Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد: آلیسون فلوک اکرنِ آمریکایی که فرماندهی گردان زنان داعش را در سوریه برعهده داشت، اخیراً بازداشت و به پلیس فدرال آمریکا(FBI) تحویل داده شده است.

به گزارش قدس آنلاین، وزارت دادگستری آمریکا روز شنبه اعلام کرد یک زن آمریکایی که فرماندهی گردان زنان داعش را در سوریه برعهده داشته است، به حمایت از یک سازمانی تروریستی خارجی متهم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت دادگستری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این زن ۴۲ ساله که آلیسون فلوک-اکرن نام دارد و اهل کانزاس در مرکز آمریکاست، اخیراً در سوریه بازداشت و روز جمعه به پلیس فدرال آمریکا(FBI) تحویل داده شد.

این زن افراط گرا قرار است روز دوشنبه در دادگاه فدرال الکساندریا در واشنگتن حاضر شود. وی در صورتی که گناهکار شناخته شود، حداکثر ۲۰ سال حکم حبس خواهد گرفت.

بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، محاکمه وی بیانگر تشکیل نخستین پرونده از این دست در آمریکاست که در آن فردی متهم به داشتن چنین سمت بالایی در داعش است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرد، آلیسون فلوک-اکرن سال‌ها پیش با هدف ارتکاب فعالیت تروریستی یا حمایت از تروریسم به سوریه سفر کرده است.

این زن که با نام "ام محمد العمریقی" نیز شناخته می‌شود، متهم به برنامه ریزی و استخدام عواملی با هدف حمله احتمالی به دانشگاهی در آمریکاست. وی تمایل خود را برای حمله به یکی از مراکز خرید در خاک آمریکا نیز ابراز داشته است.

آمریکا این زن را به رهبری و سازماندهی گردان نظامی داعش موسوم به «خطیبه نصیبه» متهم کرده است. هدف این گردان نظامی، آموزش زنان برای جنگ به ویژه در سال ۲۰۱۷ و در زمان محاصره شهر رقه سوریه بوده است.

«خطیبه نصیبه» اواخر سال ۲۰۱۶ تشکیل شد و گردانی نظامی بود که اعضای آن فقط زنانی بودند که با افراط گرایان این گروه تروریستی ازدواج کرده بودند. آلیسون فلوک-اکرن بلافاصله پس از تشکیل این گردان، فرماندهی آن را بر عهده گرفته بود.

شکایت‌هایی علیه وی در وزارت دادگستری مطرح شده است و در آن ۶ نفر شهادت داده اند بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۷ شاهد "فعالیت‌های تروریستی" این زن آمریکایی بوده اند. بر اساس شهادت این افراد، آلیسون فلوک-اکرن در آموزش استفاده از کلاشینکف(تفنگ‌های AK-۴۷)، نارنجک و کمربندهای انتحاری به کودکان نقش داشته است.

به گفته یکی از شاهدان، آلیسون فلوک-اکرن از تمایل خود برای حمله در آمریکا نیز صحبت کرده است. این زن گفته بود که می‌تواند به مرکز خریدی در آمریکا برود، خودرویی پر از مواد منفجره را در زیرزمین مرکز تجاری متوقف و از طریق تلفن مواد منفجره داخل این خودرو را منفجر کند.

آلیسون همچنین به یکی از این شاهدان گفته بود حمله‌ای که تلفات بالایی نداشته باشد و به کشته شدن افراد زیادی منجر نشود، هدر دادن منابع است.

منبع: صداوسیما

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: وزارت دادگستری آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۱۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه

وزیر دفاع ایران در دیدار دبیرکل وزارت دفاع هند با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم، وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در حاشیه اجلاس شانگهای در آستانه قزاقستان با دبیر کل وزارت دفاع هند دیدار و گفتگو کرد.

امیر آشتیانی در دیدار با دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اشتراکات تمدنی، تاریخی و فرهنگی بر ضرورت رایزنی در خصوص موضوعات دو جانبه، منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

وزیر دفاع ایران با اشاره به واقع شدن دو کشور در یک منطقه راهبردی اظهار داشت: ظرفیتهای متعدد همکاری تهران و دهلی نو می‌تواند در برقراری صلح و امنیت در منطقه حساس غرب آسیا و شبه قاره هند به کار گرفته شود.

وزیر دفاع ایران با توجه به تحرکات داعش در منطقه بر ضرورت همکاری مشترک جهت پیشگیری از قدرت گیری این گروه تروریستی و نیز رایزنی در خصوص تحولات منطقه افغانستان تاکید کرد.

امیر آشتیانی با اشاره به اهمیت همکاری‌های دفاعی و نظامی دو کشور در برقراری ثبات و امنیت در منطقه آمادگی خود را جهت توسعه همکاری‌های دفاعی و نظامی میان دو کشور با طرف هندی در حوزه های مختلف اعلام کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند نیز در این دیدار ضمن ابراز همدردی و تسلیت شهادت مستشاران نظامی جمهوری اسلامی ایران در سوریه بر ضرورت برقراری امنیت و وآرامش منطقه تاکید کرد.

وی با اشاره به حوزه تمدنی مشترک دو کشور بر ضرورت توسعه همکاری‌های اقتصادی و زیر ساختی به ویژه مشارکت دهلی نو در پروژه بندر چابهار تاکید کرد.

دبیر کل وزارت دفاع هند با اشاره به اهمیت همکاری های دفاعی دو کشور بر ضرورت توسعه هرچه بیشتر مناسبات فیمابین در حوزه های دریایی، شرکت در رزمایش دریایی،  تحقیقات دفاعی، آموزشی و  تبادل دانشجو تاکید کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • سخنگوی وزارت خارجه: مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهارنظر درخصوص حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی بیان را ندارند
  • داعش در افغانستان از بین رفته است
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه استعفا داد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • واکنش سخنگوی وزارت امورخارجه به سرکوب دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • واکنش کنعانی به اعتراضات دانشجویان آمریکایی