Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:48:10 GMT

ضربه فنی رزمی کاران بیرجند در نبود امکانات

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۹۳۶۲

ضربه فنی رزمی کاران بیرجند در نبود امکانات

مجتبی فیاض زاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: انجمن‌های ورزش‌های رزمی بیش از ۱۰۰ رشته در زیرمجموعه خود دارد و مختص فقط یک رشته نیست.

وی بیان کرد: در حال حاضر در بیرجند رشته‌های کیک بوکسینگ و نینجا فعال است و در تلاش هستیم رشته‌های بیشتری را فعال کنیم.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان بیرجند ادامه داد: با توجه به مهارت‌ها و سوابقی که در رشته‌های رزمی دارم به‌زودی رشته‌های ورزشی سامبو و دفاع شخصی را فعال خواهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی با همکاری همه مربیان و فعالان این هیئت در شهرستان بیرجند تلاش می‌شود که باقی رشته‌ها نیز فعال شوند.

فیاض زاده از همه مربیان و پیشکسوتان این هیئت درخواست کرد که با هیئت همکاری کنند تا باری دیگر ورزش‌های رزمی بیرجند به اوج بازگردد و شاهد درخشش دوباره آن باشیم.

سالن کوچک برای افزایش تعداد ورزشکاران

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان بیرجند در زمینه مشکلات این هیئت گفت: با توجه به اینکه رشته‌های مختلفی داریم اما با همین تعداد رشته محدود کنونی در شهرستان کمبود امکانات و سالن وجود دارد.

فیاض زاده اضافه کرد: برنامه‌ریزی ما برای افزایش رشته‌ها است که با توجه به این کمبودها با مشکلات جدی‌تری نیز روبه‌رو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه سالن کنونی که در اختیار هیئت رزمی قرار دارد، به صورت اشتراکی با هیئت بوکس است، عنوان کرد: در این سالن حدود ۱۵ ورزشکار امکان فعالیت دارند و در صورت افزایش رشته‌ها، مربیان و ورزشکاران فضایی برای تمرین نداریم.

به گفته وی در همین راستا از مسئولان انتظار می‌رود به هیئت‌هایی که چندین رشته ورزشی را در خود جای داده‌اند، بیشتر توجه کنند.

تاتامی استاندارد نداریم

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان بیرجند یکی دیگر از مشکلات را نبود تاتامی استاندارد دانست و بیان کرد: هیئت ما مانند دیگر هیئت‌های ورزشی فقط به یک رشته محدود نمی‌شود و به همین دلیل هر رشته ورزشی به امکانات خاص خود نیاز دارد.

فیاض زاده تصریح کرد: تاتامی اگر متناسب با رشته ورزشی مانند رشته‌های رزمی نباشد باعث آسیب در طولانی مدت خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک هیئت کوچک شهرستانی مسلماً به تنهایی نمی‌تواند این هزینه‌ها را پرداخت کند و نیازمند حمایت‌هایی هستیم.

به گفته وی در این مسیر اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی و شهرستان بیرجند و بخش خصوصی، حتی دیگر ارگان‌ها مانند شهرداری و استانداری می‌توانند کمک کننده باشند، تا شاهد درخشش ورزش استان باشیم.

فیاض زاده تأکید کرد: مسئولان لازم است به این نکته توجه کنند که هر چه وضعیت ورزش را برای جوانان تسهیل کنند به همان مقدار از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند.

اعزام ورزشکاران به مسابقات و مشکل هزینه‌ها

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان بیرجند یکی دیگر از مشکلات بر سر راه این هیئت را اعزام ورزشکاران به مسابقات اعلام کرد.

فیاض زاده تصریح کرد: برای اعزام فقط یک تیم کامل حداقل حدود ۱۵ میلیون تومان نیاز است و هیئتی مانند ما که چندین رشته را در خود جای داده است، هزینه‌های سرسام‌آوری در پی دارد.

وی با بیان اینکه این هزینه‌ها با توجه به مسیر و نوع برگزاری هر استان میزبان متفاوت است، گفت: مسافت طولانی خراسان جنوبی از مراکز استان‌هایی که در آن مسابقات برگزار می‌شود، خورد و خوراک و پوشاک و موارد دیگر از جمله این هزینه‌ها هستند.

به گفته وی به همین دلیل درخواست همکاری از اداره کل ورزش و جوانان استان و بخش خصوصی برای اسپانسرینگ و دیگر سازمان‌ها و ارگان‌ها وجود دارد.

حمایت مالی و معنوی مسئولان استانی

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان بیرجند از مسئولان استان خراسان جنوبی درخواست کرد: نگاه ویژه‌تری به بخش ورزش و قهرمانی داشته باشند که علاوه بر حمایت مالی، حمایت معنوی را نیز شامل می‌شود.

فیاض زاده افزود: اداره کل ورزش و جوانان با رایزنی می‌توانند شرایطی برای تبلیغات رشته‌ها در سطح شهر ایجاد کنند، همچنین انتظار می‌رود شهرداری با همکاری همه جانبه از ورزش حمایت بیشتری داشته باشند.

وی در زمینه برنامه‌های خود برای توسعه این هیئت گفت: در ابتدا به دنبال استعدادیابی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته هستیم که نیاز به کار گروهی و همفکری همه اعضا هیئت دارد.

به گفته وی هر چه تعداد ورزشکاران بیشتر شود امکان کشف استعداد و قهرمان پروری نیز بیشتر خواهد شد و البته نیاز به فراهم آمدن تجهیزات و امکانات است.

بخش خصوصی برای اسپانسرینگ وارد میدان ورزش شود

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان بیرجند درباره دیگر اقدامات برای پیشرفت این حوزه اظهار کرد: لازم است که تعداد مربیان در رشته‌های مختلف افزایش پیدا کند و به همین دلیل دوره‌های مربی‌گری برگزار خواهد شد.

فیاض زاده ادامه داد: بعد از آن نیز برای به روز نگاه داشتن مربیان، به دنبال برگزاری استاژهای فنی خواهیم بود چرا که هر چه مربی به‌روزتر و علمی‌تر تکنیک‌های روز را آموزش دهد امکان قهرمان‌پروری افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: تعامل خوبی با فدراسیون در حال شکل‌گیری است و حتی رئیس فدراسیون قول داده‌اند که اگر شرایط فراهم باشد اردوی تیم ملی را به میزبانی خراسان جنوبی برگزار می‌کنند که این نیاز به همکاری همه جانبه تمام مسئولان استانی دارد.

به گفته وی برگزاری اردوی تیم ملی در یک استان بهترین موقعیت برای مربیان و ورزشکاران آن استان است تا بتوانند در کنار بهترین‌ها، تمرین و علم خود را هم به روز کنند.

فیاض زاده از رسانه‌ها و صدا و سیما درخواست کرد: در کنار حوزه ورزش و هیئت‌ها باشند تا بتوان به این حوزه کمک کرد.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزش‌های رزمی شهرستان بیرجند با اشاره به مسابقات یک ماه گذشته کیک بوکسینگ گفت: در این مسابقات شرکت ژن استار اسپانسر شده بود و با اهدا پک‌هایی به معرفی خود نیز پرداخت که در خراسان جنوبی نیز بخش خصوصی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کند.

کد خبر 5402031

منبع: مهر

کلیدواژه: ورزش خراسان جنوبی ورزش رزمی کیک بوکسینگ سامبو اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی مطالبات مردم گیلان از دولت ویروس کرونا بوشهر دهه فجر خطبه های نماز جمعه آمار کرونا بارش برف کرمانشاه شیوع کرونا خراسان رضوی برف و کولاک واکسن کرونا مشهد همدان خراسان جنوبی بخش خصوصی فیاض زاده هزینه ها رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران

وزیر ورزش و جوانان از مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران که موفق به کسب سهمیه المپیک شده است، تجلیل کرد. - اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک کشورمان که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد، امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

الفتی، سومین ژیمناست تاریخ ایران در المپیک

 

هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویدادهای مهم کسب مدال کنیم. با استعدادهایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد، نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکار است اظهار داشت: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار داشت: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند‌.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتارهای مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود‌.

هاشمی اظهار داشت: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود‌.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیازهای اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

زهرا اینچه درگاهی رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت‌های وزیر ورزش از رشته ژیمناستیک اظهار داشت: ممنونیم که این فرصت به رشته ژیمناستیک داده شد. دوستان زیادی در مجموعه فدراسیون در کسب این موفقیت سهم دارند و با تلاش گروهی فدراسیون و کادر فنی امروز شاهد این اتفاق تاریخی و کسب سهمیه هستیم.

وی افزود: در این چند سال توفیقات بسیار خوبی برای ژیمناستیک ایران به دست آمد و همه هدف ما ایجاد همدلی و موفقیت این رشته مادر است که استعدادهای بیشماری در آن وجود دارند. همه این موفقیت‌ها باعث سرافرازی ژیمناستیک است و خوشحالیم که در اعتلای ورزش کشور سهیم بوده‌ایم.

وی ادامه داد: حضور هاشمی در موفقیت ژیمناستیک بسیار تاثیرگذار بوده است و خوشحالیم که با حضور او حال ورزش عوض شد؛ چون دغدغه ورزشکاران را داشتند. وزیر ورزش پیگیر وضعیت ژیمناستیک بود و این پیگیری باعث شد که الان شاهد این افتخار بزرگ برای ژیمناستیک باشیم.

مهدی الفتی ملی‌پوش تیم ژیمناستیک کشورمان در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش، مدیرکل حوزه وزارتی، سلیمانی دبیر فدراسیون ژیمناستیک و رضا خیرخواه سرمریی تیم ژیمناستیک هنری نیز در این جلسه حضور داشتند.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد تجلیل کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • شهرداری همدان در جذب شهروندان به ورزش خلاقانه عمل کند
  • ۵۵۰ وزنه‌بردار در مسابقات قهرمانی کشور حضور پیدا می‌کنند
  • اعزام ۱۰ تیم ورزش نابینایان البرز به مسابقات قهرمانی کشور
  • نشست سراسری مدیران گروه‌ها و اعضای هیئت علمی رشته علوم اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • گلایه‌های مربی سقزی از کمبود امکانات وزنه‌برداری
  • اعلام جزئیات حمایت مؤثر و مستمر از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش
  • تصویب اساسنامه صندوق حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان