Web Analytics Made Easy - Statcounter

«معین الدین سعیدی» در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا، در مورد برگزاری رزمایش مشترک دریای ایران، روسیه و چین گفت: امنیت ملی در دنیای کنونی با توانمندی ها نظامی، گره خورده است و جمهوری اسلامی هم در عین تنش زدایی با کشورهای منطقه برای تقویت مولفه‌های نظامی خود تاکید می کند.

 نماینده مردم چابهار با بیان اینکه تقویت نیروی دریایی برای افزایش توان نظامی کشور مهم است گفت: ایران در شاهراه ارتباطی جهان قرار داشته و نقش مهمی برای تامین امنیت دریای عمان و خلیج فارس دارد  همکاری های مشترک نظامی ایران در حوزه نیروی دریایی علاوه بر بازدارندگی باعث افزایش توان نظامی کشور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: علاوه بر اینکه در تعاملات گسترده ایران با روسیه و چین باید ملاحظاتی را مد نظر داشته باشیم باید به تامین منافع ملی کشور نیز توجه کنیم.

وی افزود: برگزاری رزمایش مشترک ایران،رروسیه و چین این پیام را به کشورهای غربی صادر می کند که هژمونی آنها در منطقه تنزل یافته و کشورها و ملت ها  منطقه به دنبال راههای جدیدی برای تامین امنیت پایدار خود هستند.

سعیدی افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی بر این است که کشورهای منطقه هیچ نیازی به طرف خارجی برای تامین امنیت خود ندارند و می توانند با اتکا به قدرت داخلی امنیت خود را تامین کنند.

نماینده مردم چابهار یادآور شد: ایران  هرگز شروع کننده هیچ جنگی در تاریخ خود نبوده است. این رزمایش مشترک اثبات می‌کند  که کشورهای منطقه با همکاری های سازنده می‌توانند امنیت منطقه  را برقرار کنند.

نماینده مردم چابهار اظهار داشت: جمهوری اسلامی در سال های اخیر پیشرفت های خوبی در صنایع دفاعی‌ به دست آورده است و حضورش در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقای سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است.

سعیدی با اشاره به برگزاری این مانور مشترک گفت: همکاری ایران، چین و روسیه می‌تواند موجب اقتدار ملت‌های قاره آسیا و تغییر توازن قدرت به نفع آنها در مقابل زیاده‌خواهی آمریکا شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این رزمایش اثبات می‌کند هر سه کشور به سطح معنادار و قابل توجهی از روابط نظامی دست یافته‌اند گفت: جمهوری اسلامی ایران به سطحی از قدرت در عرصه دریایی رسیده است که می‌تواند محوریت و فرماندهی رزمایش‌ها را در کنار قدرت‌های بزرگ دریایی  عهده‌دار شود.

نماینده مردم چابهار افزود: تلاش جمهوری اسلامی ایران و کشورهای چین و روسیه، تلاشی جمعی برای رسیدن به امنیت دریانوردی پایدار در این منطقه و حفظ آبراه‌های حیاتی برای تامین منافع سه کشور است.

برچسب‌ها جمهوری اسلامی ایران روسیه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چابهار چین ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران روسیه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ایران روسیه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران چابهار چین ایالات متحده آمریکا جمهوری اسلامی نماینده مردم چابهار جمهوری اسلامی ایران برای تامین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ سردار  تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه در گفت‌وگویی تلویزیونی به‌مناسبت روز ملی خلیج فارس با بیان اینکه ۱۰ اردیبهشت‌ماه روز پایان اشغالگری ۱۱۷ ساله پرتغالی‌ها در خلیج فارس است، اظهار داشت: پرتغالی‌ها در سال ۱۵۰۸ میلادی به خاطر اهمیت خلیج فارس به این منطقه آمدند و تا سال ۱۶۲۲ میلادی در اینجا حضور داشتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه با بیان اینکه خلیج فارس به لحاظ اقتصادی جایگاه مهمی دارد، افزود: ۴۰ درصد گاز و ۶۲ درصد نفت منطقه در خلیج فارس است و این اهمیت بالای منطقه را نشان می‌دهد.

سردار تنگسیری ادامه داد: خلیج فارس به لحاظ امنیتی بسیار مهم است و ما بار‌ها پیام صلح و دوستی به کشور‌های همسایه داده‌ایم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان اینکه ما به دنبال برقراری امنیت در خلیج فارس هستیم، افزود: بیگانگان به دنبال دو هدف شوم حضور نامشروع و فروش سلاح در خلیج فارس هستند. آنها از هزاران مایل دورتر به این منطقه می‌آیند و مشخص است که به دنبال امنیت منطقه نیستند؛ در حالی که ما پیام صلح، دوستی و برادری را به کشور‌های مسلمان منطقه دادیم و بر منافع دو جانبه با کشور‌های منطقه تأکید داریم.

سردار تنگسیری با بیان اینکه افتخار داریم که امنیت تنگه هرمز و تردد روزانه ۸۳ فروند کشتی را در خلیج فارس برقرار کنیم، یادآور شد: امروز راهبرد ما در خلیج فارس، صلح، برادری، امنیت و دوستی است و معتقدیم که بیگانگان مخل امنیت خلیج فارس هستند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه در پایان با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر توسعه اقتصادی یا دریامحور کشور عنوان کرد: مسئولان باید فرمان معظم‌له را اجرا و همچنین زمینه آشنایی جوانان را با دریا و جزایر ایجاد کنند؛ در همین زمینه ما سال ۱۳۹۰ راهیان نور دریایی را ایجاد کردیم که امیدواریم ادامه یابد.

دیگر خبرها

  • چین رزمایش دریایی ۹ روزه برگزار می‌کند
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • امنیت خلیج فارس با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»
  • بزرگداشت روز ملی خلیج فارس در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان است
  • وزیر امور خارجه: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تأمین می‌شود
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • بیگانگان به دنبال فروش سلاح در خلیج فارس هستند
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود