Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وارد پیک ششم کرونا شدیم و احتمال دارد این شرایط تغییر پیدا کند و با افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان مواجه شویم، از روز گذشته واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ آغاز شد، در ستاد ملی کرونا مصوب شد واکسیناسیون کودکان اختیاری و با رضایت والدین انجام شود.

به گزارش‌خبرنگار ایمنا، شاهین شیرانی در خصوص افزایش ابتلای شهروندان به «اومیکرون» جهش جدید کرونا در استان، اظهار کرد: سویه جدید کرونا سرعت انتشار بسیاری زیادی دارد تا حدی که فرد آلوده به این ویروس می‌تواند به طور متوسط ۱۰ نفر را مبتلا کند و برای مبتلا شدن ۲۰ دقیقه در کنار فرد مبتلا و آلوده بودن باعث انتقال این ویروس می‌شود، حتی با زدن ماسک هم در صورتی که فاصله فیزیکی رعایت نشده باشد خطر ابتلاء به «اومیکرون» وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لزوم رعایت اصول اصلی برای پیشگیری از ابتلاء به «اومیکرون»

وی اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود اصول اصلی برای پیشگیری از عدم ابتلاء به جهش جدید کرونا مانند زدن ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و تهویه مناسب هوای محیط را مورد توجه قرار دهند و به خصوص تزریق دوز سوم واکسن را جدی بگیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: وارد پیک ششم کرونا شدیم و در استان اصفهان در حال حاضر شهر کاشان در وضعیت قرمز و شهر اصفهان در وضع نارنجی است و هر روز احتمال دارد این شرایط تغییر پیدا کند و با افزایش آمار مبتلایان و بستری شدگان در بیمارستان مواجه شویم.

مثبت شدن تست PCR نشانگر ابتلاء به کرونا «اومیکرون»

شیرانی تصریح کرد: عده‌ای از شهروندان علائم سرماخوردگی دارند و تست کرونای آنها منفی اعلام شده است، شهروندان بدانند در فصل زمستان شیوع بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوانزا وجود دارد، اما تفاوت «اومیکرون» با سویه دلتا این است که علائم آن مانند سرماخوردگی است و برمبنای شرایط فعلی حالت‌های ابتلاء به این سویه بسیار خفیف‌تر از کرونا دلتا است.

وی خاطر نشان کرد: نکته مهم اینکه افراد با داشتن هر نوع علامت سرماخوردگی باید اصول بهداشتی را رعایت کنند و اگر در خانواده بیمار زمینه‌ای دارند حتماً تست کرونا را انجام دهند، با توجه به اینکه «اومیکرون» سویه غالب استان است و تست «اومیکرون» اختصاصی هم تعیین نشده اگر تست PCR فردی مثبت باشد مبتلا به کرونا «اومیکرون» شده است.

شروع واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از روز گذشته شنبه نهم بهمن ماه واکسیناسیون کودکان در استان اصفهان همزمان با کشور آغاز شده است، در ستاد ملی کرونا مصوب شد واکسیناسیون کودکان اختیاری و با رضایت والدین انجام شود، این اقدام به صورت پله پله انجام می‌شود تا به سنین پایین‌تر واکسیناسیون برسیم.

شیرانی اظهار کرد: درحال حاضر واکسیناسیون کودکان ۹ تا ۱۲ سال انجام می‌شود و دو واکسن «سینوفارم» و «پاستوکووک» برای واکسینه کردن این گروه سنی کودکان تأیید شده و اکنون در استان برای واکسیناسیون این گروه سنی موجود است.

کد خبر 552126

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کرونا و اومیکرون ابتلا به کرونا اومیکرون جهش جدید کرونا کرونا و جهش اومیکرون بستری شدگان کرونا شدت بیماری کرونا با اومیکرون کرونای اومیکرون علائم بیماری سویه امیکرون امیکرون کرونا موج ششم کرونا در ایران رعایت پروتکل های بهداشتی واکسیناسیون همگانی کرونا ضرورت تزریق دوز سوم واکسن کرونا دوز سوم واکسن کرونا پیشگیری از کرونا تزريق واکسن کرونا ویروس امیکرون تست کرونا علائم کرونا امیکرون واکسیناسیون کودکان رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان واکسیناسیون کودکان 9 تا 12 سال جزئیات واکسیناسیون 9 تا 12 سال واکسیناسیون کودکان و نوجوانان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق واکسیناسیون کودکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

  به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  زهرا آب سوران بیان کرد: با تشکیل دبیرخانه استانی جشنواره نوزدهم ۲۰ اثر به این دبیرخانه ارسال شد که پس از پایش، ۱۰ گروه نمایش طی روز‌های ۸ و ۹ اردیبهشت در سالن آمفی تئاتر مجتمع شهید فرخی ارومیه به رقابت خواهند پرداخت.   آب سوران ادامه داد: مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی با هدف عمومی سازی و مردم سازی نمایش در جامعه و فضا سازی و ارتقای ظرفیت نمایش به عنوان یک رویکرد فراگیر تربیتی و با شعار «این صحنه خانه‌ی ماست» برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • افزایش اجرای پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان در ۱۴۰۳/ اجرای کمپ جدید گردشگری در شهر زندگی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی آغاز شد
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری آذربایجان‌غربی
  • آغاز نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد