Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-27@07:25:22 GMT

عون: تداوم روابط عربی-لبنانی به شرط رضایت ملی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۲۱۶۰

عون: تداوم روابط عربی-لبنانی به شرط رضایت ملی

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس‌جمهور لبنان، روز گذشته بعد از دیدارش با «شیخ عبداللطیف دریان» یکی از مفتی‌های این کشور تاکید کرد که خواهان خروج سُنی‌ها از روند فعالیت‌های سیاسی نیست و تداوم روابط عربی-لبنانی باید براساس رضایت همه باشد.

طبق گزارش روزنامه (الاخبار)، میشل عون اظهار داشت: «شنیده‌ایم که قرار است انتخابات از جانب اهل سنت تحریم شود، ما چنین چیزی را نمی‌خواهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که اگر لبنان یکی از مهم‌ترین جریان‌های خود را از دست دهد، جامعه‌ای که به آن عادت و در آن رشد کردیم تهدید خواهد شد».

رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: جریان سُنی در حفاظت از یکپارچگی لبنان و تکثر سیاسی آن نقش ایفا می‌کند و مشارکت آن در کنار سایر جریان‌های سیاسی لبنانی برای ترسیم آینده‌ای متناسب با خواست فرزندان این کشور مهم است.

وی در ادامه افزود: روابط لبنان با کشورهای عربی دوست زمانی ادامه می‌یابد که تمام نظرات داخلی با ضرورت تداوم آن‌ها هم‌نظر باشند؛ به هر حال اولویت ما حفاظت از همزیستی مسالمت‌آمیز و ثبات در کشور است.

میشل عون به موضوع انتخابات پیش‌روی لبنان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: «تمام آمادگی‌های لازم را جهت برگزاری انتخابات در زمان مقرر انجام می‌دهیم و هیچ دلیلی برای به تاخیر افتادنش نمی‌بینیم».

این مواضع در حالی از سوی سران دولت لبنان اتحاذ می‌شود که «سعد الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان در انتقاد به سیاست‌های منطقه‌ای بیروت، فعالیت‌های سیاسی خود را تعلیق کرد و خواستار عدم مشارکت سُنی‌ها شد.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: میشل عون سعد الحریری روابط لبنان با کشورهای عربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم جریان سیل در استان یزد

هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی روزهای دوشنبه تا چهارشنبه را روزهای پربارش با احتمال بروز سیلاب برای استان یزد پیش‌بینی کرده یود که در حال وقوع است. تصویر بالا آب گرفتگی گسترده در شهر یزد را نشان می‌دهد.

افزایش ۲۷ درصدی بارندگی‌های یزد نسبت به متوسط بلند مدت

در همین حال، مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از افزایش ۲۷.۲ درصدی بارش های استان در سال آبی جاری نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی این شرکت ،"جواد محجوبی" افزود: در سال آبی جاری یعنی از ابتدای مهرماه ۱۴۰۲ تا امروز، ۱۰۹.۵ میلی متر بارندگی در سطح استان داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸.۶ درصد و نسبت به متوسط دوره آماری بلندمدت ۲۷.۲ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: این در حالی است که متوسط بارندگی کشور ۱۹۰ میلیمتر بوده و استان به لحاظ بارندگی رتبه ۲۷ را در بین ۳۱ استان داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد ادامه داد: تفت با ۲۵۳.۲ میلیمتر و بافق با ۶۶.۲ میلیمتر بیشترین و کمترین بارندگی را به خود اختصاص داده اند، بیشترین آمار بارندگی در ایستگاه منشاد با ۳۹۸ میلیمتر ثبت شده و کمترین میزان نیز مرتبط به بافق بوده است.

محجوبی با اشاره به تاثیر بارش باران بر کاهش برداشت از سفره‌های زیرزمینی تصریح کرد: این بارش‌ها سبب پر شدن چشمه‌ها و قنوات می‌شود، اما نباید انتظار داشت که سبب بالا آمدن دائمی سطح آب می‌شود.

رئیس هیات مدیره شرکت سهامی آب منطقه ای یزد خاطرنشان کرد: با وجود بارندگی های خوبی که اتفاق افتاده است به دلیل افت بالای کسر حجم مخازن تجمعی، اثرات این بارش ها به صورت موقت است.

محجوبی گفت: در سطح استان یزد ۲۵ پروژه تغذیه مصنوعی با حجم ۲۷ میلیون متر مکعب وجود دارد که علاوه بر کنترل سیلاب، تغذیه مصنوعی سفره های آب زیرزمینی را انجام می دهد.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد بر صیانت از سفره های آب زیرزمینی و جلوگیری از برداشت های بی رویه از آبخوان ها و اجرای برنامه سازگاری با کم آبی تاکید کرد.

۵۱.۷ میلیمتر باران در تفت یزد ثبت شد

یزد _ ایرنا _ کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی یزد از بارش ۵۱.۷ میلمتر باران، سه‌شنبه شب در شهر تفت خبر داد و گفت: همچنین در اسلامیه و طزرجان هم به ترتیب ۳۹ و ۳۳.۶ میلیمتر باران بارید.

"سیدعباس میرحسینی " روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سخوید ۳۰ ، سلطانب سانیج ۲۹ ، ده بالا(توده) ۲۸، خودسفلی ۲۶.۵ ، ده بالا (آمحسن) ۲۴ و دره شیرسانیج ۲۲ میلی متر باران گزارش شد.

به گفته وی در علی آباد ۲۰.۱ ،نیر ۱۵.۸ ، زردین ۱۵.۵، نصرآباد ۱۴.۸ ،بیداخوید ۸.۹ و فخر آباد ۸.۵ میلیمتر باران به ثبت رسیده است.

بارش سالانه باران در استان یزد ۹۰ میلیمتر اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • بالانسر ایران و اسرائیل
  • شهادت ۲ فرمانده جماعت اسلامی لبنان در حمله رژیم صهیونیستی
  • آیا اعراب در مقابل ایران، هوای اسرائیل را دارند؟
  • پاشنه آشیل مجلس دوازدهم از نگاه سخنگوی حزب اعتدال و توسعه /جریان رائفی پور به دنبال هدایت و مدیریت مجلس است
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • پاسخ موشکی حزب‌الله به حمله صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان لبنانی
  • تداوم جریان سیل در استان یزد
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • صهیونیست‌های پنهان‌شده در یک خانه شکار نیروهای لبنانی شدند