Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- استاندار البرز گفت: ساماندهی رودخانه فصلی سیاه جوی به عهده آب منطقه‌ای استان است و باید در راستای اجرای این امر مهم از همراهی و توان شهرداری های مربوطه نیز استفاده کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، مجتبی عبداللهی در جلسه ویژه بررسی راهکارهای ساماندهی نهر سیاه جوی که صبح امروز در استانداری برگزار شد، با تاکید بر تسریع در اتخاذ تدابیر لازم برای این رودخانه فصلی، اظهار داشت: تمامی دستگاه‌های مربوطه و شهرداری‌های مرتبط با این رودخانه فصلی یا نهر سیاه جوی باید مطالعات خود را تجمیع کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس تجمیع مطالعات، باید تصمیم گیری و تخمین و تخصیص اعتبار صورت گیرد و پروژه در سریع ترین زمان ممکن آغاز شود.

مناطق آزادشده رودخانه کرج تبدیل به تفرجگاه عمومی می‌شودتخریب بنای وزارت نیرو در بستر رودخانه چالوس به دستور رئیس قوه قضائیهگزارش| دستور مهم اژه‌ای برای اعطای عفو و آزادی مشروط/ خط و نشان رئیس عدلیه برای هرگونه ‌ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها

عبداللهی گفت: از ابتدای مسیر رودخانه باید طرح های مهار آب اجرایی شود و در فواصل مختلف حوضچه های آرامش و مخازن ذخیره آب و تصفیه خانه بویژه در پارک ها ایجاد شود.

وی افزود: آبی که در این رودخانه فصلی وجود دارد، ظرفیت ارزشمندی محسوب می شود که می توان از آن بویژه در بخش کشاورزی و مصرف صنایع بهره برداری کرد.
استاندار البرز گفت: در این راستا ضرورت دارد که طرح های آبخیزداری و آبخوان داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان نیز مورد توجه قرار گیرد چراکه ممکن است در بخش هایی همپوشانی با سایر طرح ها داشته باشد.

وی افزود: باید شرایط را به گونه ای فراهم کنیم که آب به صورت طبیعی مسیر خود را طی کند، چون هر کجا که در مقابل طبیعت ایستاده این با واکنش های طبیعی و بلایای طبیعی مواجه شده ایم.

عبداللهی گفت: ساماندهی این مسیر به عهده آب منطقه‌ای استان است و باید در راستای اجرای این امر مهم از همراهی و توان شهرداری های مربوطه نیز استفاده کند.

وی افزود: ضرورت دارد تمامی پارک های استان به حوضچه های آرامش و ذخیره آب مجهز شوند تا در بزنگاه ها و مصارف مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار البرز گفت: در ماهدشت، منطقه ای چند هکتاری وجود دارد که رها و به محل تخلیه آوارهای ساختمانی تبدیل شده از این رو باید این منطقه ساماندهی شده و به پارک و بوستان برای مردم مبدل شود.

وی افزود: بازدید های شبانه و سرزده از اماکن و معابر مختلف در استان در دستور کار قرار می گیرد و فرمانداران نیز این امر را مورد توجه قرار دهند.

عبداللهی گفت: در این بازدیدها امنیت و میزان خدمات رسانی به مردم مورد نظارت میدانی قرار می گیرد.

انتهای پیام/س

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رودخانه فصلی سیاه جوی منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند

حجت‌الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به چالش‌های منطقه جوی آباد اظهار کرد: حجم و تعداد ساخت سازهای غیرمجاز منطقه جوی‌آباد باعث شده تا در منطقه چارچوب‌های اصول شهرسازی رعایت نشود.

وی با تاکید بر اینکه حل این مشکل نیاز به عزم جدی مسؤولان استان دارد، گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه‌ای مشترک با شهردار خمینی شهر ساماندهی جدی این منطقه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: به دنبال ساخت و سازهای غیر مجاز در این منطقه مشکلات متعدد اجتماعی برای شهرستان به وجود آمده است.

حجت‌الاسلام نقدعلی با تاکید براینکه باید این وضعیت نا به سامان اصلاح شود، گفت: به علت عدم ساماندهی در گذشته امروز منطقه جوی آباد به کلونی معتادان متجاهر غیربومی تبدیل شده است.

وی گفت: با ساماندهی این منطقه علاوه بر پیشرفت و توسعه شهری چالش‌های اجتماعی منطقه رفع می‌شود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص آخرین وضعیت زندان خمینی شهر نیز تصریح کرد: خروج زندان خمینی‌شهر به خارج از شهر در دستور قوه قضایه قرار گرفت است.

کد خبر 6089798

دیگر خبرها

  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • خودنمایی آبشار فصلی در دل طبیعت روستای جنگل علی بهاباد + فیلم
  • آغاز طرح تحویل دفترچه‌های اقامت طرح سپرده گذاری و ساماندهی سرمایه‌های خرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی
  • خروش آبشار فصلی بر اثر بارش‌های اخیر در منطقه کیش انجیرو روستای گوجر + فیلم
  • مسؤولان اصفهان عزمی جدی برای ساماندهی منطقه جوی‌آباد ندارند
  • «نیست‌وَش» افتتاح شد/ تخیلی که بر مبنای خیال صورت می‌گیرد
  • شویگو: آمریکا برای تسلط بر منطقه آسیا و اقیانوسیه تلاش می کند
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • ترددهای دریایی با احتیاط انجام شود/ احتمال سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی
  • فیلم| جاری شدن رودخانه فصلی رفسنجان در پی بارش باران