Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-05@16:31:20 GMT

5 شهری که بیشترین آمار ابتلا به امیکرون را دارند

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۱۷۴۵

5 شهری که بیشترین آمار ابتلا به امیکرون را دارند

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، کمال حیدری، در برنامه در انتهای الوند اظهار کرد: یک ماه و نیم پیش اولین مورد اومیکرون گزارش شد و تلاش کردیم مانع از ورود این ویروس از مرزها شویم که این اتفاق آرام آرم رخ داد و از هفته گذشته این روند سرعت گرفت.

وی ادامه داد: اومیکرون طوری به سرعت منتشر می‌شود که آمار جهشی بالا می‌رود و در کلانشهرها تسریع انتشار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون وزیر بهداشت یادآور شد: مشهد، قم، یزد و تهران و اصفهان بیشترین آمار را داشتند و این آمارها نمونه است و باید بر اساس سرعت انتشار این آمار را باید بررسی کرد.

حیدری توضیح داد: بعد از ۲۵ روز شاهد نزول ابتلاء خواهیم بود و دوتا سه هفته سخت را پیش رو داریم. تلاش می‌کنیم محدودیت‌ها برنگردد اما این بستگی به رعایت دارد.

وی اظهار کرد: حدود ۷ میلیون نفر در کشور واکسن نزدند و ۸ میلیون نوبت دوم را نزدند که این نگران کننده است. اومیکرون مانند دلتا خطرناک نیست اما ابتلاء گسترده‌تر است و افرادی که پایشان به بیمارستان باز می‌شود از دلتا بیشتر است. کشورهایی که زودتر از ما درگیر شدند در مدت زمان کمی شاهد ابتلای گسترده بودند.

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: حالت جهشی در ابتلاء در کشور ما در حال رخ دادن است و اومیکرون ابتلای بیشتری نسبت به دلتا دارد.

حیدری یادآور شد: باید برنامه‌ریزی کنیم که سرعت انتقال را کاهش دهیم. یکی از راهبردهای ما این است که افراد مبتلا در منزل درمان اولیه را مانند سرماخوردگی انجام دهند.

وی تاکید کرد: تلاش کنیم از منزل بیرون نیاییم و رفت و آمد سرعت انتشار را افزایش می‌دهد. اومیکرون علائم خود را زودتر نشان می‌دهد و در ۵ روز نخست بیماری خود را نشان می‌دهد.

معاون وزیر بهداشت درباره دوز سوم واکسن نیز تصریح کرد: دوز سوم ۲۵ برابر حفاظت را بالاتر می‌برد و ۸۰ درصد ابتلاء را کاهش می‌دهد و این بدان معنا نیست که کسی با دوز سوم مبتلا نمی‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمال حیدری معاون وزیر بهداشت امیکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید

دریافت 3 MB

به گزارش همشهری آنلاین، حکیم حسین خیراندیش گفت: فراموشی برشی معمولا برای همه پیش می آید، مثلا گاهی اسم یا آدرس یا تلفن فراموش می شود.

او ادامه داد: اما اگر کسی می ترسد مبتلا به آلزایمر شود یعنی میزان سردی در مغز افزایش پیدا کرده است. خوردن شربت عسل آب زعفرانی، ترک سردی شبانگاه، استشمام عطر، دود اسپند صبح و شب توصیه می شود. شب ها هم بهتر است شام را سردی نخورند.

کد خبر 849354 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها طب سنتی خبر مهم بیماری - آلزایمر بیماری - بیمارستان تلویزیون - صدا و سیما

دیگر خبرها

  • بالاترین آمار حیوان گزیدگی در کشور را این استان دارد | بیشترین گزیدگی ها مربوط به کدام حیوان است؟
  • با این راهکارها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کنید
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در محورهای خراسان شمالی‌
  • ثبت ۵۵ هزار تخلف سرعت خودرو طی فروردین در خراسان شمالی
  • اعلام آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • وزش باد شدید، امروز و فردا در قم
  • آمار جدید قربانیان جنگ غزه
  • خواص قهوه + تاثیر بر لاغری و عوارض مصرف بیش از حد
  • ثبت بیشترین تخلف سرعت در محور ارومیه- مهاباد