Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@17:52:14 GMT

قرآن، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌شناسد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۹۵۹۴

قرآن، اصلاح‌طلب و اصول‌گرا نمی‌شناسد

به گزارش ایرنا از سازمان دارالقرآن الکریم، مهدی اخوان صباغ در نشست ملی هم افزایی کمیته های قرآنی، روستایی عشایری و شهری بر توسعه فعالیت های قرآنی و مردمی در سطح کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به آمار ۹۸ درصدی علاقه مردم به قرآن کریم، اظهار داشت: با فعال کردن کمیته قرآنی دهه فجر از چندین سال پیش و به خصوص فعالیت این کمیته از ایام شهادت سپهبد سلیمانی، چله قرآنی از ۱۳ دی ماه تا ۲۲ بهمن ماه ایجاد و برنامه های متعددی در این چله برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به جایگاه وحدت آفرینی قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن کریم متعلق به هیچ صنف و نهادی نیست، قرآن کریم اطلاح طلب و اصول گرا نمی شناسد و ما باید جایگاه وحدت آفرینی قرآن کریم را در جامعه توسعه و ترویج کنیم.

به گفته رییس سازمان دارالقرآن الکریم، اُنس با قرآن در کشور به آن شکلی که باید وجود داشته باشد، هنوز وجود ندارد و ما باید در این زمینه تلاش بسیار بیشتری داشته باشیم.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به راه اندازی کاروان قرآنی انقلاب، اظهار داشت: یکی از اهداف راه اندازی کاروان قرآنی، مهجوریت زدایی از قرآن است و در این زمینه باید تلاش های منسجم و برنامه ریزی های بیشتری صورت پذیرد.

اخوان صباغ گفت: امروز با اتکای به ۱۴ هزار موسسه و خانه های قرآن، برنامه های قرآنی در حال اجرا است و در این زمینه سازمان دهیاری ها و شهرداری نیز لازم است همکاری بیشتری با سازمان دارالقرآن الکریم داشته باشد تا فعالیت این مؤسسات و خانه های قرآن روز به روز بیشتر و با کیفیت تر اجرا شود.

وی ضمن درخواست همکاری از وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تسهیل و حمایت از مؤسسات و خانه های قرآنی روستایی، خواستار حمایت این وزارتخانه در برپایی کرسی های تفسیر، محافل قرآنی و فعالیت های قرآنی در روستاها و مناطق شهری شد.

رییس سازمان دارالقرآن الکریم با اشاره به اهمیت توسعه فعالیت های قرآنی و مردمی گفت: در حال حاضر با برگزاری جشنواره قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه های علمیه، ۲۵ هزار خانواده طلبه و ۵۰ هزار نفر در جشنواره قرآنی سازمان دهیاری ها و شهرداری ها شرکت کردند و توسعه برگزاری این قبیل برنامه ها از اهداف سازمان دارالقرآن الکریم است.

به گفته اخوان صباغ، برای توسعه فعالیت های قرآنی و مردمی، این ظرفیت وجود دارد که در هر روستا یک خانه قرآن داشته باشیم که نیازمند فضای فیزیکی نیستند و باید از ظرفیت های انسانی استفاده کرد.

وی درباره ماه رمضان، تاکید کرد: برای ماه رمضان، یک برنامه و نهضت مسنجم و بزرگ قرآنی در سطح کشور برنامه ریزی و به صورت هماهنگ برگزار شود.

برچسب‌ها مهدی اخوان صباغ سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم قرآن کریم سازمان دارالقرآن الکریم فعالیت های قرآنی اخوان صباغ قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد

یک فعال مسیحی به نام جِید سانبِرگ (Jade Sanberg) تحت حمایت پلیس سوئد، به قرآن هتک حرمت کرد. این اتفاق سه روز پیش در استکهلم رخ داد و تصاویر آن به‌تازگی منتشر شده است.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • افتخار ۲۷ سال خادمی قرآن
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • زندگی با آیه ها یک فعالیت هم افزا با حضور دستگاه های مختلف بود
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • مساجد به عنوان محور همه برنامه‌ها قرار داده شود
  • ضرورت توجه به جریان رسانه‌ای در مناطق مختلف اردبیل
  • ۸۰۰ هزار نفر گواهی حفظ را در طرح «زندگی با آیه‌ها» دریافت کردند
  • صدور گواهی حفظ قرآن برای ۸۰۰ هزار نفر از شرکت‌کنندگان در طرح «زندگی با آیه‌ها»