Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس در ارائه گزارش عملکرد بازرسان در دی ماه سال ۱۴۰۰ به جدیت این دستگاه در برخورد با فساد و تخلفات موجود در بازار تاکید کرد.

مهدی حسنی، معاون بازرسی سازمان صنعت‌، معدن و تجارت استان فارس در ۱۰ بهمن ماه ۱۴۰۰ با بیان اینکه  بازدیدهای قابل توجهی در ماه جاری از بنگاه‌های اقتصادی توسط بازرسان به عمل آمده است، مطرح کرد: در دی‌ ماه سال جاری از 8 هزار و 271 واحد، 733 واحد متخلف، شناسائی و تحت عناوین گران‌فروشی، عدم درج قیمت، احتکار، عرضه خارج از شبکه و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. با ارزش ریالی بیش از 50 میلیارد ریال به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی افزود: عمده تخلفات مکشوفه شامل درج نکردن قیمت 344 تخلف گران‌فروشی 175 تخلف بوده است.

معاون بازرسی سازمان صمت فارس بیان کرد: در دی ماه جاری، 522 مورد گشت مشترک با ارگان‌های مختلف از جمله اداره‌کل تعزیرات حکومتی اتحادیه‌ها و انجمن‌های صنفی برگزار شد که منجر به کشف 167 مورد تخلف گردیده است.

وی گفت: در بخش مواد غذایی تعداد 2 هزار 347 مورد بازرسی صورت پذیرفته که 378 مورد تخلف کشف و با تشکیل برگ گزارش بازرسی به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال شد.

حسنی اظهار داشت: در بخش لوازم خانگی 70 مورد بازرسی انجام شده که 31 مورد تخلف ثبت گردیده است همچنین در خصوص منسوجات، پوشاک و کیف و کفش نیز 402 واحد بازرسی شده که 122 تخلف ثبت و به اداره کل تعزیرات ارسال گردیده است. در بخش مصالح ساختمانی نیز از 139 واحد بازرسی شده 10 مورد تخلف ثبت و به تعزیرات ارسال و در خصوص نانوائی‌ها 101 مورد تخلف، میوه و صیفی‌ها 108 مورد تخلف، مواد پروتئینی 26 مورد تخلف نیز کشف گردیده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در دی ماه سال جاری در بخش قاچاق 7 صورت‌جلسه کشف کالای قاچاق به ارزش بیش از 3 میلیارد ریال تنظیم و به اداره کل تعزیرات حکومتی ارسال گردید. عمده کالاهای مکشوفه در زمینه آجیل و خشکبار کیف و کفش و پوشاک بوده است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مهدی حسنی معاون بازرسی صمت فارس پرونده تخلف بازرسی گران فروشی انجمن های صنفی اداره کل تعزیرات تعزیرات حکومتی مورد تخلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تقی حسام مدیرکل تعزیرات حکومتی قم با بیان اینکه پرونده ایفا نکردن تعهدات ارزی یک شرکت بازرگانی متخلف به ارزش ۱۳۵ هزار و ۳۵۷ یورو معادل ۵۰ میلیارد ریال در شعبه اول بدوی و ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی قم رسیدگی شد افزود: شعبه به دلیل ارائه نکردن مدارک قانونی، اتهام انتسابی را محرز و علاوه بر بازگرداندن همه ارز دریافتی به بانک شاکی، مدیرعامل شرکت را از فعالیت بازرگانی به مدت ۶ ماه محروم کرد.

تقی حسام گفت: این گزارش تخلف را اداره حقوقی و وصول مطالبات معوق مدیریت شعب بانک ملت پیرامون ایفا نکردن تعهدات ارزی شرکت یادشده برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی قم ارسال کرد.

دیگر خبرها

  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • بازگرداندن ارز دولتی به خزانه بیت المال در قم
  • پرونده تخلف برای ۵ واحد صنفی در ایرانشهر تشکیل شد
  • جریمه ۸۷ میلیارد ریالی تاوان عمل نکردن به تعهدات ارزی
  • تعزیرات گران‌فروشان بازار ‌زنجان را نقره داغ کرد
  • بیش از ۸۴۰ میلیون ریال تراکنش مازاد نانوایی ها بازگردانده شد
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند