Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: براساس مطالعاتی که چند روز گذشته انجام شده است در برخی از شهر ها تقریبا بالای ٩٠ درصد مبتلایان اومیکرون بوده است و حتی در برخی از شهر ها بالای ۵٠ درصد مبتلایان اومیکرون بوده اند.

مهرداد حق ازلی عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درباره نگرانی ها بابت بازگشایی مدارس و دانشگاه ها اظهار کرد: ستاد علمی کرونا مجدد درخواست کرده است که درباره بازگشایی مراکز آموزشی تجدید نظر شود و این احتمال وجود دارد و به نظر می رسد باید تجدید نظر حتما صورت گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه البته آموزش ها به صورت کامل حضوری نیست و ترکیبی از حضوری و غیر حضوری است، افزود: در هر صورت اگر سویه اومیکرون گسترش بیشتری پیدا کند بازگشایی مدارس و دانشگاه ها تهدیدی خواهد داشت که سرعت همه گیری افزایش بیشتری پیدا کند.

حق ازلی ادامه داد: براساس مطالعاتی که چند روز گذشته انجام شده است در برخی از شهر ها تقریبا بالای ٩٠ درصد مبتلایان اومیکرون بوده است و حتی در برخی از شهر ها بالای ۵٠ درصد مبتلایان اومیکرون بوده اند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله کرونا ادامه داد: هر چه از هفته قبل جلو تر می آییم درصد افرادی که به بیماری مبتلا می شوند بیشتر اومیکرون می گیرند.

وی با بیان اینکه به نظر می رسد سویه غالب در کشور اومیکرون است، افزود: افرادی که علائم سرماخوردگی دارند حتما باید برای اینکه متوجه شوند به اومیکرون مبتلا شدند یا نه مورد بررسی قرار گیرند.

حق ازلی گفت: به نظر می رسد بهتر است افرادی که علائم سرماخوردگی دارند قوانین قرنطینه را رعایت کنند و حداقل ۵ روز در مجامع حاضر نشود و استراحت کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: این افراد لازم است مایعات مصرف کنند همچنین اگر تست کرونا آن ها منفی شد بهتر است که ۴ تا ۵ روز از محیط های کارشان دور باشند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر قرنطینه ۵ روزه برای افرادی است که تست کرونا آن ها مثبت می شوند اما علامت ندارند ولی افرادی که دارای علائم هستند بعد از ازبین رفتن علائم هایشان می توانند ٧٢ ساعت بعد به محیط کار برگردند.

وی درباره کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: هرجایی که تجمع غیر عادی وجود داشته باشد ، تهویه وجود نداشته باشد و تراکم افراد وجود داشته باشد خطرناک است. این مکان ها می تواند سوپرمارکت ها، ورزشگاه و... باشد.

حق ازلی ادامه داد: اینکه اعلام کنیم نانوایی ها از همه جا خطرناک تر است نمی تواند دقیق باشد چرا که هر جایی که تراکم افراد نسبت به مساحت آنجا بیشتر باشد  عاملی خطرناک است.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: درحال حاضر شیوع بیماری در افرادی با سن پایین تر بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه طبق مطالعاتی که در کشور خودمان صورت گرفته است، عامل خطر مشخصی غیر از عدم تزریق واکسن را بین افراد مبتلا پیدا نکردیم، تصریح کرد: اینکه مشخصات مشترک افرادی که اکنون مبتلا می شوند را اعلام کنیم نیازمند مطالعات بیشتری در این زمینه است که عوامل خطر را پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مثل قانون ملی کرونا ، درباره اومیکرون هر کسی که بیماری های زمینه ای دارد، داروهای سیستم ایمنی و بیماری های مزمن مصرف می کند باید بیشتر رعایت کند، تصریح کرد:  توصیه می شد افرادی که واکسیناسیون نشدند و یا واکسیناسیون آن ها کامل نشده است حتما واکسینه شوند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند.

حق ازلی گفت: متاسفانه درصد پوشش واکسن دز سوم ما خیلی مناسب نیست و این زمینه را برای گسترش اومیکرون فراهم کرده است.

وی با اشاره با بیان اینکه چند هفته ی گذشته پروتکل های جدید  درمان بیماران کرونایی تدوین و ابلاغ شد، گفت: در خصوص دارو های که لازم است برای بیماران شدید تر مصرف شود، کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سلامت برنا سرماخوردگی قانون سیستم ایمنی واکسیناسیون پوشش دارو شیوع بیماری اومیکرون عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا برخی از شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مصطفی میلانی  ،شیرین سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی، توسعه سرامیک‌های پیشرفته، تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی و جلوگیری از خام‌فروشی را از جمله اولویت‌های ستاد برشمرد.
وی در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با اشاره به ظرفیت بالای اصفهان در زمینه مواد و ساخت، نقش ستاد‌های معاونت علمی به ویژه ستاد مواد را حمایت از فناوری‌های اولویت‌دار کشور عنوان کرد و گفت : تجاری‌سازی، تأمین مالی، ارتباط سازی بین شرکت‌ها با ارگان‌های دولتی و اطلاع رسانی دستاورد‌های فناوری از جمله اقدامات ستاد در جهت توسعه فناوری‌های حوزه مواد و ساخت است. دبیر ستاد فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به برگزاری نشست‌های نخبگانی و استفاده از ظرفیت‌ها و پیشنهاد‌های فعالان این حوزه اشاره کرد و افزود : ستاد مواد آمادگی دارد تا با برگزاری جلسات و رویداد‌های تخصصی، در راستای رفع مشکلات شرکت‌های فناور و دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گام بردارد. میلانی همچنین بر آمادگی ستاد برای تسهیل فرآیند تأمین مالی، ضمانت قرارداد‌ها و پذیرش ریسک فناوری‌های نوین تأکید کرد و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان شهرک را برای توسعه فناوری‌های مواد و ساخت خواستار شد. وی با اشاره به بر حمایت از شرکت‌های فناور  از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان  در حوزه مواد و ساخت و حضور شرکت‌ها و مراکز فناور متعدد در اصفهان گفت: استان اصفهان به لحاظ زیرساخت‌های صنعتی و تحقیقاتی و ظرفیت نیروی انسانی متخصص، یکی از قطب‌های اصلی کشور در حوزه فناوری‌های مواد و ساخت محسوب می‌شود. میلانی افزود: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یکی از موفق‌ترین مراکز رشد و پارک‌های فناوری کشور، نقش مهمی در توسعه فناوری‌های پیشرفته مواد و ساخت ایفا می‌کند و ستاد مواد آمادگی دارد تا با حمایت از شرکت‌های مستقر در این شهرک، زمینه تجاری‌سازی دستاورد‌های فناورانه آنها را فراهم آورد. دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته با تأکید بر اهمیت مدیریت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی گفت: با توجه به تعدد صنایع مادر همچون فولاد، پتروشیمی و نیروگاه‌ها در اصفهان، لازم است تا فناوری‌های مربوط به مدیریت، تصفیه و بازیافت پسماند‌ها و پساب‌های صنعتی در اولویت قرار گیرد. وی افزود : ستاد مواد علاوه بر حمایت‌های مالی، آماده است تا با برقراری ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع، زمینه تجاری‌سازی و اجرای طرح‌های فناورانه در حوزه مدیریت پسماند را تسهیل کند. میلانی همچنین بر لزوم تقویت زیست‌بوم نوآوری و فناوری در استان اصفهان تأکید کرد و مشارکت همه دستگاه‌ها و سازمان‌های متولی را در این زمینه خواستار شد.  

دیگر خبرها

  • ایجاد ۲۲ هسته پژوهشی حوزه‌های علوم شناختی در دانشگاه‌های کشور
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • آرامش بازار نفت و افول قیمت طلا تا چه زمانی ادامه دارد؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • معاون علمی رئیسی: افرادی که از کشور خارج می‌‎شوند با منِ نوعی مشکل دارند نه با ایران
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • حمایت معاونت علمی از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی