Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-01@04:08:45 GMT

عرضه یک میلیون تن شمش فولاد از ۱۶ بهمن

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۴۲۱

عرضه یک میلیون تن شمش فولاد از ۱۶ بهمن

یک میلیون و ۸۰ هزار تن شمش بلوم شرکت فولاد خوزستان در قالب ۱۲ قرارداد کشف پریمیوم با موعد تحویل ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ در بورس کالا عرضه خواهد شد.

به گزارش قدس آنلاین، وزارت صمت در راستای مدیریت هوشمند بازار و رفع دغدغه تولیدکنندگان در قالب طرحی ویژه، یک میلیون و ۸۰ هزار تن شمش بلوم(سطح مقطع بزرگ‌تر از ۲۳۰ سانتیمتر مربع) شرکت فولاد خوزستان در قالب ۱۲ قرارداد کشف پریمیوم با موعد تحویل ۱۲ ماه سال ۱۴۰۱ در بورس کالا عرضه خواهد کرد که تاریخ معامله نهایی این قراردادها از هشتم فروردین ماه ۱۴۰۱ آغاز و تا اول اسفندماه سال آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس اطلاعیه شرکت بورس کالا؛ عرضه کشف پریمیوم شمش بلوم در هر ماه از سال آینده در یک قرارداد نهایی و تحویل می‌شود و به این ترتیب به جز ماه‌های خرداد، تیر و مرداد که قراردادها ۶۰ هزار تنی هستند در سایر ماه‌ها قراردادهای ۱۰۰ هزار تنی معامله خواهند شد.

بر این اساس تسویه معامله نهایی در این قرارداد به صورت نقدی بوده و مهلت تسویه کشف پریمیوم سه روز کاری بعد از معامله نهایی اعلام شده و طبق روال سایر عرضه‌ها در این روش، فرمول محاسبه قیمت پایانی، قیمت مبنا به اضافه پریمیوم خواهد بود.

مرجع قیمت مبنا در معاملات شمش بلوم، میانگین موزون هفتگی معاملات سه هفته آخر شمش بلوم در بورس کالا قبل از معامله نهایی در نظر گرفته شده است.

منبع: صداوسیما

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بورس کالا عرضه شمش فولاد در بورس فولاد خوزستان معامله نهایی کشف پریمیوم بورس کالا شمش بلوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بیست و دومین جلسه حراج شمش طلا سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور فعالان صنعت طلا و صادرکنندگان در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران برگزار شد.

در این جلسه ۲۳۰ کیلو گرم شمش طلا استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار توسط صادرکنندگان عرضه شد که از این مقدار ۷۹ کیلوگرم معامله شد. میانگین قیمت شمش طلای معامله شده در این جلسه، ۴ میلیارد و ۶۴۳ میلیون تومان به ثبت رسید.

لازم به ذکر است، طی ۲۲ جلسه حراج حضوری برگزار شده در مرکز مبادله ایران، حدود ۳ تن شمش طلا مورد معامله قرار گرفته است.

تسنیم در گزارشی نوشت: براساس تازه‌ترین خبری که از مرکز مبادله ایران منتشر شده، با موافقت بانک مرکزی، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان شمش طلا که مشمول رفع تعهد صادراتی نیستند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را دارند.

بنابراین، از هفته آینده عرضه شمش طلای تولید داخل، در کنار عرضه شمش طلای رفع تعهد ارزی در تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران انجام خواهد شد. با این عرضه ها، تولیدکنندگان مصنوعات طلا و سایر خریداران شمش، دسترسی بیشتری به شمش طلا خواهند داشت.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901535

دیگر خبرها

  • ۳ تن شمش طلا حراج شد
  • هجوم برای خرید طلا/ چقدر طلا فروش رفت؟
  • ۵۰ دستگاه کامیونت فورس در بورس کالا عرضه می‌شود
  • شاخص کل بورس تهران با کاهش روبرو شد
  • افت ۱۲ هزار واحدی شاخص بورس
  • جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد
  • اعلام جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس
  • کاهش ۲۰ هزار و ۱۴۴ واحدی شاخص کل بورس
  • سیمان، سنگ آهن و فولاد در صدر معاملات در بورس کالا