Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:49:18 GMT

روند تزریق دز سوم واکسن کرونا در بیله‌سوار کند است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۸۷۹۰

روند تزریق دز سوم واکسن کرونا در بیله‌سوار کند است

صاحبعلی اصغری روز یکشنبه در جلسه قرارگاه شهرستانی مقابله با کرونا اظهار کرد: سرعت انتشار سویه اومیکرون بسیار بالا و قدرت انتشار آن نسبت به سویه‌های قبل بیشتر است و علاوه بر رعایت بهداشت، تزریق واکسن نوبت سوم، راه مقابله جدی با این سویه است که خطرات مرگ و میر را بسیار کاهش می‌دهد.

وی گفت: به اعضای ستاد مبارزه با کرونا و تیم‌های بازرسی تاکید شده که نظارت بر اصول بهداشتی در همه مکان‌ها رعایت شود و جاهایی که شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت نمی‌شود تذکرات جدی داده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست فرمانداری بیله‌سوار با بیان اینکه آمارها افزایش ابتلای شهروندان بیله‌سوار به ویروس کرونا را نشان می‌دهد، افزود: از مردم درخواست می‌شود برای جلوگیری از شیوع بیشتر این ویروس نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود اقدام کنند،چون راه مقابله در برابر ویروس کرونا واکسیناسیون به موقع است.

اصغری افزود:هم اکنون مواردی از مبتلایان به ویروس اومیکرون در شهرستان بیله سوار شناسایی شده و این زنگ هشداری برای جدی گرفتن بیش از پیش پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

وی رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله‌گذاری اجتماعی و پرهیز از برپایی تجمع را برای مقابله با کرونا مهم دانست و گفت: از معتمدین، بزرگان عشایر، نخبگان ، شوراها و دهیاران انتظار می رود نسبت به تشویق مردم به واکسیناسیون به ویژه تزریق مرحله سوم تلاش کنند.

سرپرست فرمانداری بیله‌سوار عنوان کرد: تاکنون بیش از ۸۳هزار دز واکسن در این شهرستان تزریق شده است و روند واکسیناسیون در مراکز معرفی شده در حال انجام است.

شهرستان بیله‌سوار در شمال اردبیل قرار دارد.

برچسب‌ها واکسن کووید 19 بیله سوار بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: واکسن کووید 19 بیله سوار بهداشت و سلامت واکسن کووید 19 بیله سوار بهداشت و سلامت بیله سوار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل ازدیلی میل، به زودی وصله هایی کوچک جایگزین تزریق واکسن برای کودکان می شود. پزشکان امیدوارند این گزینه های بدون درد جایگزین تزریق واکسن با سرنگ شوند تا به این ترتیب والدین بیشتری به واکسینه کردن فرزندانشان ترغیب و از شیوع بیماری های مذکور جلوگیری شود. نیازی نیست وصله های گفته شده توسط پرسنل پزشکی آموزش دیده به بدن کودکان منتقل شوند.

آنها به نام وصله های میکروآرایه نیز معروف هستند به وسیله مجموعه ای از برجستگی های میکروسکوپی که به لایه رویی پوست نفوذ می کنند، دارو را به بدن می رسانند و دیگر نیاز به تزریق نیست.

از سوی دیگر واکسن های مایع حتما باید در یخچال نگهداری شوند و پرسنل آموزش دیده آنها را تزریق کنند و در کنار این موارد باید ایمنی و دور انداختن سرنگ ها نیز در نظر گرفته شود. اما وصله های جدید در مقابل حرارت مقاوم هستند، حمل ونقل آنها ساده تر است و انتقال آنها به بدل به آموزش کمی نیاز دارد. طبق نتایج تحقیق که در نشریه لنسنت منتشر شده، این امر سبب می شود انتقال واکسن به مناطق دور افتاده در انگلیس و همچنین سراسر جهان ساده تر باشد.

در آزمایش مذکور ۱۲۰ کودک ۹ تا ۱۰ ماهه، ۱۲۰ کودک نوپا ۱۵تا ۱۸ ماه و ۴۵ بزرگسال ۱۸تا ۴۵ ساله در گامبیا شرکت کردند. وصله ریز سوزن که روی بازوی آنها قرار گرفت واکنش ایمنی در بدنشان ایجاد کرد به اندازه واکنش ایمنی حاصل از تزریق واکسن های معمول قدرتمند بود.

آزمایش انتقال یک دوز از واکسن به وسیله وصله ریز سوزن نشان داد از هر ۱۰ کودک بیش از ۹ نفر در مقابل ابتلا به سرخک محافظت و تمام نوزادان پس از دریافت درمان در مقابل سرخجه نیز ایمن شدند.

کد خبر 6093759 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • ضبط مناظره دو نامزد حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت