Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@05:21:32 GMT

راهنمای دریافت اطلاعات کامل در ثبت شرکت و برند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۰۵۵

راهنمای دریافت اطلاعات کامل در ثبت شرکت و برند

به گزارش ایرنا، قوانین تجاری در باب ثبت شرکت ماهیت حقوقی دارد و این نوع شرکت ها را با شخصیت حقوقی معرفی می کند. در واقع شرکت های تجاری اعتبار خود را از قانون می گیرند و در ادارۀ ثبت شرکت ها به ثبت می رسند. نحوه ثبت شرکت و برند این روزها دغدغه بسیاری از افرادی است که می خواهند تولید یا عرضه محصول یا خدماتی را در ایران داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما تمامی نکات را در کم ترین زمان آموزش خواهیم داد تا در این مسیر استوار گام بردارید.

ثبت شرکت ها با فرآیند ثبتی آسان

حمایت قانونی در خصوص ثبت شرکت زمانی انجام می شود که بخواهید اقدام به ثبت شرکت کنید. ابتدا برای ثبت شرکت باید شریک داشته باشید. انتخاب شریک در قانون اجباری است و تعداد شرکاء در هر یک از شرکت های تجاری با توجه به قواعد اختصاصی همان نوع از شرکت باید انتخاب شود. البته منظور ما تعداد حداقلی است.

ثبت شرکت موجب ایجاد شخصیت حقوقی می شود. یعنی شرکت های تجاری نیز مانند اشخاص دارای حقوق مادی و معنوی هستند. یعنی می توانند تبادلات مالی داشته باشند. اقدام به ثبت برند کنند. از حقوق معنوی استفاده کنند. متقاضی دریافت وام در بانک های دولتی و خصوصی باشند. 

بعد از انتخاب نام و پست مدارک به اداره ثبت نوبت به بررسی کارشناس برای محتوا اوراق با قوانین تجاری کشور است. اگر همه موارد رعایت شده باشد، آگهی ثبت شرکت صادر می شود و شرکت به صورت قانونی ایجاد می شود. اداره ثبت شرکت ها را با توجه به آدرس شرکت در منطقه مورد نظر باید انتخاب کنید. ادارۀ ثبت شرکت ها زیر نظر سازمان ثبت اسناد و املاک مستقر است و در شهرستان ها دارای یک واحد کوچک در ساختمان ثبت اسناد و املاک است.

جهت دریافت مشاوره رایگان جهت ثبت شرکت با مشاورین ثبتی موسسه حقوقی پایش در تماس باشید

هرآنچه باید در مورد ثبت تغییرات شرکت بدانید

هر شرکت تجاری بعد از ثبت ممکن است نیاز داشته باشد تغییراتی در شرکت خود ایجاد کند. این تغییرات اگر در خصوص و اسناد و اوراق ثبتی باشند باید در ادارۀ ثبت شرکت ها به ثبت برسد. مانند اینکه شما بخواهید موضوع شرکت را تغییر دهید برای این موضوع باید از دعوت مجمع عمومی فوق العاده تشکیل دهند و از اعضاء شرکت دعوت کنند تا در جلسه حضور داشته باشد.

 هر یک از این مجامع در خصوص برخی از موضوعات صلاحیت تصمیم گیری دارند. مثلاً مجمع عمومی فوق العاده تنها در خصوص موضوعاتی می تواند تصمیم گیری داشته باشد که در اساسنامه شرکت عنوان شده است. موضوعات دیگر نظیر انتخاب اعضاء هیئت مدیره و بازرسان، تعیین دارنده گان حق امضاء یا در مجمع عمومی عادی یا در جلسه هیئت مدیره نسبت به آن تصمیم گیری می شود. یکی دیگر از تغییرات مربوط به مجمع عمومی عادی در خصوص ثبت ترازنامه سود و زیان شرکت است. ثبت تغییرات شرکت در برخی موارد مثل تصوب ترازنامه سالانه اجباری است. که هر ساله باید انجام شود. 

برند و علامت تجاری را آسان ثبت کنید

برند یعنی اسم یا کلمه ای که بتوانید با آن محصول یا خدمات خود را به مشتری معرفی کنید. علامت تجاری نیز یعنی لوگو یا آرم و نمادی که بر اساس یک سری قواعد و مقررات گرافیکی و برند سازی بر روی بسته بندی یا در تبلیغات کار خود می توانید از آن استفاده کنید. در ایران قانونی تحت عوان قانون ثبت علائم تجاری وجود دارد. قانون ثبت علائم تجاری برای ثبت برند و علامت تجاری و نیز جهت استفاده از حمایت این قانون مواردی را شرح داده است. یعنی برند شما زمانی برای ارائه محصول یا خدماتی قابل استفاده است. که بر اساس قانون تجارت اقدام به ثبت آن کرده باشید.

ادارۀ مالکیت صنعتی خدمات مربوط به ثبت برند و علامت تجاری را در ایران و خارج از ایران ارائه می دهد. درخواست ثبت برند و علامت تجاری از طریق سامانۀ مالکیت صنعتی به موجب اظهارنامه ثبت علامت تجاری درخواست داده خواهد شد. در صورتی که برند یا علامت تجاری تکراری نباشد و با قوانین ثبتی در تضاد نباشد. تایید ثبت برند به متقاضی ابلاغ می شود. ثبت برند و علامت تجاری به مدت ده سال دارای اعتبار است که این مدت زمان با اتمام اعتبار برند حداکثر طی ۶ ماه از تاریخ اعتبار برند قابل تمدید است.

موسسه حقوقی پایش در زمینه اعتبار یک برند و علامت تجاری خوب در وفاداری مشتریان پرداخته تا برای انتخاب و گزینش یک برند خوب و ترغیب کننده برای مشتریان بلقوه یک محصول اقدامات لازم را انجام دهید . از این رو اشخاصی که می خواهند این خدمات را انجام دهند قبل از اینکه وقت و هزینه خود را اتلاف دهند بهتر است با مشاوران این حوزه صحبت نمایند. تا هر آنچه که نیاز شما است را در کمترین زمان و هزینه بتوانید دریافت کنید. جهت دریافت مشاوره رایگان ثبت برند و شرکت به سایت https://payeshsabt.com/ مراجعه نمایید.

برچسب‌ها مدارک برای ثبت شرکت ثبت شرکت آگهی بازرگانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مدارک برای ثبت شرکت ثبت شرکت آگهی بازرگانی مدارک برای ثبت شرکت ثبت شرکت آگهی بازرگانی برند و علامت تجاری ثبت شرکت ها مجمع عمومی ثبت برند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس

به گزارش خبرگزارس علم و فناوری آنا، بهروز حاجیان طهرانی نایب رئيس انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور و مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان به همراه وحید یونسی مدیرعامل یک شتاب‌دهنده‌ نوآوری با حضور در کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر ضمن بازدید از توانمندی‌های آمپر، با استارت‌آپ‌ها و شتاب‌دهنده‌های مستقر دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار پرویز کرمی مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر و دبیر تجاری سازی دومین کنگره بین المللی کنسرژنومیکس، ضمن تشریح اهداف کنگره بر شکل گیری اکوسیستم فناوری‌ها و نوآوری‌های حوزه پیشگیری و درمان سرطان در کشور تاکید کرد.

دبیر کمیته تجاری سازی کنگره کنسرژنومیکس همچنین افزود: ما در این کنگره ضمن برگزاری یک نمایشگاه با حضور شرکت‌های مرتبط با موضوع پیشگیری و درمان سرطان و اولین جشنواره استارت‌آپی تحت عنوان جشنواره ایده تا استارت‌آپ کنسرژنومیکس را در دست اقدام داریم که در ایجاد شبکه موثر فناوری و نوآوری در این حوزه تلاش خواهیم داشت تا از وجود و توانایی انجمن‌های تخصصی مرتبط با موضوع، در کنار شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپی بهره‌گیری کنیم.

مدیرعامل کارخانه نوآوری آمپر برنقش حمایت هلدینگ رایزکو و شخص دکتر صمدی به واسطه سال‌ها فعالیت موثر و در امور خیریه‌ای و به‌ویژه در حوزه پیشگیری و کمک ما به درمان سرطان سینه بانوان در خیریه راز و شرکت دی‌دی واتر از شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ رایزکو اشاره داشت.

در ادامه این نشست دکتر حاجیان طهرانی با بیان اینکه رسیدگی به مسئله سرطان در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، به تجمیع امکانات و توانمندی‌های مردمی و مشارکت شرکت‌های بزرگ در کنار امکانات دولتی اشاره و آمادگی انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان محصولات بیوتکنولوژی کشور  را برای حمایت از کمیته تجاری‌سازی و صنعت شرکت‌های مرتبط اعلام کرد.

همچنین در این نشست، درباره راهکار‌ها و دغدغه‌های مرتبط با درمان، پیشگیری و شخصی سازی درمان بیماری سرطان، بحث و بررسی شد و درباره ایجاد راه‌های دیگر حمایتی و فعالیت‌های نوآورانه برای تجاری سازی محصولات و خدمات مرتبط با درمان بیماری سرطان و گسترش این حمایت ها، اکوسیستم و شبکه فناوری‌های مرتبط برنامه‌ریزی و گفت‌وگو شد. 

دومین کنگره کنسرژنومیکس به ریاست مصطفی قانعی، با محور‌های تشخیص مولکولی، پزشکی شخص محور، درمان هدفمند و بیومارکر‌های سرطان، از ۲ تا ۴ آبان ماه ۱۴۰۳ در تهران برگزار می‌شود. 

این رویداد در سه بخش علمی، تجاری سازی و مسوولیت پذیری اجتماعی، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود و کارخانه نوآوری و صنایع خلاق آمپر مسوولیت تجاری سازی این رویداد را برعهده دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (عکس) تصویری جذاب از انبار رنو در تهران در دهه ۵۰
  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • رونمایی از استراتژی آینده چری EXEED در نمایشگاه خودرو پکن
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • راهنمای کامل دریافت ارز مسافرتی در سال ۱۴۰۳+ فیلم
  • عکس | اعلام قیمت محصولات سبک تجاری زامیاد
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • بهترین تلویزیون های ساخت داخل و با گارانتی
  • واکنش وزیر صمت به ماجرای تولید نوکیای تقلبی در ایران