Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه توپ در زمین طرف مقابل است، گفت: نسبت به متن توافق و مطالبات ایران بحثی وجود ندارد و تنها مسئله بحث تضمین است که آقای بایدن اظهار عجز می‌کند و معتقد است که نمی‌تواند تأمین‌کننده تضمینی باشد که شرایط بعد از او، بتواند آن‌را حفظ کند.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌و‌گو با میزان، با اشاره به مذاکرات وین، بیان کرد: در حال حاضر گفت‌وگو‌های وین با هدف رایزنی طرفین در پایتخت‌هایشان به مدت یک هفته متوقف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: بحث اصلی در این گفت‌وگو‌ها در مورد تضمین‌های مورد نظر ایران در حوزه تحریم‌ها، سیاست و مسائل حقوقی است که باید این ابعاد مورد لحاظ واقع شود.

وی با بیان اینکه آمریکایی‌ها سابقه بدی در برجام دارند لذا باید تضامینی از آن‌ها گرفته شود تا مجدداً نتوانند به زیر میز بزنند، تصریح کرد: بایدن نیز اذعان می‌کند اگر بخواهیم تضمینی دهیم ممکن است در آینده کنگره مخالف کند و دولت بعدی که احتمالاً جمهوریخواه خواهد بود، متعهد به این تضامین نخواهد ماند.

وی گفت: بنابراین کلیه تحرکات و دیپلماسی ایران طبق یک سری قوانین کنگره مخل امنیت و منافع ملی آمریکاست لذا در ذات، توافق با آمریکا شکننده است.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه هیچگونه مذاکره مستقیم و مسائل دیگر حل کننده گفت‌‎وگو نیست، افزود: به نظر می‌رسد تحرکات قطری‌هاو یا سفری که امیر قطر در روز‌های آینده به واشنگتن انجام خواهد داد، در خصوص تأمین تضمین باشد.

ظهره‌وند با بیان اینکه توپ در زمین طرف مقابل است، تأکید کرد: نسبت به متن توافق و مطالبات ایران بحثی وجود ندارد و تنها مسئله بحث تضمین است که آقای بایدن اظهار عجز می‌کند و معتقد است که نمی‌تواند تأمین‌کننده تضمینی باشد که شرایط بعد از او، بتواند آنرا حفظ کند.

وی تصریح کرد: البته در شرایط حضور خود بایدن، ممکن است نمایندگان کنگره مصوبه‌ای را مطرح کنند که به استناد آن، توافق آقای بایدن هم لغو شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه توافق با آمریکا از طرف آن‌ها و ۱+۴ غیرقابل تضمین است،خاطر نشان کرد:  کشور‌های اروپایی با آمریکا هم‌سو هستند و سابقه بدی را در توافقات بین‌المللی دارند.

ظهره‌وند ادامه داد: در این گفت‌وگو‌ها صورت مسئله می‌تواند یا به نقطه‌ای برسد که ما دریافت‌هایی را داشته باشیم و یا به بن‌بست بخورد.

کارشناس مسائل بین‌المللی بیان کرد: طرف مقابل ذر مذاکرات بدذات است، ذاتش بر بدعهدی با ایران بوده و وجود ایران را برای خود محدودیت می‌دانند.

وی عنوان کرد: اگر از ۱+۴ و آمریکا تضمینی بخواهیم آن‌ها نمی‌توانند تضمینی به ایران بدهند چرا که اساساً و ذاتاً کشور‌های غیرقابل تضمین هستند و با ایران یک تعارض جوهری دارند.

ظهره‌وند در پایان گفت: رابطه‌ای که در حال حاضر میان ما و کشور‌های غربی وجود دارد، رابطه گرگ و میش است که حضرت امام (ره) آن زمان هم بدان اشاره می‌کردند که البته تجربه تلخ و خسارت‌بار برجام یک بار دیگر این مسئله را به ملت ایران یادآور کرد.

 

بیشتر بخوانید: از سرگیری مجدد گفت‌و‌گو‌های وین پس از توقف چند روزه

 

انتهای پیام/

برچسب ها: ابوالفضل زهره‌وند ابوالفضل زهره‌وند مذاکرات وین

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مذاکرات وین کارشناس مسائل بین الملل طرف مقابل ظهره وند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)

به گزارش "ورزش سه"، آلومینیوم اراک در جام حذفی اتفاق بزرگی را رقم زد و بار دیگر پرسپولیس را در این جام شکست داد اما این بار هنگامی این اتفاق افتاد که شاید همه پرسپولیسی‌ها آماده برگزاری جشن شادی و صعود بودند.

برتری دو بر صفر تا دقیقه ۸۵ و برتری چهار بر دو در وقت‌های اضافه نتیجه‌ای نیست که بتوان آن را به سادگی جبران کرد اما شاگردان مجتبی حسینی دروازه برترین خط دفاعی لیگ را چهار بار باز کردند و با دو بار کامبک کار را به تساوی کشاندند تا در پنالتی‌ها فاتح این ماراتن جذاب شوند.

باوری که نیمکت و اعضای تیم آلومینیوم به بازگشت نتیجه واشتند مثال زدنی بود. وقتی لیموچی گل اول را در دقیقه ۸۵ به ثمر رساند تمام نیمکت آلومینیوم منتظر گل دوم و تکمیل شدن کامبک بودند و بازیکن‌هایی که شادی می‌کردند را برای ادامه بازی به زمین می‌فرستادند.

جالب اینکه تلاش اراکی‌ها حتی وقتی دو گل دیگر در وقتهای اضافه خوردند تمامی نداشت و آنها بعد از گل سوم نیز به ادامه بازی و تساوی شدن نتیجه مطمئن بودند و در نهایت بازهم بازی را به تساوی کشاندند و در ضربات پنالتی نیز موفق بودند‌. تمام آلومینیومی‌ها بعد از گل‌های دوم و چهارم به زمین ریختند و مقابل چشمان بهت زده قرمزپوشان شادی کردند.

ایمان به رسیدن به هدف باعث شد آلومینیومی‌ها روزی فراموش نشدنی را مقابل مدافع عنوان قهرمانی رقم بزنند و شادی‌ وصف نشدنی‌ای در اراک برپا کنند.

دیگر خبرها

  • پرسپولیس مقابل سپاهان چپ‌رو می‌شود!
  • حمله سرمربی والنسیا به داور: به نفع بارسا تصمیم گرفتی!
  • یوسوا کیمیش: رئال مادرید اغلب تیم برتر زمین نیست اما در آخر صعود می‌کند
  • مصدومیت نگران کننده ستاره سیتی مقابل فارست
  • ۷ نشانه که می گوید باید کسی که دوستش دارید را ترک کنید
  • نگرانی در اردوی بایرن: مصدوم‌ها بیشتر شدند!
  • پوچتینو: VAR به فوتبال صدمه زده است؛ تصمیم داوران بازی باورنکردنی بود
  • مصدومیت ستاره دورتموند در آستانه دیدار با پی‌اس‌جی
  • انفجار نیمکت مقابل پرسپولیس، قبل از پنالتی!(عکس)
  • بزرگی مقابل پرسپولیس: همه کاره در شب تاریخی(عکس)