Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره کمبود پزشک مخصوصا پزشک متخصص پرداخت.

ملک فاضلی، نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار سلامت خبرگزاری برنا درباره میزان کمبود پزشک متخصص در استان‌های محروم گفت: در مناطق محروم مهمترین ویژگی که این محرومیت را شدیدتر می‌کند، کمبود نیروی انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نماینده مردم سراوان، سیب، سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی افزود: نیروی انسانی می تواند با وجودش محرومیت را از منطقه ای بردارد و نیروی انسانی که با حیاط انسان ها سروکار دارند پزشکان هستند.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود فعلی پزشک یعنی در یک سال تاکنون در سیستان و بلوچستان خیلی بیشتر از ۱۰ سال گذشته است.

فاضلی اظهار کرد: ۱۰ سال پیش درآمد پزشک در مناطق محروم با توجه به ارزش پول ملی، ۱۰ برابر درآمدی است که هم اکنون پزشک در مناطق محروم کسب می‌کند. همچنین یک پزشک می‌داند درآمد یک ماهش در تهران آن هم بدون مطلب ۵ برابر درآمد تهران است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: به همین دلایل است که پزشک انگیزه رفتن به این مناطق را ندارد. کمبود پزشک باعث شده تصمیم افزایش ظرفیت پزشکی توسط مسئولان اتخاذ شود.

فاضلی درباره راه حل افزایش پزشک در مناطق محروم گفت: باید دریافتی پزشکان در مناطق محروم افزایش یاید و زیر ساخت نیز به گونه ای باشد که پزشک انگیزه ماندن در منطقه محروم را داشته باشد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کمبود پزشک مخصوصا در زمینه پزشک متخصص در کشور داریم. درآمد پزشک نورولوژیست در سراوان ماهی ۶ میلیون و در تهران روزی ۶ میلیون است. البته افزایش ظرفیت هم باید کارشناسی شده انجام شود و فقط به عدد و بالا بردن آن فکر نکنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: نماینده مردم مجلس شورای سلامت پزشک متخصص نیروی انسانی مجلس عضو کمیسیون بهداشت و درمان پزشک سیستان و بلوچستان درآمد پول کمیسیون بهداشت و درمان بهداشت و درمان کارشناسی پزشک متخصص ظرفیت پزشکی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی مناطق محروم کمبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان

یاسر اکبریان در سخنانی با اشاره به آبرسانی به ۱۶۱ روستای محروم استان، اظهار داشت: این تعداد روستا جمعیت ۷۸ هزارنفری را تحت پوشش قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اولویت مهم دولت سیزدهم رفع محرومیت است، عنوان کرد: تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم در راستای رفع محرومیت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، افزود: باتوجه‌به اهتمام دولت سیزدهم در آبرسانی به روستاهای مناطق محروم از ابتدای دولت تا پایان سال گذشته آبرسانی به ۱۶۱ روستا انجام شده است.

اکبریان با اشاره به اینکه آبرسانی به روستاهای محروم در قالب جهاد آبرسانی و رفع محرومیت در دست اقدام است، بیان کرد: برنامه‌ریزی شرکت آب و فاضلاب استان تأمین آب آشامیدنی سالم و بهداشتی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری است.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • هافبک محروم یوونتوس بازیگر شد!
  • «بسیج سازندگی» الگویی جدید از حکمرانی مردمی و خدمت بی‌منت است
  • حل معضل کمبود پزشک زن در کشور اولویت مسئولان نیست
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • اراده کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شیراز برای رفع فقر
  • افزایش گرایش مردم به لیست‌ها در دور دوم انتخابات مجلس
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • ضرورت افزایش ظرفیت استخدام ماما در بخش بهداشت و درمان