Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-28@12:44:54 GMT

رئیس جمهور ایتالیا در سمت خود ابقا شد

تاریخ انتشار: ۹ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۶۶۶۳

رئیس جمهور ایتالیا در سمت خود ابقا شد

رهبران احزاب قدرتمند ایتالیا از سرجو ماتارلا خواستند در مقام ریاست جمهوری این کشور باقی بماند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، در حالی‌که روند انتخاب رئیس جمهوری ایتالیا از سوی نمایندگان پارلمان پس از 6 دور رای‌گیری به بن‌بست رسیده بود، رهبران احزاب قدرتمند از سرجو ماتارلا خواستند در مقام ریاست جمهوری باقی بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماتارلا، رئیس جمهوری 80 ساله ایتالیا که دوره مسئولیتش قاعدتا هفته آینده به پایان می رسید با اصرار رهبران سیاسی امروز شنبه با ادامه دادن مسئولیت سیاسی خود موافقت کرد. وی پیش تر از تمایل خود برای واگذار کردن مسئولیت خبر داده بود.

 به گزارش یورنیوز، خالی ماندن پست ریاست جمهوری می توانست ثبات سیاسی ایتالیا را تهدید کند و ماتارلا با این توجیه و با توجه به بن بست در پارلمان برای یک دوره دیگر در این مقام ابقا شد.

یک مقام دیپلماتیک به خبرگزاری رویترز گفت ماریو دراگی، نخست وزیر دولت ائتلافی ایتالیا روز شنبه از سرجو ماتارلا خواست در این مقام باقی بماند. همزمان ماتئو سالوینی، رئیس حزب راست‌گرای افراطی لیگا از ماتارلا خواست برای پایان دادن فوری به سردرگمی سیاسی در کشور «ایثار کند و همچنان رئیس جمهور بماند.»

این دومین بار در طول تاریخ جمهوری ایتالیا است که پارلمان از انتخاب رئیس جمهوری ناتوان مانده و از بالاترین مقام رسمی کشور درخواست می‌شود تا برای یک دوره هفت ساله دیگر در سمت خود باقی بماند. پیش از این در سال 2013 رهبران سیاسی از جورجو ناپولیتانو، رئیس جمهوری وقت چنین درخواستی کردند.

ریاست جمهوری در ایتالیا یک مقام تشریفاتی است. با این حال در کشوری که عمر دولت‌های ائتلافی کوتاه است، رئیس جمهور نقش بسیار مهمی در رایزنی با احزاب برای معرفی یک فرد به‌عنوان رئیس شورای وزیران (نخست وزیر) به پارلمان دارد. خالی بودن جایگاه رئیس جمهور، در صورت سقوط دولت ائتلافی می‌تواند ایتالیا را وارد چرخه بحران سیاسی کند.

پایان بی‌نتیجه اولین دور انتخابات ریاست جمهوری در ایتالیا/ رای گیری ادامه داردآیا بی‌ثباتی ارمغان انتخابات ریاست جمهوری برای ایتالیا خواهد بود؟«عملیات سنجاب» اسم رمز برلوسکونی برای تصاحب کرسی ریاست جمهوری ایتالیاحمایت احزاب راستگرای ایتالیا از نامزدی برلوسکونی برای ریاست جمهوری

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ریاست جمهوری رئیس جمهوری باقی بماند رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • درخواست عجیب اولتراهای یووه: آلگری بماند!
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • دیدار بایدن و اردوغان به تعویق افتاد
  • سفر ریاست جمهور ایران به پاکستان در راستای زمینه سازی وحدت و همکاری منطقه بود
  • ادای احترام معاون پارلمانی رئیس جمهور به شهدای گمنام سمنان
  • (ویدیو) عصبانیت تروریست‌های پاکستان از سفر رئیسی از زبان معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری
  • بررسی روابط دوجانبه در دیدار علی باقری با یک مقام روس
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • نگرانی آمریکایی ها: بایدن در دوره دوم ریاست جمهوری می میرد