Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان - تیم دختران رباتیک افغانستان در رقابت‌های جهانی «PCB The Change» از میان ۸۸ کشور جهان مقام دوم را کسب کردند.

این مسابقه در میان کشورهای اروپایی، آمریکایی و همچنین کشورهای آسیایی به گونه آنلاین از دو ماه قبل آغاز شده بود.

سمیه فاروقی، کاپیتان تیم رباتیک افغانستان که آنان با ساخت سیستم ترافیکی هوشمند و نمایش آن در این مسابقه جهانی توانسته‌اند به این مقام برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته فاروقی، یک سیستم هوشمند ترافیکی در افغانستان می‌تواند علاوه بر کنترل تراکم ترافیک، افزایش سرعت و تخلفات ترافیکی را نیز به گونه هوشمند ثبت و به سیستم مرکزی انتقال ‌دهد. او گفت که آنان با توجه به مشکلات حاد ترافیکی در افغانستان خواسته‌اند این‌چنین طرحی داشته باشند.

نزدیک به ده تن از اعضای تیم رباتیک افغانستان در پی حاکمیت طالبان از کشور خارج شده‌اند، اما تلاش‌هایشان برای ابتکارات بیشتر همچنان جریان دارد.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تیم دختران رباتیک افغانستان افغانستان رباتیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۷۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، گرگیج رئیس هیات فوتبال شهرستان هیرمند گفت: مسابقه فوتسال جام رمضان شهرستان هیرمند در دو بخش مرکزی و قرقری برگزار شده است.
وی افزود: در بخش مرکزی تیم‌های پایانه مرزی میلک، شورای اسلامی خمر و دادگستری هیرمند به ترتیب مقام‌های اول تا سوم را کسب کردند.
گرگیج افزود: در بخش قرقری تیم‌های شورای شهر و شهرداری قرقری و اتحاد دهمرده به فینال این مسابقات رسیدند که در پایان این مسابقه تیم اتحاد دهمرده توانست حریف خود را با نتیجه سه بر یک شکست دهد و به مقام اول این مسابقات برسد.

دیگر خبرها

  • سامانه ثبت تخلفات پارک خودروها در قرچک راه اندازی شد
  • مسابقات رباتیک با شرکت بیش از یک هزار دانش‌آموز برگزار می‌شود
  • ایران در سید اول جام جهانی فوتسال
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند