Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر تهران نسبت بی‌اطلاعی مسئولان شهری و انتظامی از یک سرقت در بزرگراه شهید همدانی انتقاد کرد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ ناصر امانی در جریان جلسه شورای شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: به استناد بند8 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی شهر و روستا نظارت بر حسن اداره، حفظ سرمایه و دارایی نقدی جنسی و اموال منقول و غیرمنقول یکی از وظایف جدی شوراهای شهر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود یک ماه پیش سرقت عجیبی در مسیر بزرگراه شهید همدانی و حکیم رخ می‌دهد که تاکنون هیچ اطلاع‌رسانی دقیقی از ابعاد این سرقت صورت نگرفته است.

وی اضافه کرد: سرقت ورق‌های فولادی و سنگین وزنی که با برنامه‌ریزی و حساب‌شده اتفاق افتاده، عملاٌ تردد را غیرقابل ممکن کرده است. این سرقت نیاز به خودرو ،کار گروهی و ابزار و لوازم یا باز کردن صدها پیچ فولادی بزرگ و کار طولانی مدت داشته است. عدم حفاظت از سازه‌های سنگین شهر به صورت آنلاین از طریق دوربین‌های نظارت ترافیکی، یکی از دلایل وقوع این سرقت‌ها است.

امانی ادامه داد: بدتر اینکه مسئولان شهر و انتظامی زمانی از این سرقت وقتی مطلع شدند که راننده‌های خودروهای عبوری مطلع شده و آن‌ها را خبردار کرده‌اند و خدا می‌دانست اگر دیرتر مطلع می‌شدند چه فاجعه‌ای رخ می‌داد. سرقتی که یک بزرگراه را بیش از یک ماه مسدود و تردد شرق به غرب را متوقف کرده است!

عضو شورای شهر تهران تأکید کرد: این سرقت، سرقت یک خودرو یا یک مغازه و تابلو نیست، هشداری جدی به مسئولان شهری و انتظامی و عریان کردن خلاهای ایمنی و امنیتی شهر است. ضمن تذکر به شهرداری تهران، درخواست می‌کنم که به سرعت سازه‌های شهری به‌ویژه پل‌هایی که در حاشیه شهر و با ایمنی مردم ارتباط دارند شناسایی کرده، تمهیدات لازم انجام داده و از تکرار حوادث مشابه جلوگیری کنند.

وی همچنین در جریان بررسی لایحه شهرداری تهران درباره «اصلاحیه مصوبه نحوه محاسبه و دریافت عوارض صدور مجوز نصب و نظارت دوره‌ای بر دکل‌ها و آنتن‌های مخابراتی در شهر تهران» گفت: این بحث طولانی میان شهرداری و اپراتورها است، ما راحت می‌توانیم تعرفه را 10 میلیون تومان کنیم و کسی مخالف نیست اما کسانی که قرار است پرداخت کنند یعنی اپراتورها قطعا مخالف هستند.

امانی ادامه داد: شرکت ارتباط مشترک شهر یک شرکت سهامی با شهرداری تهران است؛ وقتی عوارض به یک‌باره از 2 میلیون تومان به 5 میلیون تومان افزایش پیدا می‌کند با مخالفت فرمانداری مواجه می‌شود، اپراتورها هم با فرمانداری رایزنی کرده و با این مقدار افزایش مخالفت می‌شود. در نتیجه افزایش باید به میزانی باشد که نه با مخالفت فرمانداری مواجه شود و نه اپراتورها موضع بگیرند.

عضو شورای شهر تهران تهران همچنین در جریان بررسی لایحه «تعیین نرخ عوارض پارک حاشیه‌ای» گفت: من با اصل لایحه مخالف نیستم اما سقف مجاز 20 درصد است و عوارض پارک حاشیه‌ای در سال 1401، 25 تا 28 درصد نمی‌تواند افزایش پیدا کند. فرمانداری اگر اعتراض کند من هیچ دفاعی نمی‌توانم بکنم و بهتر است همین الان خودمان اصلاح کنیم.

وی ادامه داد: موضوع بعدی اینکه برای جمع کردن پارکبان یک یا دو سال کار تبلیغی شد اما حالا باز می‌خواهیم عوامل انسانی را برای کنترل نرخ پارک برگردانیم که موجب نارضایتی مردم می‌شود. به هرحال هیچ چیز در این لایحه پیش‌بینی نشده که چگونه می‌خواهیم اقدام کنیم که مردم ناراضی نشوند.

امانی همچنین در جریان تعیین عوارض تردد جهت مدیریت ترافیک، کاهش تقاضای سفر و کنترل آلودگی هوا در سال 1401 گفت: پیشنهادم این است که 30 درصد افزایش تعدیل شود. لایحه تعیین قیمت پایه موزه‌ها در هیئت تطبیق به دلیل افزایش زیاد رد شدبه همین دلیل است که بنده تاکید می‌کنم نرخی مصوب کنید که با مخالفت فرمانداری روبرو نشود.

تأکید اعضای شورای شهر تهران در جلوگیری از تخلفات ساخت‌وساز در پایتختتاکید عضو شورای شهر تهران بر وصول سهم شهرداری‌ها از جرایم رانندگی

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهرداری تهران شورای شهر تهران شهرداری تهران شورای شهر تهران عضو شورای شهر تهران مسئولان شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله حسین نوری همدانی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد حجاب اظهار کرد: آنچه مسلم است وجوب حجاب است و باید در جامعه اسلامی به آن عمل و از بی‌حجابی به عنوان یک منکر جلوگیری شود.

وی افزود: همانطور که از خطاب قرآن هم استفاده می‌شود از امر به پیامبر (ص) که به زنان خود ابلاغ کن؛ مسؤولان هم باید از خود کارگزاران و کارمندان خود شروع کنند، قبلاً هم گفتم آیا صداوسیما برای حجاب فرهنگ سازی کرده یا خلاف آن عمل نموده است؟ امروز وضعیت حجاب در ادارات دولتی چگونه است‌؟ آیا نهادهای فرهنگی به وظیفه خود عمل کرده و موضوع حجاب را فرهنگ سازی نموده و توانسته اند به این همه هجمه در فضای مجازی در این باره پاسخ دهند؟ باید این‌ها را درست کرد، مردم ببیند که ما از خودمان شروع کردیم بهتر می‌پذیرند.

مرجع تقلید شیعیان در پاسخ به سوالی، استمرار طرح نور را با در نظر گرفتن رعایت شرایط امر به معروف و نهی از منکر لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی برنامه‌ای را در این زمینه آغاز کرده بنام «طرح نور» که امری مبارک و مورد حمایت است.

وی گفت: اگر جایی هم یک مأمور ناخواسته اشتباه کرد نباید اصل این طرح زیر سوال برود و نیروی انتظامی که وقف ایجاد امنیت در کشور است و هنوز در حال شهید دادن است را تضعیف کنیم، و از جلوگیری منکر بزرگ بی‌حجابی دست برداشت.

آیت‌الله نوری همدانی تصریح کرد: عده‌ای از فضلای محترم در حرم تجمع داشتند و بعضی‌ها هم به دفتر ما مراجعه کردند و از باب وظیفه شرعی نامه‌ای دادند و نگران موضوع حجاب بودند، ولی بعضی‌ها زیر سوال می‌بردند که چرا درباره مسائل دیگر حوزه حساس نیست و گاهی هم می‌گویند تا وضعیت اقتصادی حل نشود، تا اختلاس حل نشود، تا فلان موضوع حل نشود به حجاب پرداخته نشود.

وی افزود: بله مکرر درباره اقتصاد و معیشت مردم داد زدیم و نگران زندگی مردم هستیم، برای برطرف شدن ربای خانمان سوز در بانک‌ها فریاد زدیم، درباره جلوگیری از فساد تذکر دادیم و ادامه می‌دهیم و به همان ترتیب درباره حجاب به شدت حساس هستیم.

آیت‌الله نوری همدانی اظهار کرد: تذکر درباره بی‌حجابی طبق قانون و شرع وظیفه است و از قرار اطلاع مجلس مشغول بررسی لایحه عفاف و حجاب است که باید با متخصصین امر و دلسوزان مشورت و مطابق با قانون و شرع مقدس اسلام باشد.

مرجع تقلید شیعیان ادامه داد: من به بعضی‌ها که درباره جلوگیری از این منکر بی‌حجابی حرف دارند، عرض می‌کنم وصیت نامه شهدا را بخوانید؛ چقدر این عزیزان درباره حجاب سفارش می‌کنند؟ اینان جان دادند، تا ارزش‌ها از بین نرود و بدانیم کوتاهی در این موضوع گناه است.

کد خبر 6091888

دیگر خبرها

  • مدیریت شهری شانس گرفته شده از مردم برای دوچرخه ها را دوباره به آنها برگرداند
  • آخرین وضعیت ساخت دو بزرگراه بروجردی و یادگار امام در تهران | میدان جی موقت بسته می شود
  • ۴۶۰ روز به پایان مدیریت شهری ششم باقی مانده است
  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • احداث تقاطع سه سطحی در میدان فتح/ تکمیل شاخه غربی بزرگراه یادگار امام (ره) ترافیک غرب تهران را کاهش می‌دهد
  • منافع شخصی دلیل عدم عمل به قانون در شهرداری ها / استمرار کاهش کیفیت زندگی در کلانشهرها و شهرها /نتایج وخیم عدم مشارکت در انتخابات شوراها
  • اتفاق ناگوار در انتظار تماشاخانه قدیمی سنگلج/ مسئولان شهرداری کجا هستند؟
  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • تصویب لایحه کاهش هزینه پروانه و عوارض ساختمانی در شیراز
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی