Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-04@23:41:12 GMT

«باید»ها و «نباید»های پیش رو

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۸۵۸۸

«باید»ها و «نباید»های پیش رو

حالا که صعود ایران به مرحله نهایی جام جهانی فوتبال بیست و دوم محقق شده، باید اولاً به نکات مهم بر جای مانده از این رویداد توجه مبذول داشت و ثانیاً برای 9 ماه و نیم باقیمانده تا شروع رقابت‌های «قطر 2022» به دقت برنامه‌ریزی کرد.

روزنامه ایران: حالا که صعود ایران به مرحله نهایی جام جهانی فوتبال بیست و دوم محقق شده، باید اولاً به نکات مهم بر جای مانده از این رویداد توجه مبذول داشت و ثانیاً برای 9 ماه و نیم باقیمانده تا شروع رقابت‌های «قطر 2022» به دقت برنامه‌ریزی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنچه رخ داد
ایران با بردن شش بازی از هفت مسابقه نخست خود و دریافت فقط دو گل، سه دور مانده به پایان پیکارهای انتخابی مسافر قطر شد. نکاتی ستودنی که سبب می‌شود بر نحوه کار بازیکنان خلاق ایران و کادر فنی مجرب کشورمان مهر تأیید زده شود.
شرایط کرونایی و محدودیت‌های برخاسته از آن، کم‌و‌بیش بر تمامی شش کشور حاضر در گروه ما حاکمیت داشت اما ایران به سبب تعدد بازیکنان خوب و همسطح‌اش (در تمامی پست‌ها) بهتر از دیگران توانست شرایط را به سود خود مدیریت کند. مثال روشن در این زمینه سمت چپ میدان است که پست‌های به ظاهر متفاوت اما کاملاً مرتبط و مشابه مدافع چپ، پیستون چپ و وینگر چپ را در برمی‌گیرد. فکر می‌کنید ما در این ناحیه چند بازیکن خوب داریم؟ جواب؛ وحید امیری، میلاد محمدی، امید نورافکن، مهدی ترابی، علی قلی‌زاده و احسان حاجی‌صفی و البته سعید آقایی هم در دسترس است.
بجز کره جنوبی، هر چهار همگروهی دیگر ما بدترین دوران فوتبال خود را سپری می‌کنند و تساوی‌های مکرر آنان با یکدیگر سبب تقسیم امتیازات بین آنها و به تبع آن کم شدن پوئن‌های همه این تیم‌ها و تسریع صعود ما شد. بابت این ضعف چشمگیر نباید دستاورد ما زیر سؤال برود اما در گروهی رقابتی‌تر (مثلاً گروه دوم آسیا که عربستان، ژاپن و استرالیا را در خود جای داده و عمان را هم موی دماغ آنها یافته) داستان چیز دیگری می‌شد.
برخوردهای دوگانه سرمربی کروات ایران با تمردها و اظهارنظرهای مخالف، اسباب تأسف شد. دراگان اسکوچیچ، مهدی طارمی را فقط به خاطر اینکه گفته بود ملی‌پوشان ایران برخلاف نظر این مربی تاکتیک‌پذیرند، از دو بازی تیم ملی محروم کرد اما حسین کنعانی‌زادگان را به خاطر ماجرایی که ادب ایجاب می‌کند آن را باز نکنی، به دیدار پنجشنبه با عراق به جمع اردونشینان دعوت و از او استفاده هم کرد.
کمبودها و برخی کارهای سهل‌انگارانه و اظهارات غریب رئیس فدراسیون فوتبال در سال‌جاری اسباب حیرت و تأسف شده اما صعود قاطعانه تیم ملی همچون پرده‌ای روی این مسائل افتاده و آن را از دید عده‌ای دور نگه داشته است. امید آنکه فدراسیون پشت این صعود پنهان نشود و دیگران این واقعه را وسیله برائت فدراسیون نینگارند.
آنچه باید رخ بدهد
مرحله پایانی جام جهانی فوتبال 2022 قطر زودتر از 30 آبان تا 27 آذر 1401 برگزار نخواهد شد و تا قرعه‌کشی این مرحله هم سه ماه باقی مانده است و مادامی که مشخص نشود حریفان ایران در مرحله گروهی این مسابقه‌ها کدام تیم‌ها هستند، نمی‌توان یک برنامه تدارکاتی دقیق را چید و براساس کم و کیف بازی رقبا، دیدارهای دوستانه مفید ترتیب داد اما یکسری کارهای دیگر از حالا قابل طراحی و انجام است. درست است که سه دیدار باقیمانده ایران در گروه اول از مرحله نهایی انتخابی آسیا مسابقاتی کاملاً تشریفاتی از منظر صعود تیم ما هستند و هیچ تفاوتی را به حال ما ایجاد نمی‌کنند اما کم و بیش دیدارهای تدارکاتی بالنسبه مفیدی خواهند بود.
از آنجا که امارات و لبنان هنوز امیدوارند به عنوان سوم گروه دست‌یابند و به پلی‌آف برسند، با تمام قوا مقابل ما خواهند ایستاد و کره جنوبی هم به هیچ‌وجه راضی نیست در خانه‌اش تسلیم ما شود و جدی و محکم بازی خواهد کرد. اضافه بر این اسکوچیچ باید از حالا برای هر یک از 9 ماه باقیمانده تا شروع آوردگاه قطر یک نقشه راه دقیق بکشد و به وضوح بداند که از اردیبهشت ماه به بعد که زمان اتمام لیگ بیست و یکم است، چه کاره خواهد بود و چه باید انجام بدهد و از چه اموری بهره گیرد.
فدراسیون فوتبال با توجه به انتقال زمان برگزاری مرحله پایانی جام جهانی از زمان معمول آن (خرداد و تیر) به زمانی غیرمعمول (آبان و آذر) که محصول گرمای شدید هوای قطر در تابستان‌هاست، طبعاً باید لیگ بعدی را بسیار زودتر از ادوار قبلی شروع کند تا بتواند نیم فصل اول را حداکثر تا اوایل آبان به فرجام برساند و طول مدت برگزاری رقابت‌های قطر را عملاً به زمان استراحت تیم‌ها و تعطیلات نیم‌فصل و نقل و انتقالات باشگاهی تبدیل کند و به فاصله حداکثر یک هفته پس از تعیین تکلیف یوزها در جام جهانی قطر نیم‌فصل دوم لیگ را شروع کند.
اگر کم شدن سهمیه ایران در فصل جاری لیگ قهرمانان آسیا یک بهره داشته باشد، این است که تداخل‌های زمانی را کمتر می‌کند و سبب می‌شود سازمان لیگ، باشگاه‌ها و اسکوچیچ برنامه‌ای را با اشتراک یکدیگر بریزند که برای هر سه سوی ماجرا ضررهای کمتری را در بر داشته باشد و هر یک، ملاحظه طرف‌های دیگر را بکند. فقط از این طریق است که فوتبال ایران می‌تواند به درجات و مراتبی برسد که برای حضوری قابل قبول در قطر به آن نیاز است.
امید آنکه شهد پیروزی که پنجشنبه مردم شادمان ایران را برای برپایی جشن صعود در شرایط نامساعد جوی به هر کوی و برزنی در سراسر کشور کشاند، چنان ماندگار باشد که در سایه برنامه‌ریزی‌هایی عاقلانه بخشی از آن به آوردگاه قطر هم بسط یابد.

انتهای پیام/

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: جام جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم

تیم فوتبال ایپسویچ تاون در هفته چهل و ششم چمپیونشیپ  میزبان هادرزفیلد بود و در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر پیروز شد و پس از ۲۲ سال صعود خود را به لیگ برتر انگلیس مسجل کرد.

پس از سوت پایان بازی توسط داور هواداران ایپسویچ تاون که سال‌ها منتظر این روز بودند از شدت هیجان و خوشحالی وارد زمین بازی شدند و به جشن و شادی پرداختند تا یک روز ماندگار در تاریخ این تیم ثبت شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

پیش از این لسترسیتی موفق شده بود صعودش به لیگ برتر را قطعی کند.

لسترسیتی و ایپسویچ تاون به ترتیب با ۹۷ و ۹۶ در رده‌های اول و دوم چمپیونشیپ قرار دارند.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی فوتبال و فوتسال

دیگر خبرها

  • صعود شهرداری گرگان به رقابت‌های فینال لیگ برتر بسکتبال
  • پیروزی نوشاد عالمیان مقابل رنکینگ ۲۹ جهان در مسابقات عربستان
  • صعود شهرداری گرگان به فینال لیگ برتر بسکتبال ایران
  • لیگ برتر بسکتبال| پرواز عقاب‌ها به فینال/ صعود شهرداری گرگان به دیدار نهایی
  • شادی هواداران ایپسویچ تاون برای صعود به لیگ برتر انگلیس پس از ۲۲ سال + فیلم
  • سهمیه جهانی زیر ۱۹ ساله‌های ساحلی ایران با صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا
  • صعود تیم ایرانِ یک به جمع ۸ تیم برتر والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال آسیا
  • صعود تیم بسکتبال بانوان زربام‌پارت خراسان شمالی به مرحله پلی‌آف
  • والیبال ساحلی قهرمانی زیر ۱۹ سال آسیا؛ صعود ایران یک به مرحله بعد
  • خوشحالی بوفون از صعود پارما به سری آ