Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:02:20 GMT

درخواست مردم؛ با کیف‌قاپان قاطع برخورد شود

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۹۵۰۳

درخواست مردم؛ با کیف‌قاپان قاطع برخورد شود

امروزه جرم کیف‌قاپی و موبایل‌قاپی، یکی از شایع‌ترین جرایم در شهرهای بزرگ محسوب می‌شود. مرتکبان این جرم در بیشتر موارد افرادی هستند که اعتیاد داشته یا اینکه سوء‌سابقه دارند. با توجه به پیامدهای ناخوشایند این جرایم در سطح جامعه، اداره کل پژوهش و بررسی‌های خبری ایرنا، موضوع نظرسنجی آنلاین هفته گذشته خود را به «کیف‌قاپی» اختصاص داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرسش‌های این نظرسنجی در روزهای ۲۷ دی‌ماه تا ۸ بهمن‌ماه روی سایت ایرنا قرار گرفت و حدود ۹ هزار نفر شرکت کردند.

خبرگزاری جمهوری اسلامی «ایرنا» در افکارسنجی آنلاین خود از مخاطبانش خواست اعلام کنند؛ جسارت کیف‌قاپان ناشی از چه عاملی است؟
۵۰.۱ درصد پاسخگویان «ریخته‌شدن قبح سرقت با دستگیری وآزادی‌های مکرر» را مهمترین عامل جسارت کیف‌قاپان دانستند. «وجود نقص در برخورد با جرم کیف‌قاپی» با ۲۷.۶ درصد، «داشتن اعتیاد و نیاز به تامین مالی برای خرید مواد مخدر» با ۱۴.۷ درصد و «راحت‌طلبی سارقان در کسب نیازهای مالی» با ۷.۶ درصد از دیگر عوامل جسارت کیف‌قاپان انتخاب شده است.

همچنین نتایج این بررسی نشان می‌دهد؛ همه موارد (مانند برخورد قاطع با متهمان، نظارت دقیق سارقان بعد از رهایی از زندان، برطرف کردن مشکلات معیشتی، مشاوره درمانی سارقان برای بازگشت به زندگی عادی و برخورد با مال‌خرها) با ۵۷.۶ درصد از سوی پاسخگویان به عنوان موثرترین راه در کاهش جرم کیف‌قاپی انتخاب شده است.

 «برطرف‌کردن مشکلات معیشتی» با ۱۸.۷ درصد و «برخورد قاطع با متهمان» از دیگر موارد در کاهش جرم کیف‌قاپی از سوی پاسخگویان انتخاب شده است. از سویی دیگر  مواردی چون «مشاوره‌درمانی سارقان برای بازگشت به زندگی عادی» (۲.۵ درصد)، «برخورد با مال‌خرها» (۲.۲ درصد) و «نظارت دقیق سارقان بعد از رهایی از زندان» (۱.۹ درصد)  به تنهایی میزان کمتری از توجه پاسخگویان را جلب کرده است.

در این نظرسنجی، پنج پرسش «آیا شما تاکنون مورد کیف‌قاپی یا سرقت موبایل قرار گرفته‌اید؛ مهمترین کار در هنگام مواجهه با کیف‌قاپی و سرقت موبایل چیست؛ به نظر شما شهروندان چه میزان توصیه های ایمنی را در هنگام سرقت رعایت می‌کنند؛ به نظر شما جسارت کیف‌قاپان ناشی از چه عاملی است و کدام‌یک از موارد در کاهش جرم کیف‌قاپی موثرتر است؟ مطرح شد.

براساس نتایج به دست آمده، ۳۴ درصد پاسخگویان «تماس با پلیس» را مهمترین کار در هنگام مواجهه با کیف‌قاپی یا سرقت موبایل دانستند. «خودداری از مقاومت در هنگام کیف‌قاپی» با ۲۳.۵ درصد،«مقاومت و برخورد با فرد کیف‌قاپ» با ۲۱.۷ درصد و «حفظ خونسردی» با ۲۰.۸ درصد از سوی پاسخگویان به عنوام مهمترین کار در مواجهه با کیف‌قاپی و سرقت موبایل انتخاب شده است.

۴۱ درصد پاسخگویان معتقدند؛ شهروندان توصیه‌های ایمنی را در هنگام سرقت «کم» رعایت می‌کنند. ۳۵.۴ درصد میزان رعایت ایمنی از سوی شهروندان را «تاحدی» و ۱۰.۸ درصد «زیاد» دانستند. ۱۲.۸ درصد نیز معتقدند شهروندان «اصلا» توصیه‌های ایمنی را رعایت نمی‌کنند.  

۷۱.۷ درصد پاسخگویان اعلام کردند مورد کیف‌قاپی یا سرقت موبایل قرار نگرفتند و ۲۸.۳ درصد گفتند مورد کیف‌قاپی یا سرقت موبایل قرار گرفته‌اند.

سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) باهدف اطلاع‌رسانی و کسب آرای عمومی در مورد موضوع‌ها و مسایل مختلف جامعه از ۲۹ مهرماه سال ۱۳۹۹ برنامه «افکارسنجی» آنلاین را برای نخستین‌بار در تارنمای اصلی خود راه‌اندازی کرد.

ایرنا ضمن قدردانی از مشارکت مخاطبان در این رویکرد پژوهشی، تاکنون توانسته دیدگاه‌ها و مطالبات عمومی را در ۵۸  نظرسنجی برگزار شده در مورد موضوع‌های مختلف از جمله همه‌گیری ویروس کرونا، محدودیت‌های کرونا، خرید آنلاین، وضعیت بورس، خودرو، بازار مسکن، آلودگی هوا، افزایش نرخ ارز، ادامه محدودیت‌های کرونایی، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی، چالش‌های رونق تولید، ارزهای دیجیتال، بحران کم‌آبی، بازار ارز، تاثیر خشکسالی بر کشور، روند واکسیناسیون کرونا، بازگشایی مدارس، آزادسازی واردات خودرو و ... مطرح کند.

برچسب‌ها نظرسنجی آنلاین سرقت افکارسنجی سرقت موبایل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نظرسنجی آنلاین سرقت افکارسنجی نظرسنجی آنلاین سرقت افکارسنجی سرقت موبایل کیف قاپی یا سرقت موبایل درصد پاسخگویان انتخاب شده جرم کیف قاپی ۷ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام محسنی مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: پرونده عرضه خارج از شبکه ۹ هزار و ۴۷۱ حلقه لاستیک یارانه‌ای به ارزش ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال در شعبه ششم ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی کرمانشاه رسیدگی شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: شعبه با توجه به مدارک موجود در پرونده، اتهام انتسابی را محرز و متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جزای نقدی برابر ارزش تخلف محکوم کرد.

محسنی گفت: شعبه همچنین متهم را به پرداخت ۶۱۹ میلیارد و ۴۹۵ میلیون ریال جریمه برای برای بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت هزار و ۲۳۸ میلیارد ریال جزای نقدی محکوم کرد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: بازرسان صنعت، معدن و تجارت در بازرسی از انبار لاستیک فروشی، این تخلف را کشف و پرونده آن را برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

کد خبر 6096945

دیگر خبرها

  • صبر و مهربانی از صفات الزامی برای پاسخگویان به مسائل شرعی است
  • دستگیری فیشینگ کار حرفه‌ای در کرج
  • برخورد قاطع با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • کشف ۲۰۶ موبایل مظنون به سرقت در البرز
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک خودروی یارانه‌ای
  • برخورد قاطع با عرضه خارج از شبکه لاستیک
  • از دستگیری قاچاقچی هروئین تا کشف ۳۰ فقره موبایل‌قاپی در مشهد
  • کیف قاپی خشن در استانبول + فیلم | مقاومت زن را در برابر مشت‌های سنگین سارق ببینید | پلیس با تمام توان دنبال دستگیری سارق است
  • فیلم سرقت میلیاردی از فروشگاه موبایل‌فروشی در تهران
  • لحظه دزدی ۷ میلیاردی از موبایل‌فروشی + واکنش صاحب مغازه