Web Analytics Made Easy - Statcounter

باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - سید یوسف جمیل حسین رضوی در دیدار با سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی در ایران، گفت: علاوه بر حوزه گردشگری مذهبی، کشور ایران در حوزه گردشگری سلامت نیز دارای ظرفیت‌های نهفته‌ای است که امیدواریم با شناخت ظرفیت‌های درمانی ایران پس از بازگشت به پاکستان، زمینه حضور بیماران پاکستانی را به ایران فراهم می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نایب‌رئیس انجمن آژانس‌های مسافرتی کشور جمهوری اسلامی پاکستان گفت: ظرفیت‌های بی‌بدیل شیراز به‌عنوان مقصد گردشگری در بین پاکستانی‌ها به‌خوبی معرفی نشده است که باید زمینه معرفی هرچه بیشتر شیراز به گردشگران پاکستانی فراهم شود.

او با اشاره به جمعیت ۲۲۰ میلیونی کشور جمهوری اسلامی پاکستان، گفت: فرصت‌های بسیار خوبی برای سفر پاکستانی‌ها به ایران و شیراز وجود دارد و خواهان خواهرخواندگی بین شهر‌های شیراز، کراچی و لاهور هستیم.

سید یوسف جمیل حسین رضوی گفت: سه شهر بزرگ کراچی، لاهور و اسلام‌آباد به‌عنوان سه شهر پرجمعیت کشور پاکستان هستند که همین سه شهر ظرفیت خوبی برای اعزام گردشگران به شیراز دارند و ما به این منظور می‌توانیم از پرواز‌های تهران و مشهد استفاده کنیم.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس هم در این دیدار گفت: با توجه به ظرفیت‌های گردشگری مذهبی، سلامت، فرهنگی تاریخی و طبیعت شیراز و استان فارس و همچنین زیرساخت‌هایی همچون هتل‌ها و بیمارستان‌ها این استان و شیراز را متفاوت‌تر از سایر مقاصد گردشگری کرده است.

سید مؤید محسن نژاد گفت: شیراز در گردشگری مذهبی نیز با توجه به وجود حرم مطهر شاه‌چراغ دارای ظرفیت‌هایی است که می‌تواند جاذبه زیارتی برای پاکستانی‌ها باشد.

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در سه بعد سلامت و طبیعت و چشمه‌های آب‌درمانی، فرصت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران پاکستانی در استان فارس وجود دارد.

محسن نژاد با اشاره به وجود سرویس‌های پزشکی همچون پیوند اعضا در فارس و منحصربه‌فرد بودن این خدمات پزشکی در فارس، اضافه کرد: امیدواریم با بازدید از بیمارستان‌ها و هتل‌های شیراز، پرواز مستقیم شیراز کراچی یا شیراز لاهور راه‌اندازی شود و پاکستانی‌ها برای دریافت مستقیم خدمات پزشکی در شیراز راحت سفر کنند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی فارس شیراز انجمن آژانس های مسافرتی کشور گردشگری مذهبی پاکستانی ها استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۰۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت از اعلام آمادگی وزارت بهداشت ایران برای همکاری در زمینه تقویت زیرساخت‌‌‌های نظام سلامت در قاره آفریقا خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر احمد نجاتیان در نشست تخصصی سلامت اجلاس ایران ـ آفریقا با اشاره به توانمندی‌‌های جمهوری اسلامی ایران در توسعه زیرساخت‌های نظام سلامت ازجمله ایجاد 16 هزار تخت بیمارستانی و توسعه مراکز بهداشتی و درمانی، شرکت‌های بیمارستان‌سازی و انجمن تخصصی مربوطه را یکی از ظرفیت‌های اساسی کشور برای صدور خدمات فنی و مهندسی در قالب ساخت بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی دانست.

وی در ادامه تاب‌آوری را از مؤلفه‌های اصلی نظام سلامت ایران عنوان کرد و گفت: وزارت بهداشت جمهوری اسلامی ایران با 600 هزار نیرو در شرایط و بحران‌های مختلف وظیفه تأمین، حفظ و ارتقای سلامت را به‌خوبی انجام داده است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت بهداشت، از برگزاری 30 میلیون نفر ساعت دوره آموزشی ضمن خدمت در وزارت بهداشت خبر داد و تصریح کرد: ظرفیت‌های آموزشی ایران در حوزه سلامت توسط وزارت بهداشت و مؤسسه عالی توسعه و تربیت مدیران نظام سلامت (معتمد) قابل‌گسترش در قاره آفریقا است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  جیب‌بُرترین شهرهای اروپا برای گردشگران کدام‌ها هستند؟
  • تقویت زیرساخت‌های گردشگری شیراز
  • تشدید محدودیت‌ها برای گردشگران پاکستانی در سفر به ایران
  • تشدید محدودیت ها برای زائران پاکستانی در سفر به ایران
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری استان فارس در نمایشگاه ایران اکسپو منعقد شد
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی مشهد از گردشگران سلامت در ۱۴۰۲
  • انعقاد ۱۳ پیش تفاهم‌نامه‌ گردشگری در غرفه فارس در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تمایل گردشگران عمانی به حضور در مازندران