Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دویچه وله، ریکاردا لانگ و امید نوری‌پور جانشین آنالنا بربوک و روبرت هابک می‌شوند که در کابینه دولت ائتلافی آلمان حضور دارند. لانگ که بدون رقیب نامزد دبیرکلی مشترک حزب سبزها شده بود ۵۵۲ رای موافق کسب کرد که حدود ۷۶ درصد کل آرا بوده است. نوری‌پور که با دو رقیب هم‌حزبی خود در این رقابت شرکت کرد موفق شد ۶۲۱ رای از مجموع ۷۵۲ رای داده شده را از آن خود کند که اندکی بیش از ۸۲ درصد آرا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخاب دو رهبر جدید حزب سبزها باید از طریق رای‌گیری پستی از اعضا به تایید برسد و این کار قرار است تا نیمه ماه فوریه (اواسط اسفند) انجام شود.

لانگ جانشین آلنا بربوک می‌شود که چهار سال همراه با روبرت هابک رهبری حزب سبزها را بر عهده داشت. بربوک در دولت ائتلافی آلمان وزیر خارجه است و مطابق اساسنامه حزب سبزها نمی‌توانست در این مقام، کاندید دبیرکلی شود. روبرت هابک نیز وزیر اقتصاد در دولت فعلی آلمان است. 

ریکاردا لانگ پیش از این معاون دبیرکل و سخنگوی سیاست زنان حزب سبزها و از سال ۲۰۱۹ عضوی از هیئت اجرایی تشکیلات فدرال حزب بوده است. او به جناح چپ حزب سبزها تعلق دارد. وی در سخنرانی خود پیش از رای‌گیری از اعضای حزب سبزها خواست تا حفاظت از آب و هوا را در پیوند با عدالت مبنای سیاست‌های خود قرار دهند.

امید نوری‌پور می‌گوید برنامه او برای چهار سال آینده تلاش مشترک با لانگ برای دست‌یافتن به این هدف است که حزب سبزها در انتخابات بعدی مجلس فرصت واقعی برای کسب مسند صدراعظمی داشته باشد.

در انتخابات ماه سپتامبر آنالنا بربوک نامزد حزب سبزها برای این سمت بود. این حزب با کسب ۱۴ درصد آرا پس از حزب سوسیال دموکرات و اتحادیه احزاب سوسیال و دموکرات مسیحی در جایگاه سوم قرار گرفت.

امید نوری‌پور که در ایران متولد شده و خود را وابسته به جناح موسوم به واقع‌گرایان (Realo) حزب سبزها می‌داند و می‌گوید یکی از هدف‌های او برای حضور در رهبری حزب انگیزه دادن به مهاجرتباران برای مشارکت در فعالیت‌های سیاسی است.

برچسب‌ها برلین حزب سبزهای آلمان آلمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: برلین حزب سبزهای آلمان آلمان برلین حزب سبزهای آلمان آلمان حزب سبزها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود

به گزارش خبرنگار مهر، یوسف نوری عصر چهارشنبه در بازدید از ورزشگاه ماهفروجک ساری با بیان که کنگره بزرگ شهدای استان در پیش است، افزود: ما نیز تمام هم خود را خواهیم گذاشت تا این طرح و مراسم اجرا شود.

وی با بیان اینکه ورزشگاه ماهفروجک باید راه اندازی شود تا خدمات رسانی کند، افزود: برای تأمین مالی پروژه با وزیر صحبت و رایزنی برقرار شد تا اعتبار مورد نیاز تأمین شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه هزینه‌های پیش بینی نشده نیز باید تأمین شود تا دچار مشکل نشویم، گفت: پروژه ورزشگاه ماهفروجک باید تا قبل شهریور ماه تکمیل و پایان یابد.

نوری زیرساخت‌های آب و برق پروژه را از دیگر نیازمندی‌ها بیان کردو گفت: همچنین باید تأمین آب پایداری داشته باشیم تا فشاری بر روستاهای اطراف وارد نشود.

کد خبر 6094515

دیگر خبرها

  • ورزشگاه ماهفروجک قبل از شهریور باید تکمیل شود
  • در دیدار روسای گمرکات ایران و عراق چه گذشت؟
  • نامه سرپرست دانشگاه گیلان به ۳۸ نفر از روسای دانشگاه های آمریکا
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • پیام تبریک روسای فدراسیون های فوتبال عراق و تاجیکستان به رئیس فدراسیون فوتبال ایران
  • استقبال فعالان عرصه‌های اقتصادی از پروژه‌های تفریحی شرکت توسعه اصفهان
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • روسای کمیسیون‌های داخلی فدراسیون تنیس مشخص شدند
  • پانزدهمین اجلاس روسای راه‌آهن‌ کشورهای اکو برگزار می‌شود