Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@07:53:41 GMT

۵۵ مرکز عرضه قلیان در همدان پلمب شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۰۷۹۹

۵۵ مرکز عرضه قلیان در همدان پلمب شد

باشگاه خبرنگاران جوان همدان-مهدی خدابخشی گفت: بازرسان بهداشت محیط از ابتدای امسال تا پایان آذر ۶۸۰ بازدید و بازرسی از مراکز احتمالی عرضه قلیان، اماکن عمومی، سفرخانه و کافی شاپ‌ها انجام دادند که نتیجه این بازدید‌ها جمع آوری ۶۵۰ عدد قلیان و ادوات آن بوده است.

او گفت:با توجه به قرار داشتن در هفته ملی مبارزه با سرطان، مقابله با عرضه قلیان به عنوان یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان  و برخورد با مراکز عرضه کننده آن تشدید شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس بهداشت محیط کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان تصریح کرد: به طور متوسط هفته‌ای ۲ تا سه نوبت تیم‌های بهداشت محیط از اماکن عمومی شامل رستوران‌ها، باغ تالار‌ها و اماکن عمومی واقع در مسیر گردشگری، مجتمع‌های سیاحتی و بلوار‌ها بازدید می‌کنند.

خدابخشی گفت: بیشتر مراکز عرضه قلیان به صورت زیرزمینی در ساعات پایانی شب و عصر هنگام فعالیت و با توجه به داشتن دوربین، درب اماکن را تنها برای مشتریان و افرادی که می‌شناسند، باز می‌کنند.

او گفت: اماکن عمومی نظیر سفره خانه‌های سنتی، چای خانه، قهوه خانه، باغ رستوران‌ها و کافی شاپ‌ها حق عرضه قلیان ندارند و در صورت مشاهده، قلیان آن‌ها ضبط، محل فعالیت در کمتر از ۴۸ ساعت پلمب و متصدی واحد علاوه بر معرفی به مرجع قضایی جریمه می‌شود.

این مسئول گفت: به منظور افزایش آگاهی‌های عمومی درباره آسیب‌های ناشی از مصرف مواد دخانی به ویژه قلیان علاوه بر آموزش، تبلیغات محیطی در قالب نصب بنر در مراکز خدمات جامع سلامت زیر پوشش مرکز بهداشت هم صورت گرفته است.

انتهای پیام/غ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی پلمب واحد صنفی عرضه قلیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۷۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 

علیرضا فاضلی ثانی گفت: در راستای جلوگیری از فعالیت واحد‌های تولید زغال شهرستان، پس از تخریب ۱۵ دهنه کوره سنتی زغال در اراضی روستا‌های وهن آباد، حکیم آباد و علی آباد در هفته گذشته، دو واحد صنعتی تولید زغال فاقد هرگونه تمهیدات زیست محیطی در پروسه تولید در روستا‌های کیکاور و انجم آباد این شهرستان نیز پلمب شدند.

وی با بیان اینکه طی شکواییه‌های واصله به این اداره مبنی بر فعالیت آلاینده چندین واحد صنعتی تولید زغال، کارشناسان این اداره ضمن بررسی و شناسایی این واحد‌ها نسبت به ابلاغ اخطاریه برای رفع آلودگی اقدام کردند، افزود: با توجه به اینکه در اخطاریه‌های صادره مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی یا تعطیلی در صورت عدم رفع معضلات زیست محیطی به مسئولان این واحد‌ها ابلاغ شده بود، بر همین اساس نظر به عدم توجه به موارد اعلام شده، این اداره نسبت به اخذ حکم قضایی برای این واحد‌های آلاینده اقدام کرد و با همکاری عوامل نیروی انتظامی انجم آباد پلمب شدند.

فاضلی با تاکید بر اینکه اینگونه واحد‌ها تهدیدی علیه بهداشت عمومی و محیط زیست هستند، اظهار داشت: تولید گاز‌های سمی حاصل از دود مواد شیمیایی در کوره‌های زغال، احتراق و دود زغال، ذرات معلق، دی‌اکسید کربن و سایر ترکیبات مضر حاصل از فعالیت این کوره‌ها که به هوا رها می‌شوند، می‌توانند ضمن کاهش شدید کیفیت هوا، محیط زیست و هوای اطراف را آلوده و به سلامتی شهروندان آسیب جدی برسانند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رباط کردیم در پایان خاطرنشان کرد: این اداره در راستای اجرای وظایف سازمانی خود با هرگونه واحد آلاینده محیط زیست که حقوق شهروندی را نادیده می‌گیرد برابر قانون اقدام خواهد کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی محیط زیست

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات درمانی رایگان به معلمان در مراکز درمانی یزد
  • پلمب دو واحد آلاینده غیر مجاز تولید زغال در رباط کریم 
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • قلیان اکسیژن چیست و چه خطراتی می‌تواند داشته باشد؟
  • قلیان اکسیژن؛ یک پک عمیق به سمت ناکجا؟!
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • پلمب ۱۳ مرکز مداخله‌گر دندانپزشکی در خراسان رضوی