Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@14:49:57 GMT

بهترین مدل سربازی«داوطلب بسیجی»حضرت امام(ره) است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۸۵۴۰

بهترین مدل سربازی«داوطلب بسیجی»حضرت امام(ره) است

ابوالفضل ابوترابی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم اصلاح نظام سربازی اظهار داشت: اصلاح نظام سربازی در دستور کار مجلس قرار دارد اما به دلیل اینکه ستاد کل نیروهای مسلح برنامه مشخصی برای تغییر نظام وظیفه عمومی ندارد، عملاً این موضوع به نتیجه نخواهد رسید.

وی ادامه داد: علی رغم تبعات اجتماعی زیاد سربازی اجباری که قانونی وارداتی از زمان رضاخان با الگوگیری از اروپا وارد کشور شده است، بسیاری از مراجع معتقدند که سربازی به لحاظ شرعی واجب کفایی است و با وجود نیروهای مسلح حقوق بگیر و سرباز، سربازی موضوعیت خود را از دست می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلب بسیجی بهترین مدل سربازی حضرت امام (ره)

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در آیات قران هم تاکید شده که ارتش دائم داشته باشیم اما در اسلام به این شکل نبوده است، حضرت امام (ره) بهترین مدل سربازی را در دنیا خلق کرد که اسم آن را «داوطلب بسیجی» نامید.

وی ادامه داد: به عبارتی ما باید نیروهای مسلح، ارتش، سپاه و نیروی انتظامی داشته باشیم و تنها در مواقع ضروری از ظرفیت داوطلب بسیجی و به فرموده رهبر معظم انقلاب از «غیرت دینی» بهره ببریم.

تبدیل سربازی به یک کارخانه دشمن‌سازی نظام

ابوترابی با بیان اینکه سربازی به این شکل در دین و قوانین ما وجود ندارد و کاملاً وارداتی است، گفت: کشورهای اروپایی هم این مدل سربازی را اصلاح کردند اما نیروهای مسلح ما حتی قبول ندارند که این مدل سربازی در کشورمان یک کارخانه دشمن سازی برای نظام تبدیل شده است و تأسف می‌خورم که نیروهای مسلح فرزندان خود را معاف کردند اما از تقدس سربازی حرف می‌زنند که اگر سربازی مقدس است چرا فرزندان خود را معاف می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: امروزه حدود ۳ میلیون سرباز فراری در کشور وجود دارد که هرساله بالغ بر ۲۰۰ هزارتا به آن اضافه می‌شود و از سویی دیگر آنهایی که به سربازی می‌روند با چالش‌های اخلاقی، فرهنگی و مالی مواجه می‌شوند و و باید بپذیریم که نیاز به تحول بنیادین در نظام وظیفه عمومی داریم.

لازم به ذکر است که تعرفه خرید سربازی در کمیسیون تلفیق نیز که مبلغ بالایی را عنوان کرده‌اند، تائید نهایی نشده است.

کد خبر 5412113

منبع: مهر

کلیدواژه: خدمت سربازی امام خمینی ره بسیجی اصفهان ابوالفضل ابوترابی طرح سربازی مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف کرمانشاه خراسان رضوی شیوع کرونا واکسن کرونا برف و کولاک مشهد همدان نیروهای مسلح داوطلب بسیجی مدل سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد

به گزارش خبرنگار مهر؛ رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح کشور بعد از ظهر شنبه در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد گفت: نیروهای مسلح کشورمان در حمله موشکی وعده صادق تنها ۱۰ درصد از توان نظامی خود که برای آن شب تعریف شده بود را به کار بسته و توانستند با عبور از گنبد آهنین، دو پایگاه مهم رژیم صهیونیستی را هدف قرار دهد.

احمد رضا پورخاقان افزود: این نیروی مسلح توانمند نیازمند صیانت است و سازمان قضائی نیروهای مسلح در این باره خود را متعهد به حفظ سلامت و صیانت از تمام نیروهای مسلح کشورمان می‌داند.

وی اظهار امیدواری کرد سالی برسد که گزارش دهیم هیچ جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق نیفتاده است که آن موقع موفق عمل کرده‌ایم، هر چند که نیروهای مسلح ما جزو پاک دست‌ترین نیروهای مسلح در جهان و افتخاری برای کشورمان هستند.

گفتنی است، در این مراسم «غلامعلی دهشیری» به عنوان رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح این استان معرفی و از خدمات مهدی تشکری رئیس پیشین تقدیر شد.

کد خبر 6090371

دیگر خبرها

  • میانگین دوره خدمت سربازی ۱۴ ماه است
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • تصویب جدول توزیع اعتبارات نیروهای مسلح
  • جدول مربوط به توزیع اعتبارات نیروهای مسلح تصویب شد
  • شاهکار دیگر ارتش یمن در دریای سرخ و اقیانوس هند
  • دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • کسی نمی‌تواند نام «خلیج فارس» را جعل کند
  • رئیس جدید سازمان قضائی نیروهای مسلح استان یزد معرفی شد