Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، آرش رشیدی شنبه شب در جلسه ستاد مبارزه با بیماری کرونا شهرستان بانه اظهار کرد: با رعایت پروتکل‌های بهداشتی شاهد کاهش تعدادی بستری شدگان کرونایی در آذر و دی بودیم که متأسفانه از بهمن ماه شاهد روند صعودی هستیم.

وی افزود: ظرفیت بیمارستان بانه برای پذیرش بیماران کرونایی پایین است و ما نمی‌توانیم دیگر بیماران را نادیده بگیریم چرا که بیماری‌هایی که نیاز به جراحی دارند و یا بیماری‌های خاصی نباید از امکانات محروم بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رشیدی خاطرنشان کرد: باتوجه به واکسیناسیون جهانی احتمال می‌رود بعضی از قاره‌ها همچنان درگیر این بیماری باشد.

رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان بانه تصریح کرد: با تلاش نیروهای مرکز بهداشت و مشارکت مردمی از جمعیت ۱۲۸ هزار نفری که شامل واکسیناسیون می‌باشند توانستیم ۸۲ درصد آنها را راضی کنیم که نوبت اول را بزنند.

رشیدی افزود: در واکسیناسیون نوبت دوم هنوز به ۷۰ درصد نرسیده‌ایم و این میزان ۶۸ درصد است اما طبق پژوهش‌های به عمل آمده اگر نوبت دوم زیر ۸۰ درصد باشد ایمنی کافی در آن جامعه انجام نشده است.

وی نسبت به تجمعات گروهی و خانوادگی هشدار داد و گفت: میزان سرایت نوع جدید جهش یافته کرونا بسیار بیشتر بوده و در برخی پژوهش‌ها به ۵۰ برابر بیشتر از انواع دیگر است.

رشیدی اظهار کرد: بیشتر نگرانی برای این است که مجوز واکسن کودکان بسیار دیر صادر شد و هنوز افراد زیادی در این سن هستند که واکسینه نشده‌اند و در معرض خطر هستند.

فرماندار بانه نیز در این جلسه گفت: یک همدلی ایجاد شد که مردم بیشتر مراقب سلامتی خودشان باشند و بیماری منحوس کرونا باعث شده که ما یک سری تغییرات در زندگی داشته باشیم.

اسماعیل رستم پور افزود: در این مدت کرونا درگیری‌هایی برای خانواده‌ها ایجاد کرد و این درگیری‌ها باعث شد ما بفهیم هر لحظه آسیب پذیریم و می‌توانیم با همدلی و همکاری یکدیگر بر هر مشکلی پیروز شویم.

وی خاطرنشان کرد: به ایام دهه مبارک فجر و بعداز آن ایام نوروز نزدیک می‌شویم و مردم باید بیشترین رعایت پروتکل بهداشتی را انجام دهند.

کد خبر 5412054

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان بانه واکسن کرونا ویروس کرونا آمار کرونا مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف کرمانشاه خراسان رضوی شیوع کرونا واکسن کرونا مشهد برف و کولاک همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود

مژگان مینوسپهر رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت:با استفاده وسیع تراز واکسن‌های موجود، می‌توان سالیانه از دومیلیون مرگ دیگرجلوگیری کرد.

وی اظهار داشت: برنامه توسعه ایمن سازی کودکان از اولین و موفق‌ترین برنامه‌های ادغام شده در نظام ارائه خدمات بهداشتی درمانی کشور از سال ۱۳۶۳بوده است.

مینوسپهر خاطر نشان کرد: فراهم آوری امکانات و تجهیزات لازم برای توزیع و نگهداری واکسن، تامین به موقع واکسن و بکارگیری نیرو‌های آموزش دیده در رده‌های مختلف سبب شد که پوشش واکسیناسیون کودکان زیر یکسال از ۳۷ درصد در سال آغاز برنامه به سرعت به بالای ۹۰ درصد در سال ۱۳۶۸ برسد و طی ۱۵ سال گذشته همواره بالای ۹۵ درصد بوده است.

مینو سپهر ادامه داد: از جمله دستاورد‌های تلاش ۵۰ ساله در زمینه واکسیناسیون می‌توان به حذف کزاز نوزادی، کنترل بیماری‌های دیفتری و سیاه سرفه، کاهش چشمگیر موارد شدید بیماری سل در دوره کودکی، حذف سرخک و سندروم سرخجه مادرزادی و عاری شدن کشور از فلج اطفال اشاره کرد.

وی افزود: سالهاست که کشور عاری از فلج اطفال است، سرخک، سرخجه وکزازنوزادی حذف شده اند. بیماری‌های دیفتری، سیاه سرفه و اوریون کنترل شده اند و میزان شیوع حاملان مزمن هپاتیت B به کمتراز یک درصد کاهش یافته است.

مینوسپهر تصریح کرد: به خاطر داشته باشیم جمعیت اتباع، تردد غیر مجاز آنها و باور‌های غلط نسبت به واکسیناسیون و اینکه می‌توانیم با روش‌های مختلف مانند طب سنتی جایگزین مناسب برای واکسیناسیون پیدا کنیم از جمله تهدید‌های این برنامه می‌باشد و امکان بازگشت بیماری‌هایی مانند سرخک، دیفتری، سیاه سرفه و سایر بیماری‌هایی که در این چند دهه کنترل شده است وجود دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها؛ زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • ممنوعیت حج برای مبتلایان به برخی بیماری‌ها / زائران حج چه واکسن‌هایی باید بزنند؟
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیشگیری از دومیلیون مرگ کودکان با استفاده واکسن‌های موجود