Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@15:40:27 GMT

جای هفته بزرگداشت موسیقی در استان بوشهر خالی است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۹۴۶۹

جای هفته بزرگداشت موسیقی در استان بوشهر خالی است

به گزارش ایرنا، حماسه حق پرست روز یکشنبه در آیین تجلیل از بوشهری‎‌های برگزیده جشنواره ملی موسیقی جوان اظهار کرد: هنرمندان عرصه موسیقی در استان بوشهر نیاز به توجه بیش از پیش دارند که برگزاری هفته موسیقی فرصت خوبی برای تحقق این مهم است.

وی بیان کرد: هفته موسیقی بوشهر در ابتدا می‌‎تواند مختص این استان و در آینده نه چندان دور نیز با نگاه ملی و بین المللی برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حق پرست ادامه داد: چنانچه استان بوشهر در این راستا حرکت بیشتری کرده بود اکنون می‌توانست دبیرخانه دائمی موسیقی نواحی را میزبانی کند.

وی گفت: چنانچه هفته موسیقی در استان بوشهر برگزار شود همه ژانرها شامل موسیقی نواحی، دستگاهی، کلاسیک و حتی سرودهای انقلابی به رشد و نمو بیشتری خواهند داشت.

رئیس انجمن موسیقی استان بوشهر گفت: برگزاری هفته موسیقی بوشهر بدون تردید در ارتقای سطح تولید محتوا و جذب علاقه‎‌مندان موسیقی نقشی ویژه خواهد داشت.  

وی ادامه داد: امسال نیز جشنواره ملی موسیقی جوان پایان یافت که با افتخارآفرینی بیش از پیش بوشهری‌ها همراه شد زیرا این استان در جشنواره یاد شده ۳۰ برگزیده، شایسته تقدیر و راه یافته به مرحله پایانی داشت و این در حالی است که استان بوشهر در جشنواره قبلی تنها ۱۹ افتخارآفرین داشت.

حق پرست اظهار کرد: در این جشنواره جوانان بوشهری با حمایت موثر خانواده‌ها از دل و جان مایه گذاشتند و منجر به افتخارآفرینی برای این استان شدند.

وی ادامه داد: انجمن موسیقی استان بوشهر به خود می‌‎بالد که این افتخارآفرینی در هنر ارزشمند موسیقی برای این استان محقق شده است که در این موفقیت از خردسالانی مانند پارسا پالیزدان گرفته تا دیگر جوانان برومند این دیار همگان نقش آفرینی داشتند.

حق‌پرست اظهار کرد: استان بوشهر در موسیقی نواحی نه تنها در ایران زمین بلکه به عنوان یک قطب در جهان محسوب می‌شود زیرا با وجود موسیقی خاص و منحصربه فرد گروه‌‎های توانمندی را در خود جای داده است.

وی گفت: امیدواریم با وجود ظرفیت فراوان در استان بوشهر جوانان این استان علاوه بر موسیقی نواحی در بخش‌های موسیقی کلاسیک و دستگاهی نیز بیش از پیش بدرخشند.

امسال  در بخش نواحی سواحل جنوب پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان در رشته  ضرب و تمپو پارسا پالیزدان، آراد عباسی و محمد هاشمی از بوشهر موفق به کسب رتبه نخست شدند و مهدی خارگی نیز به رتبه سوم دست پیدا کرد.

همچنین در بخش ضرب و تمپو، سروش صمیمی، هلنا ابراهیمی، مریم امیری و متین باژوند از سوی دبیرخانه جشنواره ملی موسیقی جوان مورد تقدیر واقع شدند.

 مبین مظلوم زاده و بردیا بهرام نژاد نیز از بوشهر در شاخه نی انبان موفق به کسب رتبه دوم مشترک شدند و یاسین شریفیان و آرمین محمدی نیز رتبه سوم مشترک را به خود اختصاص دادند.

بردیا بهرام نژاد و مبین مظلوم زاده در شاخه نی جفتی نیز به ترتیب رتبه دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.

میلاد مقاتلی نیز در بخش نواحی سواحل جنوب هرمزگان(شرکت کننده از بوشهر) در شاخه خود موفق به کسب رتبه نخست شد.

در بخش نواحی سواحل جنوب در رشته نی انبان سیده یسنا هاشمی، بهنام اهرمی، پوریا میرزایی، حمید مصطفی و عباس حیدری از بوشهر مورد تقدیر قرار گرفتند.

پوریا میرزایی در بخش نواحی سواحل جنوب در شاخه نی جفتی و عرفان سعیدی در شاخه فلوت مورد تقدیر قرار گرفت.

عرفان سعیدی همچنین در بخش نی جفتی موفق به کسب رتبه نخست جشنواره ملی موسیقی جوان شد.

در بخش نواحی سواحل جنوب همچنین از محمد امین گرگانی‌نژاد در شاخه دایره و حسن یوسف‌پور و مریم امیری در شاخه دمام از بوشهر تقدیر شد.

در بخش دستگاهی نیز حسین نوح پیشه از بوشهر  در شاخه آواز موفق به راهیابی به مرحله نهایی شد.

ماهان فولادی نیز از بوشهر علاوه بر کسب رتبه سوم در شاخه سه‌تار، در بخش آفرینش در تکنولوژی مورد تقدیر قرار گرفت.

روزبه حق‌پرست نیز در بخش دستگاهی در شاخه کمانچه و نرگس بردستانی در بخش کلاسیک در شاخه کلارینت از بوشهر  موفق به راهیابی به مرحله نهایی شدند.

برچسب‌ها بوشهر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان موسیقی بوشهر پانزدهمین جشنواره ملی موسیقی جوان موسیقی جشنواره ملی موسیقی جوان موفق به کسب رتبه استان بوشهر موسیقی نواحی هفته موسیقی مورد تقدیر حق پرست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۴۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت

فراخوان این جشنواره چندی پیش ابلاغ شده بود که گروه آهوی دشت با تهیه و ارسال اثر به جمع شرکت کنندگان پیوست و با رای هیئت داوران به عنوان یکی از منتخبین موسیقی محلی ایران شناخته شد.

در دومین جشنواره ملی موسیقی خلیج فارس که تا ۹ اردیبهشت در تالار شهید آوینی بندرعباس برگزار می‌شود، یازده گروه منتخب موسیقی نواحی ایران شامل بندر لنگه، جزیره هرمز، اردبیل، کرمان، خراسان رضوی، خراسان شمالی، کردستان، گیلان، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و چهار محال و بختیاری حضور دارند.

گروه موسیقی آهوی دشت با مدیریت و هنرمندی علی حسین پور متشکل از محمد حسین اعلایی فرد، علی محمودی میمند، معصومه کافی، شایسته یوسفی و مینا منگلی، ساعت ۲۰ جمعه شب گذشته با اجرای یک ساعته موسیقی در قالب آواز‌های محلی که با نواختن ساز‌های نی، دایره، سرنا، نقاره، تمبورین و چوبک همراه بود، شور و هیجان حضار را برانگیخته و موسیقی محلی شهربابک را به مردم کشورمان معرفی کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • ملایر میزبان نخستین جشنواره موسیقی تاک
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • اعلام برنامه های روز ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اجرای 30 برنامه ملی، منطقه ای و محلی هفته ملی خلیج فارس در هرمزگان
  • اردیبهشت تئاتر مثل قبل برگزار نمی‌شود
  • مرحله استانی دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار شد