Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@13:00:19 GMT

روایت زندگی طاهره دباغ یک زن انقلابی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۸۷۲۸

روایت زندگی طاهره دباغ یک زن انقلابی

سریال جدید «خداحافظ مادر» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه کنندگی سید حامد حسینی در ایام دهه فجر از شبکه پنج پخش می‌شود.

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سیما، سریال جدید «خداحافظ مادر» به کارگردانی پرویز شیخ‌طادی و تهیه کنندگی سید حامد حسینی در ایام دهه فجر هرشب ساعت ۲۳ از قاب شبکه پنج سیما تماشایی می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سریال انقلابی در ۲۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای به سفارش گروه فیلم و سریال شبکه پنج تهیه و تولید شده است.

مجموعه تلویزیونی «خداحافظ مادر» بخش های از زندگی طاهره دباغ (مرضیه حدیدچی) را به تصویر می کشد. در این سریال انقلابی و ارزشی به نقش تاثیرگذار او در اوایل انقلاب اسلامی و مبارزات سیاسی‌ او پرداخته می شود.

طاهره دباغ ازجمله بانوان مبارز انقلاب اسلامی است که فعالیت ها و حرکت های سیاسی خود را از سال ۱۳۴۶ آغاز کرد و این مبارزات را تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه داد. یکی از فعالیت های جالب توجه دباغ در عرصه سیاست به ویژه سیاست خارجی، سفر او برای رساندن پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف در سال ۱۳۶۷ بود.

او در آخرین سال‌های فعالیت سیاسی اجتماعی خود به عنوان یکی از اعضای شورای مرکزی جمعیت زنان انقلاب اسلامی و قائم مقام دبیرکل جمعیت زنان جمهوری اسلامی فعالیت می‌کرد و پس از عمری مجاهدت، صبحگاه پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ پس از گذراندن دوره‌ای بیماری دار فانی را وداع گفت.

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سریال دهه فجر انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی

 استاندار کردستان شامگاه سه‌شنبه در جلسه ستاد پشتیبانی راهیان نور در سنندج اظهار کرد: در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی ضعف شدید داریم و اگر اردو‌های راهیان نور نبود، در بحث روایت و تبیین رشادت‌ها و افتخارات دفاع مقدس خیلی عقب بودیم.

اسماعیل زارعی‌کوشا تاکید کرد: دستگاه‌های مختلف همکاری و حمایت لازم را برای برگزاری اردو‌های راهیان نور داشته باشند، چراکه دشمن دنبال تحریف واقعیات دوران دفاع مقدس است.

وی گفت: برای برخی از برنامه‌ها هزینه‌هایی می‌شود که هیچ خروجی ندارد درحالی که تامین یک اتوبوس و یا تقبل کرایه آن برای دستگاه‌ها هزینه زیادی ندارد که برخی دستگاه‌ها کم‌کاری می‌کنند.

استاندار کردستان با بیان اینکه دشمنان با ناامیدی از تحریم اقتصادی، همچنان دنبال تهاجم رسانه‌ای هستند، افزود: آنها می خواهند با دروغ‌پراکنی، ذهنیت‌ها را منحرف کنند، بنابراین باید مراقب و هوشیار بود.

وی انجام عملیات وعده صادق را نقطه عطفی در مقابله با رژیم صهیونیستی ارزیابی کرد و گفت: با این اقدام، نظم جهانی تغییر کرد و نظم جدید نه با اراده غربی‌ها و اروپایی‌ها بلکه با اراده جبهه مقاومت شکل خواهد گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • بازیگر قدیمی سینما به کما رفت + عکس
  • ادارات کردستان خارج از بروکراسی اداری به کمک راهیان نور بیایند
  • «زندگی با فلسفه» مستند پرتره انشاءالله رحمتی استاد فلسفه
  • ضعف شدید در حوزه روایت‌گری انقلاب اسلامی
  • رخنه، آقای قاضی وبدل در آستانه پخش
  • سریال نون خ ترادژی زندگی هنرمند سیستانی شد
  • مدرسه ملی روایت در سمنان افتتاح شد
  • خواننده خانم قبل از انقلاب، سریال پایتخت را توقیف کرد!
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود