Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@20:12:51 GMT

موج ششم کرونا در لرستان آغاز شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۱۹۵۱

موج ششم کرونا در لرستان آغاز شده است

به گزارش ایرنا بهرام دلفان روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران بیان کرد:اهمیت موضوع سلامت بر کسی پوشیده نیست و تمامی ابعاد زندگی بشر طی ۲ سال گذشته تحت تاثیر کرونا و لزوم مقابله با آن قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این مدت تمامی توان بشر و امکانات صرف مقابله و کنترل این ویروس قرار گرفت اظهار داشت: برخلاف پیشرفت های شگرف علمی دنیا هنوز در مقابله با برخی از بیماری ها از جمله کرونا ناتوان هستیم و تنها باید آنها را کنترل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: طی ۲ سال گذشته تلاش زیادی در راستای حفاظت مردم از کرونا شده است اما این ویروس به قدری سرکش است که هر چند گاهی به شکل سویه های جدید بروز می کند که رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله گذاری اجتماعی و اهتمام به واکسیناسیون همچنان در راس اقدامات مقابله با آن هستند.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بدهی های زیادی مواجه است

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: به دلیل شیوع کرونا بیمارستان های استان درآمدهای خود را از دست داده و در خدمت درمان کرونا قرار گرفته اند و از طرفی جهت مقابله و کنترل کرونا هزینه های زیادی به دانشگاه تحمیل شده است.

دلفان با بیان اینکه دانشگاه با بدهی ۶۰۰ میلیارد تومانی کرونا مواجه است اظهار داشت: در این راستا تجهیزات و داروهای مورد نیاز تامین شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که تکمیل طرح های عمرانی دانشگاه نیز مورد توجه قرار گرفته است و تلاش می شود که مشکلات مالی دانشگاه به زودی برطرف شود.

دلفان با بیان اینکه تکمیل و تجهیز طرح های عمرانی راکد دانشگاه  و توزیع عادلانه در استان، سطح بندی و توازن خدمات در اولویت قرار دارد عنوان کرد: تلاش می شود در حوزه نیروی انسانی کمترین فرد غیرموثر جذب شود که در این راستا جذب متخصص و حفظ ماندگاری آنها در استان برنامه ریزی شده است.

وی عنوان کرد: برخی قوانین و مقررات نقش منفی داشته است  و پرداختی ها در مناطق محروم به صرفه نیست چراکه درآمد پزشکان عمومی کفاف زندگی آنان را نمی دهد.

وی اظهار داشت: تامین منازل مسکونی و ودیعه مسکن برای پزشکان متخصص در استان در نظر گرفته شده که امسال یک میلیارد تومان صرف بازسازی منازل مسکونی و پیشنهاداتی نیز ارایه شده است.

وی با بیان اینکه لرستان سالانه هزار نفر بیمار اعزامی به سایر استان ها دارد افزود: در حوزه بهداشت باید هزینه شود که در این راستا تلاش می شود بهداشت استان در سطح نخست نگه داشته شود.

دلفان با بیان اینکه رتبه بندی آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی لرستان سال گذشته در وضعیت خوبی نبود اظهار داشت: در این راستا اقداماتی انجام شده است تا عملکردها ارتقا یابد.

دانشگاه علوم پزشکی لرستان وامدار و وابسته نیست

دلفان همچنین بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی لرستان وامدار و وابسته به شخص خاصی نیست اما نمی توان با مسولان استان تعامل نداشت.

وی اظهار داشت: باید برای ماندگاری پزشکان خدمات و امکانات ایجاد شود که باید از طریق نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مسوولان رایزنی و برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه تعامل با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی ضروری است ادامه داد: در حوزه انتصابات نیز توجهی به رضایت افراد نمی شود و دانشگاه بدهکار نیست چراکه اولویت تصمیمات و انتصابات، سلامت مردم استان است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تغییرات لازم است و مردم باید تغییرات را درک کنند اما انتصابات و تغییرات نباید به ضرر مردم استان و سلامت جامعه باشد.

  دلفان گفت: خواسته های نابجای کسی مورد توجه قرار نمی گیرد و هیچگونه استخدام سفارشی انجام نخواهد شد.

برچسب‌ها ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی لرستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی لرستان ویروس کرونا دانشگاه های علوم پزشکی لرستان دانشگاه علوم پزشکی لرستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اطلاعیه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج این همایش به همت دانشگاه علوم‌پزشکی یاسوج و با اهدا جوایز ارزنده برگزار می‌شود.

این همایش فردا جمعه ۷ اردیبهشت از ساعت ۷:۳۰ از بقعه متبرکه امامزاده عبدالله یاسوج آغاز می‌شود.

کد خبر 6088426

دیگر خبرها

  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس ۱۱۵ در دهستان شلیل
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • پذیرش بیش از ۳ هزار دانشجو در دانشگاه های لرستان
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی شهدای عملیات حاج عمران در شهرستان دلفان
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • آغاز ماراتن آزمون سراسری در لرستان