌های بزرگ و عاج‌مانند بوده‌اند.»

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پاندای قرمز گیاه‌ خوار با اصالت چینی (+عکس) این حیوان عجیب برای زنده ماندن باید در خواب هم غذا بخورد! (+عکس) خصوصیات جالب پاندا و بررسی انواع مختلف آن (+عکس)

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با ترور دانشمندان نمی‌توانند دانش بومی را از ما بگیرند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • کشف جدید دیرینه‌شناسان: ماهی غول‌پیکر با دندان‌های عاج‌مانند!
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت