Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@23:20:31 GMT

حذف ارز ترجیحی موثر نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۷۷۶۴

حذف ارز ترجیحی موثر نیست

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی گفت: معتقدم حذف ارز ترجیحی خیلی موثر نیست و بهتر بود دولت ارز ترجیحی را باز در بازار وارد می‌کرد اما ضمانت اجرایی برای آن در نظر می‌گرفت.

حسین محمدصالحی دارانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص حذف ارز ترجیحی اظهار کرد: حذف ارز ترجیحی در فضای بازار تاثیر روانی زیادی از خود به جا گذاشته است و اگر دولت در نظارت‌ها با دقت عمل نکند پیامد خوبی برای مردم و قشر ضعیف‌تر جامعه ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مقرر شده ارز ترجیحی در سامانه اقتصادی حذف شود، ادامه داد: ارز ترجیحی در طی سال‌های گذشته بیشتر به واردات نهاده‌های دامی، کالاها، تجهیزات پزشکی و دارو اختصاص می‌یافت، قطعاً حذف این ارز از بسیاری رانت‌ها، اختلاس‌ها و فسادهای اقتصادی جلوگیری می‌کند اما از طرف دیگر با حذف ارز ترجیحی فشار بیشتری بر مردم وارد می‌شود.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم حذف ارز ترجیحی خیلی موثر نیست و بهتر بود دولت ارز ترجیحی را باز در بازار وارد می‌کرد اما ضمانت اجرایی برای آن در نظر می‌گرفت.

وی ادامه داد: به نظر من حذف ارز ترجیحی کارساز نیست و باید با مدیریت صحیح به اهل آن واگذار و نظارت درست صورت بگیرد تا کالاها وارد کشور شوند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه طی سال‌های گذشته آمار اختلاس‌ها مشخص است و افرادی که ارز گرفتند و کالا وارد نکردند مشخص هستد اما هنوز برخورد قضایی با آن‌ها صورت نگرفته است.

کد خبر 552128

منبع: ایمنا

کلیدواژه: حذف ارز ترجیحی ارز ترجیحی تامین ارز ترجیحی نحوه تخصیص ارز ترجیحی كميسيون تلفيق شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق حذف ارز ترجیحی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، در روزهای اخیر مطالب نادرستی درباره دخالت و اعمال نظر مدیران باشگاه پرسپولیس در تخصیص سهام ترجیحی به کارکنان و پیشکسوتان باشگاه منتشر شده است.

در این ارتباط به اطلاع می‌رساند؛ مطابق ماده یک آئین‌نامه نحوه واگذاری سهام ترجیحی، حداکثر ۵ درصد از سهام شرکت می‌تواند در قالب فروش سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان شرکت واگذار شود.

مواد قانونی در این ارتباط وجود دارد و در دسترس عموم است. تاکنون ۹۵ درصد سهام باشگاه پرسپولیس در قالب عرضه بلوکی و عرضه عمومی از محل افزایش سرمایه به بخش خصوصی واگذار شده است.

درخواست برای تخصیص سهام ترجیحی به اعضای باشگاه (حداقل دارای یک سال سابقه بیمه‌ای نزد باشگاه) نیز انجام شده است و سازمان خصوصی سازی سقف سهام اعطایی به هر فرد را مشخص می‌کند. در این ارتباط سازمان خصوصی‌سازی افراد شاغل در باشگاه با حکم مشاور را نیز اصلاً در زمره کارکنانی که به آن‌ها سهام تعلق می‌گیرد قرار نداد.

حسب اطلاع این باشگاه با توجه به حضور شرکت پیشکسوتان کهن و با تصمیم مقام‌های ذیربط، امور سهام مربوط به پیشکسوتان نیز از آن طریق در حال پیگیری است و تاکنون در خصوص اسامی و نحوه شناسایی پیشکسوتان، مکاتباتی با باشگاه صورت نگرفته است.

در نهایت تصمیم‌گیری درباره سهم بندی و نحوه واگذاری سهام ترجیحی به اعضای باشگاه و پیشکسوتان، سازمان خصوصی‌سازی و هیأت واگذاری است. باشگاه پرسپولیس نیز مانند تمام مراحل قبلی، مجری دستورالعمل ابلاغی در جهت انجام تکالیف مربوط به خود خواهد بود.

کد خبر 6092083

دیگر خبرها

  • افتتاح ۱۶ پروژه شاخص در مجموعه صفه، اقدامی موثر در ارتقای صنعت گردشگری
  • روش های موثر برای از بین بردن آسیب‌های ناشی از بدخوابی
  • اعلام نحوه واگذاری سهام پرسپولیس ترجیحی به پیشکسوتان
  • افتتاح کتابخانه مرکزی رشت در رشد و بالندگی فرهنگی گیلان موثر است
  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • پیش‌بینی تازه درباره قیمت ارز، طلا، مسکن و خودرو
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • معاونت املاک و حقوقی اقدامی موثر در پیشبرد اهداف دارد
  • شناخت زودهنگام اختلالات رشد، موثر بر عملکرد فردی و اجتماعی کودک در آینده
  • ۷میلیون ایرانی مبتلا به دیابت؛ زخم‌های دیابت، از سرطان کشنده‌تر است