Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-01@23:53:24 GMT

با پول خود چه کنیم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۲۱۷۸

با پول خود چه کنیم؟

در این مطلب، برخی از رایج‌ترین روش‌های حفظ ارزش پول را بیان می‌کنیم. درنتیجه، اگر می‌خواهید بدانید که در این وضعیت اقتصادی چه سرمایه گذاری برای شما بهتر است، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

در این وضعیت اقتصادی چی بخریم؟

بسیاری از افراد دوست دارند که سرمایه خود را در یک جای معین صرف کنند تا در آینده به‌کارشان بیاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما وضعیت اقتصادی کشور منجر می‌شود تا هرگونه سرمایه‌گذاری سرشار از ریسک باشد. به‌طور کلی، روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد مانند ورود به بازار سرمایه و بورس، خرید طلا، ارز و غیره . نکته مهم این است که قبل از اقدام به خرید، با مطالعه دقیق سوابق و پیشبینی‌های آینده یک بازار، به‌صورت کاملا آگاهانه و هوشمندانه برای سرمایه‌گذاری تصمیم بگیرید.

چگونه ارزش پول نقد خود را در برابر تورم حفظ کنیم؟

سرمایه‌گذاری در هر یک از بازارهای زیر به شما کمک می‌کند تا در بازار پرنوسان ایران، ارزش پول نقد خود را تا حدودی حفظ کنید:

سرمایه‌گذاری در بازار طلا

یکی از مطمئن‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری که توسط عموم مردم استفاده می‌شود، سرمایه‌گذاری در بازار طلا و سکه است. از مزیت‌های خرید طلا و سکه، می‌توان به این موضوع اشاره کرد که هیچ محدودیت زمانی برای سرمایه‌گذاران وجود ندارد. درواقع، باتوجه به اراده افراد، آنها می‌توانند در هرزمان برای خرید یا فروش طلا و سکه اقدام کنند و همیشه یک خریدار یا فروشنده برای آنها پیدا می‌شود. علاوه‌بر نقدشوندگی بالا، شما برای سرمایه‌گذاری در طلا نیاز به پرداخت هزینه کارگزاری یا بنگاهی ندارید.

ازجمله نکات منفی این روش، چالش‌های بسیار زیاد آن است. باتوجه به اینکه قیمت طلا به قیمت دلار و قیمت اونس بستگی دارد، این روش می‌تواند ریسک‌های زیادی برای سرمایه‌گذاران به‌وجود بیاورد. همچنین، سرمایه‌گذاران باید ریسک تقلب فروشنده در عیار و وزن را هم درنظر داشته باشند و از یک فروشنده معتبر برای خرید یا فروش طلا اقدام کنند.

بازار مسکن

خرید زمین و خانه از گذشته مورد علاقه سرمایه‌گذاران بوده است. از آنجایی که مسکن یک گزینه مصرفی است و به‌مرور زمان به قیمت آن اضافه می‌شود،‌ بسیاری از افراد معتقدند که سرمایه‌گذاری در آن می‌تواند یکی از بهترین روش‌ها برای حفظ ارزش پول نقد باشد. سرمایه‌گذاری در این بازار، ریسک نسبتا پایینی دارد، علاوه‌بر آن شما می‌توانید از مسکن خریداری شده خود استفاده کنید یا آن را برای اجاره بگذارید، به آن معنا که یک سرمایه‌گذاری کاربردی خواهد بود.

البته،‌ برای سرمایه‌گذاری در بازار مسکن باید این موضوع را هم درنظر داشته باشید که این روش، یک سرمایه‌گذاری‌ بلند مدت محسوب می‌شود، درنتیجه، اگر به‌دنبال یک روش کوتاه مدت برای کسب سود هستید، خرید مسکن نمی‌تواند خیلی برای شما مناسب باشد.

از دیگر معایب این روش می‌توان به نقدشوندگی پایین مسکن اشاره کرد. همچنین، افرادی که بخواهند به این بازار وارد شوند باید سرمایه بسیار زیادی داشته باشند. این درحالی است که بسیاری از افراد در بازار اقتصادی امروز ایران، چنین سرمایه‌ای در دست ندارند. درحال حاضر، باتوجه به افزایش روزافزون نرخ تورم و ناتوانی عموم مردم برای خرید مسکن، این بازار رو به رکود است.

 خرید ارز دیجیتال

فناوری ارزهای دیجیتال یکی دیگر از روش‌هایی است که به شما برای حفظ ارزش پول خود دربرابر نوسانات کمک می‌کند. یکی از مزایای این روش،‌ آن است که کاربران را به زمان و مکان خاصی محدود نمی‌کند و به آنها این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به واسطه‌ها، برای سرمایه‌گذاری اقدام کنند. همچنین، سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال بسیار رایج نیست، همین موضوع باعث می‌شود تا به‌مرور زمان، تقاضا برای خرید ارز دیجیتال افزایش پیدا کند و کاربران در بلند مدت به سود برسند.

از مسائل و مشکلات احتمالی که کاربران در مسیر سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال مواجه می‌شوند، می‌توان به سیاست‌های قانونی اشاره کرد. خرید ارز دیجیتال همچنان در بسیاری از کشورهای دنیا ممنوع است‌، برخی دیگر هم هنوز درمورد این موضوع تصمیم قطعی نگرفته‌اند،‌ درنتیجه ممکن است که درآینده برای آنها محدودیت تعیین شود. خوشبختانه،‌ درحال حاضر، خرید و فروش ارز دیجیتال در داخل ایران به‌صورت قانونی و با دریافت مجوز انجام می‌شود.

از دیگر ریسک‌های سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال، ریسک بالای این بازار است. اگرچه هیچ سرمایه گذاری بدون ریسکی وجود ندارد اما این ریسک در بازار ارزهای دیجیتال دوچندان می شود. بازار ارزهای دیجیتال نوسانات بسیار زیادی دارد. گرچه نوسانات مثبت ممکن است کاملا به نفع شما تمام شوند، اما باید آن روی ماجرا را هم درنظر داشته باشید. درصورتی که کوین خریداری شده‌تان دچار نوسانات منفی شود، احتمال اینکه شما حتی سرمایه اولیه خود را هم از دست بدهید زیاد است.

علاوه‌بر مسائل گفته شده، بسیاری از کارشناسان بر این باور هستند که ارزهای دیجیتال پس از رشد تا زمان مشخصی دچار افول می‌شوند. درواقع، بسیاری از افراد این ارزها را حباب‌های اقتصادی می‌نامند. یکی از دلایل ایجاد این باور می‌تواند این موضوع باشد که ارزهای دیجیتال توسط هیچ موسسه یا فردی پشتیبانی نمی‌شوند.

برخلاف تمام این ریسک‌ها، هنوز افراد زیادی از سرمایه گذاران تمایل به سرمایه گذاری در این زمینه دارند. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال، فرصت های زیادی را برای سرمایه گذار به وجود می‌آورد. اگر کوین مناسبی را برای سرمایه گذاری انتخاب کرده باشید؛ با رشد پلتفرم و افزایش کاربران آن، می‌توانید سود خوبی از سرمایه گذاری خود به دست بیاورید. این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مستلزم کسب دانش و آگاهی از این بازار است. برای افزایش اطلاعات خود می‌توانید از مقالات آموزشی در وبلاگ ارزپایا به آدرس https://mag.arzpaya.com  استفاده کنید.

 صرافی ایرانی ارزپایا

اگر قصد خرید تتر یا خرید ارز دیجیتال های دیگر را دارید، باید ازطریق یک بستر بسیار مطمئن و متخصص اقدام کنید. این بستر خرید و فروش ارز دیجیتال باید بتواند نیازها و پرسش‌های شما را برطرف کند و خدمات را با بهترین و بالاترین سرعت ممکن ارائه دهد. صرافی ایرانی ارزپایا از یک تیم جوان و متخصص تشکیل شده است که امکانات زیادی را به کاربران ایرانی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید در این صرافی از خدماتی مانند خرید و فروش ارز دیجیتال، ارائه کیف پول اختصاصی، کارمزد پایین برای خرید و فروش ارز دیجیتال، خرید ارز دیجیتال در دو بازار ریال و تتر بهره ببرید. همچنین، پشتیبانی 24 ساعته این صرافی ایرانی، به شما این امکان را می‌دهد که درصورت بروز مشکل یا سوال در هر زمان از شبانه روز، پاسخ خود را به‌سرعت دریافت کنید.

کلام آخر

اگر حفظ ارزش پول دربرابر تورم دغدغه شما هم هست، روش‌هایی که در این مطلب معرفی کردیم می‌توانند برای شما بسیار مفید واقع شوند. اما قبل از سرمایه‌گذاری و ورود به هرکدام از این بازارها، لازم است که درمورد مزایا و معایب سرمایه‌گذاری در آنها به‌طور دقیق مطالعه کنید تا بهترین تصمیم را بگیرید. فراموش نکنید که صرافی ارزپایا در کنار شما است تا بهترین تجربه از خرید ارزهای دیجیتال را برای شما رقم بزند.

کد خبر 653773 برچسب‌ها رمزارز ارز دیجیتال سرمایه‌ گذاری

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رمزارز ارز دیجیتال سرمایه گذاری خرید و فروش ارز دیجیتال سرمایه گذاری در بازار برای سرمایه گذاری خرید ارز دیجیتال بسیاری از افراد ارزهای دیجیتال سرمایه گذاران حفظ ارزش پول برای خرید برای شما روش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد

در ادامه روند کاهش دو روز گذشته، امروز (چهارشنبه) شاخص کل بورس با کاهش ۴۰۰۰ واحدی، در کانال دو میلیون و ۲۶۴ هزار واحد ایستاد.

به گزارش ایسنا، بازار سهام آخرین روز کاری هفته را بدون نوسان آغاز کرد و در پایان معاملات، شاخص کل بورس اوراق بهادار ریزشی ۴۰۰۰ واحدی را تجربه کرد. در این میان شاخص کل هم‌وزن با رشد اندک، به ۷۵۰ هزار واحد رسید.

در بازار امروز ۲۹۵ هزار و ۲۵۹ معامله به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد و ۳۲ میلیون تومان انجام شد

سه نماد فملی، فولاد و کچاد بیشترین تأثیر را در شاخص کل بورس داشتند. همچنین سه نماد شستا، ذوب و فملی نیز پرتراکنش ترین نمادهای بازار بورس بودند.

گفتنی است؛ حقیقی‌ها در روز جاری حدود ۲۴۶ میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند.

اما شاخص کل فرابورس رشد ۰.۳۷ درصدی را تجربه کرد و در کانال ۲۵ هزار و ۱۹۳ واحدی ایستاد.

در این بازار بیشترین حجم معاملات به گروه خودرو رسید و پس از آن بیشترین حجم معاملات به گروه فلزات اساسی اختصاص یافت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خبری مهم برای عرضه اولیه های بورسی
  • کسادی بازار لباس زنانه به دلیل گشت ارشاد
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • بازار سرمایه هفته را کاهشی به پایان برد
  • کالامارکت چیست؟ مارکت پلیس فروش اقساطی کالای دیجیتال و لوازم خانگی
  • آغاز خرید مرغ تولید خوزستان توسط شرکت پشتیبانی امور دام
  • جاماندگی بورس از بازار‌ها
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است