Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالله دیدبان گفت: در هفته پایانی دی ماه ۲۱ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال در بیمارستا‌های استان بستری شده‌اند که این آمار اکنون به ۱۰۰ بیمار افزایش پیدا کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  صبح قزوین؛ عبدالله دیدبان ظهر امروز (یکشنبه) در نشست اضطراری ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان قزوین با اشاره به بستری ۲۱ بیمار کرونایی زیر ۱۸ سال در هفته پایانی دی‌ماه اظهار کرد: در حال حاضر این آمار به ۱۰۰ نفر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: میزان ماندگاری ویروس کرونا در سویه اومیکرون بر روی پوست و سطوح پلاستیک۲۰۰ ساعت است و یکی از دلایل سرعت بالای انتشار آن را می‌توان ناشی از همین مسئله دانست.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان با بیان اینکه باید آماده طوفان اومیکرون باشیم، گفت: همه دستگاه‌ها باید به کمک وزرات بهداشت و دانشگاه‌های علوم پزشکی بیایند تا در کنترل بیماری موفق عمل کنیم.

این مسئول با اشاره به از بین رفتن اثربخشی دز دوم واکسن کرونا ابراز کرد: تیم‌های سیار دانشگاه آماده واکسیناسیون به شکل سیار و در بین اقشار و گروه‌های مختلف هستند.

دیدبان تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی ۱۲۰ میلیارد تومان به دانشگاه علوم پزشکی قزوین بدهکار است که تسویه آن برای کمک به درمان و بستری بیماران و پرداخت به پزشکان و پرستاران در پیک جدید ضروری است.

این مسئول در پایان خواستار پرداخت کمک ۴۰ میلیارد ریالی مصوب شورا و شهرداری قزوین برای مقابله با کرونا شد.

مدارس ابتدایی در استان قزوین تعطیل شد

منوچهر حبیبی در این نشست با ابلاغ تعطیلی مدارس ابتدایی استان قزوین تا پایان هفته جاری اظهار کرد: کلاس مدارس متوسطه با ۳۰ درصد ظرفیت حضوری برگزار خواهد شد و درصورت مشاهده حتی یک مورد ابتلا به کرونا باید تعطیل شوند.
وی افزود: فعالیت رستوران‌ها و دفاتر پیشخوان استان نیز باید با ۳۰ درصد ظرفیت گنجایش آنها باشند و درصورت عدم رعایت دو هفته پلمپ خواهند شد.

این‌ مسئول ادامه داد: با توجه به انتشار سویه اومیکرون تجمعات باید محدود شود و در صورت ضرورت دستگاه‌ها باید جلسات و همایش‌های خود را با ۳۰ درصد ظرفیت برگزار کنند.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای استان گفت: عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف و بازاریان ما را مجبور به تعطیلی و از سرگیری محدودیت‌ها خواهد کرد.

ناقوس پیک ششم به صدا در آمده است

این مسئول با اشاره به تجریه خروج سخت از پیک‌های کرونا بیان کرد: بدون شک برای خروج از پیک ششم کرونا نیازمند مشارکت دستگاه‌ها و همراهی جدی مردم هستیم.

حبیبی با بیان اینکه ناقوس پیک ششم به صدا در آمده است، تاکید کرد: برخلاف تصور نیز مرگ و میرها در سویه اومیکرون بالاست و حتی افرادی که سه دوز واکسن تزریق کرده‌اند از این سویه در امان نیستند.

وی با اشاره به فرصت ۱۰ روزه برای مدیریت کرونا ابراز کرد: در این ۱۰ روز باید با جدیت تصمیمات خود را اجرایی کنیم.

حبیبی در پایان گفت: تزریق دوز سوم واکسن می‌تواند به مهار و کاهش مبتلایان کمک کند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری

حسن شکوهی که او را بیشتر با بازی در آثار مهران مدیری می‌شناسیم، چندروزی است به علت عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده است. 

حسن شکوهی بستری شد

دیگر خبرها

  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • عکس| تصویر حسن شکوهی، بازیگر قدیمی، روی تخت بیمارستان/تغییر چهره عجیب همبازی مهران مدیری
  • خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت
  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • پادشاه عربستان به بیمارستان رفت
  • کار پادشاه عربستان به بیمارستان کشید؟ | دلیل بستری شدن ملک سلمان
  • پادشاه عربستان بستری شد