Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-27@09:47:34 GMT

پیام عون به امیر کویت در رابطه با بحران لبنان

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۷۱۱۸

پیام عون به امیر کویت در رابطه با بحران لبنان

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، وزرای خارجه دو کشور کویت و لبنان روز شنبه ضمن دیدار با یکدیگر در کویت درباره "تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی، مهمترین پرونده‌ها و موضوعاتی که قرار است روز یکشنبه در نشست مشورتی وزرای خارجه کشور‌های عربی مورد بررسی قرار بگیرد و همچنین راه‌های توسعه روابط دوجانبه برای دستیابی به منافع مشترک و تقویت اقدامات مشترک عربی"، بحث و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شبکه ال‌بی‌سی گزارش داد که وزیر امور خارجه لبنان پاسخ‌های لبنان به پیشنهادات کویت برای حل بحران بین لبنان و کشور‌های عربی عضو شورای همکاری و واکنش‌ها و پیام میشل عون رئیس‌جمهور لبنان به امیر کویت را به همتای کویتی خود تحویل داد.

جزئیات درباره محتوای این پیام منتشر نشده است، اما پیشتر منابع لبنانی اعلام کرده بودند که «دولت لبنان در پیام خود به کشور‌های حوزه خلیج فارس تأکید کرد که لبنان نقطه شروعی برای اقداماتی نخواهد بود که کشور‌های عربی را تحت تأثیر قرار دهد».

فردا دومین نشست مشورتی وزرای خارجه کشور‌های عربی به میزبانی کشور کویت به عنوان رئیس فعلی اتحادیه عرب برگزار می‌شود. این نشست یک جلسه مشورتی غیررسمی وزرای خارجه کشور‌های عربی است که هیچ تصمیمی در آن گرفته نخواهد شد، بلکه موضوعاتی را که هر کشوری مایل به گفتگو است، بدون الزام به دستور کار، در چارچوب تقویت رایزنی‌ها و هماهنگی وزرای خارجه کشور‌های عربی مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر وزیر خارجه کویت میشل عون بحران لبنان امیر کویت مذاکرات وین جنگ یمن بودجه 1401 پیک ششم کرونا اومیکرون دهه فجر وزرای خارجه کشور های عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۱۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن درباره میدان آرش را مردود اعلام و بر حق جمهوری اسلامی ایران در این میدان تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، ناصر کنعانی در واکنش به بند مربوط به ادعای کویت درباره میدان آرش گفت: طرح ادعای یک‌جانبه در این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند.

وی با اشاره به مذاکرات و رایزنی‌های قبلی فی مابین ایران و کویت تصریح کرد: به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب نموده و به جای آن به مذاکرات فنی و حقوقی برگردد که بهترین و مناسب‌ترین مسیر برای رسیدگی به موضوع است.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران بار دیگر تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران بر اساس حقوق تاریخی و سوابق مذاکرات مشترک، آمادگی دارد در خصوص چارچوبی که متضمن احترام به منافع مشترک باشد، گفت و گوها را ادامه دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اصل حسن نیت در تعاملات منطقه‌ای، بر ضرورت اجتناب از مداخله دولت های ثالث در خصوص این موضوع تصریح کرد.

وی گفت: بدون تردید دولت های ذیربط می‌توانند در پرتو همکاری های دوستانه و در راستای منافع مشترک، بدور از جنجال‌های رسانه‌ای به توافق لازم نایل شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پرتغال درباره کشتی توقیف‌شده اسراییلی
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس شانگهای
  • سفر وزیر دفاع به قزاقستان برای شرکت در اجلاس وزرای دفاع شانگهای
  • امیر آشتیانی عازم قزاقستان شد
  • کنعانی مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را مردود دانست
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • سخنگوی وزارت خارجه: مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن در خصوص میدان آرش را مردود است/ این گونه بیانیه‌ها هیچ حقی را برای مدعی ایجاد نمی‌کند/ به کویت توصیه می‌کنیم از مسیر نادرست هیاهوی رسانه‌ای در این موضوع اجتناب کند
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها