Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@09:53:19 GMT

گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۵۹۶۹۷

گرفتاری ایالات شرقی آمریکا در کولاک و طوفان شدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، ایالت های شرق و شمال شرقی آمریکا درگیر یکی از شدیدترین و سنگین ترین طوفان ها و کولاک اخیر هستند.

وزش بادهای تند و کاهش شدید دما، سواحل شرقی را در یخبندان عمیق فرو برده است. طوفان و کولاک مذکور در امتداد ساحل شرقی آمریکا موجب قطع برق نیز شده است و صدها هزار نفر در این سرمای شدید دسترسی به برق ندارند که بیشتر این افراد ساکن ایالت ماساچوست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین خبرگزاری دویچه وله در این باره گزارش داد که ۷۰ میلیون نفر در مناطق شرقی آمریکا در مسیر این کولاک قرار دارند. در ایالت های نیویورک، نیوجرسی، بوستون، مریلند، ویرجینیا و رودآیلند وضعیت اضطراری اعلام شده است.

شهرهای بوستون و نیویورک و اطراف آنها متحمل بیشترین خسارت از این کولاک شده اند. هزاران نفر از بی خانمان ها از هنگام شروع طوفان به دنبال سرپناه به تونل های متروی شهر پناه برده اند. جسد یک زن در ماشینش در لانگ آیلند پیدا شده که بر اثر سرما یخ زده است.

سازمان هواشناسی نسبت به وزش باد با سرعت ۸۰ تا ۱۲۰ کیلومتر در ساعت هشدار داده و بیش از یک متر برف تازه را تنها برای منطقه بوستون پیش بینی کرده است. وزش باد شدید در ماساچوست باعث جاری شدن آب دریا از ساحل به خیابان‌ها و وقوع سیلاب شد.

همچنین بر اساس گزارش ها، بیش از ۵ هزار پرواز داخلی و خارجی در روز شنبه و بیش از هزار پرواز امروز یکشنبه لغو شده است.

کولاک و طوفان در ایالت های ساحل شرقی آمریکا در حالی است که چندی پیش وقوع گردباد و طوفان های سهمگین در ایالت های تنسی، ایلینوی و آرکانسا موجب وارد شدن خسارات شدید شده بود، به طوری که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در این ایالات حالت فوق العاده اعلام کرد.

کد خبر 5412371 محمدرضا الكائی

منبع: مهر

کلیدواژه: ایالات متحده امریکا برف و کولاک طوفان بارش برف وزش باد قطع برق خسارات سرمازدگی شهر بوستون نیویورک ایالات متحده امریکا روسیه اوکراین عراق جو بایدن رژیم صهیونیستی مسکو ایران ناتو جنگ 2015 یمن سوریه واشنگتن مذاکرات وین عربستان سعودی شرقی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۵۹۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان

به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، تظاهرات در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا به بسیاری از ایالت‌ها گسترش یافت. نزدیک به 600 دانشجو در جریان این تظاهرات‌ها با مداخله شدید پلیس بازداشت شده‌اند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد، زمانی که پلیس آمریکا سعی کرد از اقامه نماز توسط دانشجویان مسلمان جلوگیری کند، دانشجویان مسیحی با ایجاد زنجیره انسانی از دوستان مسلمان خود محافظت کردند و تصاویر زیبایی را رقم زدند که توسط دوربین‌ها ثبت شد. 

https://www.taghribnews.com/images/docs/files/000633/nf00633296-1.mp4
اعتراضات دانشجویان آمریکا که از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز شد، به بسیاری از دانشگاه‌ها از جمله جورج تاون، جورج واشنگتن، اموری، هاروارد، میت، ییل، تگزاس، نیویورک، ایالت کالیفرنیا، مینه سوتا و کالیفرنیای جنوبی گسترش یافت. دانشجویان به اعتراضات خود برای حمایت از فلسطین در محوطه دانشگاه‌ها ادامه می‌دهند.
 
پلیس آمریکا با استفاده از خشونت از نمازهای روزانه دانشجویان مسلمان جلوگیری می‌کند.
 
 

دیگر خبرها

  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • طوفان سهمگین در اوکلاهما ۳ کشته بر جای گذاشت
  • طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)
  • وقوع طوفان و بارش تگرگ‌های شدید در چین (فیلم)
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • علم چگونه معمای «مثلث برمودا» را حل کرد؟
  • حمایت دانشجویان مسیحی دانشگاه اوهایو از دانشجویان مسلمان
  • جاده گنجنامه-تویسرکان بازگشایی شد