Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@16:30:39 GMT

بهترین انتخاب موسوی گرمارودی از تاریخ بیهقی کتاب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۲۸۲

بهترین انتخاب موسوی گرمارودی از تاریخ بیهقی کتاب شد

به‌ گزارش خبرگزاری فارس، این اثر کوششی است برای گزینش بخش‌هایی از کتاب ارزشمند تاریخ بیهقی به قلم ابوالفضل محمد بن‌ حسین بیهقی مورخ و نویسنده دربار غزنویان در اواخر قرن چهارم و قرن پنجم هجری قمری، کتابی که یکی از مهم‌ترین منابع تاریخی این دوران به‌ شمار می‌رود.

گردآورنده این کتاب در مقدمه‌ای یادآور می‌شود روزگار و زمانه ما، روزگار و زمانه عسرت است، فرصت‌ها کم و فراغ و آسودگی دیریاب، مگر جذبه «حکایت و داستان» مردم را به کتاب‌ خواندن بکشاند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گرمارودی در ادامه می‌گوید: این مجموعه را برای کسانی منتشر کرده است که به فرهنگ و ادب ایران علاقه‌مندند و می‌خواهند برگزیده‌ای از بهترین شاهکارهای ادبی ایران را همراه با شرح لغات در اختیار داشته باشند.

مرجع گزینش به‌گزین  «تاریخ بیهقی» نسخه‌ای است به اهتمام و تصحیح ۲ تن از دانشمندان و استادان نسخه‌شناس، دکتر محمدجعفر یاحقی و مهدی سیدی. 

«تاریخ بیهقی»، نخستین عنوان از مجموعه به‌گزین با یک مقدمه و ١٣ بخش و یک نمایه در یک‌صد صفحه با شمارگانی یک‌هزار نسخه با قیمت ۴٠هزار تومان منتشر شده است. 

این مجموعه ١۴ جلدی کوششی برای برگزیدن برخی از برجسته‌ترین آثار نظم و نثر گذشته است که وجه غالب آن‌ها را حکایت و داستان تشکیل می‌دهد.

شاهکارهایی مانند ‌«سفرنامه» ناصرخسرو، «شاهنامه فردوسی»، «کلیله و دمنه» و «گلستان و بوستان سعدی» برخی از آثار مجموعه به‌گزین است.

دفتر نشر فرهنگ اسلامی این مجموعه را در کنار بیش از  ۴٧٠ عنوان از کتاب‌هایش در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران تا روز ١٠ بهمن ١۴٠٠ با ٢٠ درصد تخفیف عرضه کرده است.

علاقه‌مندان هم‌اکنون و پس از پایان نمایشگاه نیز می‌توانند آثار دفتر نشر فرهنگ اسلامی را از فروشگاه‌های این موسسه در تهران و مشهد یا از طریق سایت فروش آن به نشانی اینترنتی www.daftarnashr.org تهیه کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سید علی موسوی گرمارودی تاریخ بیهقی دفتر نشر فرهنگ اسلامی تازه های نشر به گزین تاریخ بیهقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، ژاله معماری، عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) در یک گفتگوی رادیویی درباره چالش‌های ورود باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار كرد: فرآیند خصوصی‌سازی موانع زیادی دارد و تنها مختص باشگاه‌ها نیست. در سایر كشورها نیز این چالش‌ها وجود دارد. متأسفانه در ایران خصوصی‌سازی به تعویق افتاده در حالی که چالش خصوصی‌سازی در همه صنایع وجود دارد.

معماری در این باره ادامه داد: امروز با توجه به فشارهای AFC و تعویق ایجاد شده در آن، خصوصی‌سازی باشگاه‌ها تنها راه ممكن بود. باید به بعد از این فكر كرد چرا كه در شرایط موجود خصوصی‌سازی بهترین راه‌حل بوده است. خصوصی‌سازی نسخه‌ای بوده كه با شرایط موجود حداكثر همخوانی را دارد.

هلدینگ خلیج‌فارس و بانک‌ها تخصص كافی برای مباحث مالی و ترازنامه‌ها را دارند. اما بقای تیم‌ها در بازی‌های آسیایی و توقعات هواداران، مورد نگرانی است و باید فكر خوبی برای آن موارد كرد تا كمترین آسیب وارد شود و فرآیند انتقال و افزایش سهم بازار انجام شود. امید می‌رود با تقویت فعالیت‌های اقتصادی این ۲ باشگاه شرایط خوبی را شاهد باشیم.

معماری با اشاره به انتقال‌های مشابه در سایر كشورها خاطرنشان كرد: خصوصی‌سازی بسیار حساس است و با توجه به جمعیت فوتبال دوست ایران باید مراقبت بیشتری از آن صورت گیرد تا به تدریج هلدینگ‌ها و بانک‌ها بتوانند سهام را وارد فرابورس كرده تا به سوددهی برسد و سهم هواداران بیشتر شود و به ۵۱ به ۴۹ برسیم. كسانی كه برای این نسخه تصمیم‌گیری كردند، به همه شرایط آن واقف بودند.

عضو هیئت‌علمی دانشكده تربیت‌بدنی دانشگاه الزهرا (س) با اشاره به پیش‌بینی موانع این مسیر گفت: دولت باید بخش خصوصی را حمایت كند و منابع درآمدی حق پخش و قانون کپی‌رایت نیز برای باشگاه‌ها فراهم شود. توجه بخش خصوصی در قسمت تربیت بازیكنان و خریدوفروش آنها قرار دارد و باید مراقب بود توسعه ورزش در اولویت‌های بعدی قرار نگیرد. البته در همه دنیا این‌گونه است و به همین دلیل دولت با حساسیت بالایی خصوصی‌سازی را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • خصوصی‌سازی سرخابی‌ها نیاز به مراقبت بیشتری دارد/ بهترین نسخه اقتصادی برای فوتبال ایران رقم خورد
  • «در پا به ماه» نسخه نپیچیدیم بچه‌دار شوید/ تولد ۲۰ نوزاد را دیدیم
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • رکوردشکنی نسخه کمیاب از قرآن در حراجی ساتبیز لندن
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • عرضه سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب
  • سه نمایشنامه جدید سوره مهر در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود
  •  برگزاری ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات