Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم قاسمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اکنون در بجنورد پنج پروژه، شیروان چهار و در اسفراین دو پروژه بازآفرینی شهری فعال است که در سال ۹۹ حدود ۹ میلیارد تومان اعتبار به این طرح ها تخصیص یافت که بخشی نقد و بخشی به صورت اوراق خزانه اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات بازآفرینی شهری استان به پروژه ها در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین اختصاص یافته است افزود: در شهر اسفراین برای پروژه بهسازی معابر قلعه کریم مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان اعتبار و برای پروژه بهسازی پیاده رو و جدول گذاری حدفاصل خیابان فرومندی و میدان امام ۶۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی افزود: در شیروان هم برای ساخت پایگاه خدمات اجتماعی در زمین کشوری ۹۲۱ میلیون تومان، برای ساخت خانه فرهنگ زمین کشوری ۸۰۰ میلیون تومان، تکمیل ساماندهی و بهسازی معابر زمین کشوری شیروان ۲۶۰ میلیون تومان و برای زیرسازی و جدول گذاری معابر حکیم شیروان ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است. 

وی با اشاره به اینکه در بجنورد اجرای پنج پروژه بازآفرینی شهری در حال انجام است گفت: ساخت مجتمع فرهنگی-ورزشی در محله جوادیه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و ساماندهی شبکه آب و فاصلاب بافت فرسوده ارمغان ۵۰۰ میلیون تومان، پروژه اصلاح و توسعه شبکه آب و فاضلاب جوادیه ۷۰۰ میلیون تومان، تکمیل سالن ورزشی باقرخان ۲ با یک میلیارد تومان، ساخت خانه محله صادقیه بجنورد با یک میلیارد تومان در مرکز استان فعال است.

وی خاطرنشان کرد: اولین خانه محله در استان در شهر بجنورد و برنامه خانه محله صادقیه سال ۹۷ آغاز شد، اما به علت کمبود اعتبار و مسائل فنی متوقف شد که در سال ۹۹ و پیگیری های اداره کل با تصویب اعتبار مجدداً فعال شده است، سرای محله، یک مجتمع فرهنگی-آموزشی است که مکانی برای اجرای فعالیت های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی در محله ها است.

وی درباره تامین منابع اعتباری برای اجرای پروژه های بازآفرینی شهری گفت: این منابع از محل اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای برنامه ششم توسعه توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران و سازمان برنامه و بودجه کشور تامین می شود، برخی از پروژه ها در قالب طرح مطالعه بهسازی و نوسازی بافت فرسوده شهری، برخی هم در قالب طرح مطالعه و ساماندهی سکونتگاه های غیر رسمی و یک سری هم در قالب اعتبارات موضوع ایجاد اشتغال گسترده و مولد موضوع بند الف تبصره ۱۸ اعتبار دریافت می کنند. 

قاسمی با بیان اینکه تاکنون مطالعات بازآفرینی شهری در سه شهر خراسان شمالی انجام شده است، مطرح کرد: بر اساس مطالعات انجام شده در شهر بجنورد که ۱۵۴ هکتار بافت فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی این شهر نیز ۵۲۳.۸ هکتار است که درمجموع از ۶۷۷.۸ هکتار بافت ناکارآمد، شناسایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی با بیان اینکه در شهر اسفراین هم ۱۰۵ هکتار بافت فرسوده مصوب شده شناسایی و تصویب شده است خاطرنشان کرد: همچنین در شیروان ۱۲۰ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد و وسعت سکونت‌گاه غیررسمی این شهر ۱۹۰.۸ هکتار ثبت شده است.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است.  

برچسب‌ها بجنورد اسفراین وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران خراسان شمالی شیروان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد اسفراین وزارت راه و شهرسازی بجنورد اسفراین وزارت راه و شهرسازی شرکت بازآفرینی شهری ایران خراسان شمالی شیروان بازآفرینی شهری میلیون تومان تومان اعتبار خراسان شمالی بافت فرسوده هکتار بافت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوای موسیقی خراسان خاموش شد

استاد عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان جمعه- ۱۴ اردیبهشت‌ماه- پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بجنورد دارفانی را وداع گفت.

هوشنگ جاوید نویسنده و پژوهشگر موسیقی نواحی و آیینی ایران در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «فریاد نسل قدیم خراسان شمالی هم رفت. همین الان باخبر شدم که استاد عیسی قلی پور پیشکسوت بخشی‌های ترک خراسان شمالی هم درگذشت و دوتارش را و دوستانش را و جامعه هنر ایران را تنها گذاشت. تسلیت به که باید گفت؟!»

عیسی قلی پور مشهور به عیسی بخشی، هنرمند موسیقی مقامی، خواننده و نوازنده دوتار و از آخرین بازماندگان بخشی‌های کرمانج شمال خراسان، ۱۱ آبان سال ۱۳۲۱ در روستای سلاخی بجنورد در خانواده‌ای هنرمند متولد شد، او در کنار پدرش (سلیمان) که یکی از بخشی‌های قدیمی و دوتارنواز بوده است، پرورش یافت، سپس نزد حسن یزدانی مشهور به حسن بخشی، یادگیری‌های خود را در زمینه موسیقی نواحی خراسان کامل کرد.

قلی پور خواننده گویش‌های ترکی بجنوردی، کرمانجی، فارسی و ترکمنی، بیش از شصت سال خنیاگر نغمه‌های مختلف خراسانی و آیین‌های مذهبی منطقه شمال خراسان بود. وی در جشنواره‌های متعددی شرکت کرد و کسب مدال و دیپلم افتخار در چهارمین جشنواره موسیقی فجر با گویش کرمانجی از افتخارات این هنرمند فقید است.

این هنرمند گواهینامه درجه یک هنری را سال ۱۳۹۵ از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دریافت کرد و سال ۱۳۹۸ اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی نخستین کاشی ماندگار در بجنورد را بر سردر منزل عیسی قلی پور نصب کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری موسیقی و هنرهای تجسمی

دیگر خبرها

  • گشایش نمایشگاه موزه عبرت در شیروان
  • نوای موسیقی خراسان خاموش شد
  • اجرای بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی آغاز شد
  • آغاز بزرگ‌ترین پروژه درمانی خراسان شمالی/ کلنگی که در نهایت بر زمین خورد
  • ۱۲ پروژه بازآفرینی شهری در استان اصفهان در دست اجرا است
  • سومین دور مسابقات کشتی با چوخه در شیروان برگزار شد
  • اعتبار ۴۰ هزار میلیاردی پروژه آب‌های سرانی خراسان شمالی در ۱۴۰۳
  • ساخت ۱۲ هزار واحد مسکونی در کل کشور در سال گذشته
  • دیدار مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی با نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی 
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است