Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@13:44:55 GMT

احراز هویت بیش از ۷۲ هزار سهام‌دار در سامانه سجام

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۱۱۵

احراز هویت بیش از ۷۲ هزار سهام‌دار در سامانه سجام

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، بر اساس اطلاعات گزارش ماهانه شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص دی ماه امسال، تعداد ۵۵ هزار و ۸۹۱ ثبت‌نام از سوی سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه در سامانه سجام انجام شده و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز با عبور از ۷۰ هزار سهامدار در این ماه به ۷۲ هزار و ۸۰۳ مورد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمار منتشر شده، در آذر ماه امسال تعداد ثبت نام در سامانه سجام ۶۰ هزار و ۲۶ و تعداد احراز هویت شده‌ها نیز ۷۹ هزار و ۳۹۵ مورد بوده است.

۵ استان پیشتاز ثبت‌نام در سجام

همچنین بر اساس این گزارش، بررسی تعداد نفرات ثبت نام شده در سامانه سجام در دی‌ماه امسال به تفکیک هر استان حاکی از آن است که پنج استان تهران با ۱۴ هزار و ۲۶۶ مورد، آذربایجان غربی با چهار هزار و ۴۴۹ مورد، اصفهان با سه‌هزار و ۸۴۹ مورد، خراسان رضوی با ۲ هزار و ۹۴۰ مورد و کردستان با ۲ هزار و ۷۲۵ مورد در صدر بیشترین ثبت‌نام شده‌ها در کل کشور قرار دارند.

۵ استان با کم‌ترین ثبت نام در سجام

از سوی دیگر، بر اساس آمارهای منتشر شده، پنج استان ایلام با ۲۴۱، خراسان جنوبی با ۲۸۳، چهارمحال و بختیاری با ۳۳۱، بوشهر با ۳۶۶ و اردبیل با ۳۹۱ مورد در انتهای فهرست کمترین ثبت نام شده‌ها در سامانه سجام در بین استان ها قرار دارند.

بر اساس این گزارش، سامانه سجام، به‌منظور الکترونیک و خودکار کردن فرآیند جمع آوری و مدیریت اطلاعات مشتریان است و عملیاتی شدن این سامانه موجب افزایش دقت، سرعت و بهره وری در زمینه جمع آوری اطلاعات و ارائه خدمات عمومی و مهم تر از همه، یکپارچگی سامانه های اطلاعاتی شده است.

برچسب‌ها بازار سهام فرابورس شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار سامانه سجام بورس سازمان بورس و اوراق بهادار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام فرابورس شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار بازار سهام فرابورس شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار سامانه سجام بورس سازمان بورس و اوراق بهادار سامانه سجام اوراق بهادار بر اساس ثبت نام شده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاماندگان سهام عدالت بخوانند

تین نیوز

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، ابراهیم بازیان درباره موضوع انبوه پیامک‌ها برای ثبت نام سهام عدالت جاماندگان اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند همانطور که بارها گفته شده ثبت‌نام سهام عدالت جاماندگان تنها شامل ۵ میلیون نفر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و تعدادی از ایثارگران می‌شود. اساسا تشخیص اینکه چه فردی جزو جاماندگان سهام عدالت می‌شود با وزارت رفاه بوده و شرایط را این وزارتخانه تعیین کرده است.

وی تاکید کرد: بررسی و تشخیص این موضوع بر عهده وزارت رفاه است و اگر فردی مشمول سهام عدالت جاماندگان نشده می‌تواند اعتراض خود را به وزارت رفاه منتقل کند.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی با بیان اینکه به زودی بسته پرتفوی سهام عدالت جاماندگان را ارائه می‌کنیم و هرگونه واگذاری‌های جدید سهام عدالت منوط به دارایی دولت، ادامه داد: به نظر می‌رسد قطار سهام عدالت با این گام (ارائه سهام به ۵ میلیون مشمول) به ایستگاه پایانی می‌رسد به شرط اینکه پرتفوی پیشنهادی را از محل دارایی‌های دولت فراهم و بتوان این سهام را واگذار کنیم.

بازیان گفت: وزارت رفاه شرایطی را تعیین کرده که هر فردی واجد آن شرایط باشد مشمول دریافت سهام عدالت می‌شوند، در نهایت اگر فردی بر این باور است که شامل شرایط دریافت سهام عدالت جاماندگان است می‌تواند اعتراض خود را به مجموعه وزارت رفاه که متولی این موضوع هست، منتقل کند.

وی در پاسخ به این سوال که بنابراین واگذاری سهام عدالت با مدل سال ٨۵ که طیف وسیعی از جامعه مشکل دریافت سهام عدالت می‌شدند، تکرار نخواهد شد، تاکید کرد: دولت هیچ تعهدی نسبت به واگذاری سهام به تمام مردم ندارد چراکه واگذاری سهام ناظر به وجود منابع است، اگر منابع اجازه دهد سیاست‌های دولت و در واقع سیاست مجموعه حاکمیت، این بحث را رقم می‌زند. تاکید می‌کنم که شرط هرگونه واگذاری دارایی و منابع دولت است و براساس آن می‌توان در این باره سیاست‌گذاری کرد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • جاماندگان سهام عدالت بخوانند
  • تعداد دفاتر تقریب به ۳۵ دفتر در دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور رسیده است
  • اعلام تاریخ دقیق واریز سود سهام عدالت
  • پسورد Password و حقایق جالب آن
  • تاریخ جدید واریز سود سهام عدالت اعلام شد
  • هویت ۹۹ درصد رأی دهندگان به صورت الکترونیکی احراز شد
  • پسورد و حقایق جالب آن
  • دریافت هزینه از والدین بر اساس الگوی جدید تعیین شهریه کودکستان‌ها
  • خانواده اساس هویت و تربیت انسان‌ها را شکل می‌دهد