Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، عابدین خرم در گفت و گو با خبرنگاران به تشریح اقدامات انجام‌شده در حوزه دیپلماسی و روابط اقتصادی با کشورهای همسایه پرداخت و با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت مرزی استان به خوبی استفاده نشده است، گفت: رئیس جمهور در آغاز به کار دولت سیزدهم خطاب به استانداران استان‌های مرزی تأکید کرد که باید از این ظرفیت برای توسعه دیپلماسی اقتصادی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به نقش و جایگاه ویژه تبریز و آذربایجان شرقی در حوزه روابط خارجی و ارتباط با کشورهای همسایه، گفت: در مدت سه ماه گذشته جلسات متعددی با سفرای کشورمان در کشورهای همسایه برگزار کردیم و اولویت‌های استان را به بازرگانان و فعالان اقتصادی معرفی کردیم.
 

افزایش ۳۰ درصدی صادرات

خرّم با تأکید بر اینکه باید ظرفیت‌های استان را به سرعت در کشورهای همسایه معرفی و تبادل هیأت‌های اقتصادی با این کشورها را در دستور کار قرار دهیم، افزود: امسال در سایه تلاش برای رفع موانع بازرگانان و بخش خصوصی، صادرات استان ۳۰ درصد افزایش داشته است که این رویکرد باید با قدرت بیشتری ادامه داشته باشد.

وی درخصوص سفر اخیر هیأت سیاسی اقتصادی کشورمان به جمهوری آذربایجان نیز گفت: در این سفر توافق‌های خوبی با مسئولان این کشور انجام شد و آنها نسبت به همکاری شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ایرانی در پروژه‌های مختلف بویژه بازسازی مناطق آزادشده قره‌باغ ابراز علاقه کردند.
 
خرّم افزود: در مجموع این سفر دارای نتایج خوبی در آینده نزدیک خواهد بود و امیدواریم با مجموعه اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته در این حوزه، آذربایجان شرقی بتواند به عنوان مرکز صادرات و هاب لجستیک منطقه ایفای نقش کند.

خرّم تأکید کرد: چنین مجموعه‌هایی باید تأثیرات خود را در اقتصاد استان نشان دهند و حتماً باید مسئولیت‌های اجتماعی این صنایع شفاف و روشن باشد؛ یکی از اقداماتی که در این راستا انجام شد انتقال مالکیت تیم تراکتور به مجتمع مس سونگون بود؛ با پیگیری‌های انجام‌شده امکان نقل و انتقال بازیکنان برای این تیم فراهم و ۶۰ میلیارد تومان هم اعتبار برای آن تصویب شد؛ در عین حال دقت لازم انجام شده است تا تیم تراکتور دچار مسائل قانونی و حاشیه‌ای که برای بعضی از تیم‌های کشورمان به وجود آمد، نشود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه این گفت‌وگو به اقدامات دولت در حوزه مسکن اشاره کرد و با بیان اینکه تأمین مسکن از اولویت‌های دولت سیزدهم است، گفت: ۱۶۰ هزار نفر از مردم استان در طرح‌های مسکن ثبت‌نام کرده‌اند؛ زمین‌های مورد نیاز برای اجرای این طرح‌ها در شهرهای مختلف استان آماده شده و برای شهر تبریز هم در قالب شهرهای جدید سهند، شهریار و بازآفرینی شهری پروژه‌های مورد نظر اجرا خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه هم‌اکنون ۵۳۰۰ واحد مسکن با میانگین پیشرفت ۳۰ درصد در استان در حال ساخت است، افزود: ۴ هزار واحد نیز در مرحله انتخاب پیمانکار و ۵ هزار واحد در قالب شهرهای جدید در مرحله آماده‌سازی قرار دارد و ۴۳۴۰ هکتار زمین آماده شده تا برای ساخت مسکن در اختیار افراد متقاضی قرار گیرد.

اتصال خط‌آهن از ایستگاه خاوران تا ایستگاه راه‌آهن تبریز 
 
خرّم درخصوص پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی در شهر تبریز هم گفت: با بانک شهر توافق شده است تا برخی از این پروژه‌ها ازجمله موزه فرش و پروژه‌های آیسان و سون‌استار اجرا شود و ضمناً این بانک برای اتصال خط‌آهن از ایستگاه خاوران تا ایستگاه راه‌آهن تبریز و همچنین نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی و طرح‌های بازآفرینی شهری و تولید مسکن اعلام آمادگی کرده است.
 
استاندار آذربایجان شرقی محور بعدی سخنان خود را به بحث تنظیم بازار و تأمین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم اختصاص داد و با بیان اینکه دغدغه تأمین کالاهای اساسی در ابتدای دولت سیزدهم کاملاً محسوس بود، افزود: امروز در سایه اقداماتی که دولت در حوزه تامین، تولید، توزیع و ذخیره کالاهای اساسی انجام داده، تقریبا هیچ مشکلی نداریم و رویکرد جدید دولت در حوزه برنامه و بودجه در راستای کارآمدی و حل مشکلات جامعه تحقق یافته است.
 
وی با بیان اینکه ستاد تنظیم بازار در سطح استان نسبت به گذشته کاملا فعال است، گفت: همان‌طور که رئیس جمهور محترم تأکید کرده است معیشت مردم خط قرمز ماست؛ طرح‌های خوبی از سوی دولت آماده شده و در حوزه نظارت بر بازار یک جراحی اساسی صورت گرفته است و تلاش می‌شود تا فراز و فرود قیمت‌ها تأثیر منفی بر زندگی مردم نداشته باشد.

آذربایجان شرقی در مسیر رفع موانع تولید


تسهیل و رفع موانع تولید محور بعدی سخنان استاندار آذربایجان شرقی گفت: با پیگیری جدی کارگروه تسهیل، در سه ماه گذشته ۸۵ واحد تولیدی راکد در استان احیا شده و ۷۸ واحد صنعتی جدید با سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد تومان و اشتغال ۱۳۰۰ نفر ایجاد شده؛ در همین مدت ۱۵۵ پروانه بهره‌برداری و توسعه در شهرک‌های صنعتی صادر شده که با افتتاح این طرح‌ها برای ۲۳۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه با پشت‌میزنشینی، مشکلات تولید حل نمی‌شود، افزود: در طول این مدت از ده‌ها واحد صنعتی و تولیدی بازدید شده و کارگروه رفع موانع همچنان در حال پیگیری است تا به جایی برسیم که واحدهای تولیدی ما با ظرفیت کامل کار کنند و واحد راکد در استان نداشته باشیم.

تشکیل میز خدمت  در مساجد

استاندار آذربایجان شرقی در بخش پایانی این گفت‌وگو بر ارتباط مستمر و نزدیک مسئولان با مردم تأکید کرد و با اشاره به راه‌اندازی میز خدمت در نمازهای جمعه استان، گفت: مسئولان باید ارتباط خود را با مردم تقویت کنند؛ شأن ما خدمت‌گزاری و نوکری مردم است و یکی از شاخص‌‌های موفقیت مدیران، تلاش برای ارتباط بیشتر با مردم و حل مشکلات مردم است؛ ان‌شاءالله میز خدمت را در مساجد و محلات کم‌برخوردار استان تشکیل خواهیم داد تا مردم بتوانند به راحتی به مسئولان دسترسی داشته باشند.
 
وی درخصوص وضعیت بیماری کرونا در استان نیز با قدردانی از کادر بهداشت و درمان، گفت: در سایه بازتوانی نیروی انسانی و تجهیزات درمانی و تجاربی که از موج‌های قبلی داشتیم، امیدواریم دغدغه جدی برای مردم در حوزه سلامت پیش نیاید؛ تأکید جدی ستاد مقابله با کرونا نیز بر انجام واکسیناسیون و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی است.
 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خبر فارس نیوز استاندار آذربایجان شرقی آذربایجان شرقی کشورهای همسایه رفع موانع پروژه ها انجام شد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۷۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بذرپاش روز جمعه در جلسه راهبری کاهش تصادفات رانندگی آذربایجان شرقی، با اشاره به بازدیدهای خود از محورهای ارتباطی استان، اظهار کرد: باید هرچه سریع‌تر برای تکمیل این منابع عظیمی که در پروژه‌ها انبار شده و روز به روز قیمت تمام شده آن بالا می‌رود، اقدام کنیم.

وی در پاسخ به خواسته امام جمعه تبریز و استاندار آذربایجان شرقی قول داد رام‌های جدیدی به شبکه ریلی استان اضافه شود.

وی با اشاره به پروژه‌های جاده‌ای ایران با کشورهای همسایه در قالب پروژه ایران راه، ادامه داد: باید تمام تلاش خود را برای کاهش نقاط حادثه خیز و سوانح رانندگی بکار گیریم.

بذرپاش با بیان اینکه برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان دستور لازم داده شده است، گفت: شریک کار این آزادراه، یکی از بانک‌های کشور است که به خاطر دلایلی، اهتمام روکش و بهسازی آن را نداشته و ما نیز بر اساس قانون، اختیار ورود و رفع نواقص این مسیر را داریم.

وزیر راه و شهرسازی بر لزوم حضور مدیران بر سر پروژه‌ها تاکید کرد و افزود: حضور بر سر پروژه‌ها، بازدارنده است.

کد خبر 6089359

دیگر خبرها

  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • واحدهای تولیدی راکد و نیمه‌تعطیل کردستان شناسایی شود
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • سهمیه‌ آذربایجان شرقی در طرح نهضت ملی مسکن ۲۰۸ هزار واحد است
  • دستورات لازم برای رفع مشکلات آزادراه تبریز- زنجان صادر شده است