Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر مسعود حبیبی در نشست خبری این کنگره با بیان اینکه امسال هشتمین کنگره زخم با شعار زخم، اسکار و زندگی و همزمان با آغاز سالگرد انقلاب اسلامی برگزار می‌شود گفت: همه ما در دو سال گذشته درگیر بیماری کرونا بودیم. این بیماری زندگی ما و حتی اقتصاد جهان را تحت تأثیر خود قرار داد. ۴۰۰ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند و نزدیک به شش میلیون نفر جان خود را از دست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بیماری یک بیماری واگیردار است اما برخلاف این نوع بیماری‌ها، ابتلاء به بیماری‌های غیرواگیر زمان بر تر است. با این حال این بیماری‌ها سالانه ۴۰ میلیون نفر به بیماری‌های غیرواگیر مبتلا می‌شوند و درمان آنها مثل بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان‌ها، دیابت و … طولانی‌تر است.

رئیس سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران بیان اینکه دیابت یکی از مهمترین بیماری‌های غیرواگیر است گفت: در ایران شش میلیون نفر به دیابت مبتلا هستند که سالانه ۲۰۰ هزار نفر به این بیماران اضافه می‌شود. ۱۵ تا ۲۵ درصد افراد مبتلا به دیابت دچار زخم پای دیابتی می‌شوند. در واقع سالانه ۸۰ هزار نفر دچار زخم پای دیابتی جدی می‌شوند.

رئیس کنگره زخم و ترمیم بافت با اشاره به عوارض زخم پای دیابتی گفت: حدود ۷۰ درصد قطع اندام افراد در پی دیابت رخ می‌دهد. بار مالی زخم‌های مزمن برای کشور ما سالانه هزار میلیارد تومان است. اهمیت این موضوع ما را بر این داشت که توجه خاصی به زخم‌های دیابتی داشته باشیم و برای درمان و پیشگیری از این عارضه در پژوهشکده زخم و ترمیم بافت (یارا) مطالعات عمیقی انجام دهیم.

وی افزود: ما علاوه بر آنکه از این نتایج در درمان بیماری‌ها استفاده می‌کنیم، بالغ بر ۸۰۰ نفر از پزشکان و کادر درمان را آموزش داده‌ایم که هر یک از این پزشکان در کل کشور در این حوزه فعالیت دارند. در کنگره زخم و ترمیم بافت آخرین دستاوردهای علمی محققین در سراسر کشور و سایر کشورها مطرح می‌شود. امیدوارم با این قبیل فعالیت‌ها فرصت بیشتری برای درمان این بیماری داشته باشیم.

جزئیات برگزاری هشتمین کنگره زخم و ترمیم بافت

در ادامه دکتر مهدی حسینیان سراجه لو دبیر اجرایی هشتمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت جزئیات برگزاری این کنگره را تشریح کرد.

دکتر حسینیان با بیان اینکه هشتمین کنگره ملی و ششمین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت به صورت مجازی و حضوری توسط پژوهشکده فناوری‌های زخم و ترمیم بافت (یارا) و مرکز تحقیقات لیزر در پزشکی سازمان جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران به مدت چهار روز از تاریخ ۱۲ تا ۱۵ بهمن ماه برگزار می‌شود گفت: افتتاحیه کنگره همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با حضور مسئولین کشوری و اساتید هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی تهران و با رعایت کامل پروتکل‌های ابلاغی وزارت بهداشت برگزار خواهد شد.

دبیر اجرایی کنگره ضمن تشکر از اعضای کمیته اجرایی و دبیرخانه کنگره گفت: دبیرخانه اجرایی کنگره از زمان اعلام فراخوان مقالات، تعداد ۹۲ مقاله را دریافت کرده است که پس از بررسی توسط دبیران علمی و اساتید همکار با کمیته علمی، ۲۳ مورد را شایسته سخنرانی اعلام و ۵۳ مورد را در قالب ارائه پوستر مورد تأیید قرار داده است و ۱۶ مورد را هم در چارچوب اهداف کنگره ارزیابی نکرده و رد نموده است.

وی ادامه داد: ضمناً دبیرخانه اجرای کنگره در طی ۴ روز، سخنرانی حدود ۷۸ استاد و صاحب نظر ملی و بین المللی را در قالب ۱۳ نشست علمی در حوزه‌های تخصصی زخم و ترمیم بافت با بالاترین کیفیت مدیریت خواهد کرد. ۲۳ مورد از این سخنرانان از بین مقالات ارسالی انتخاب شده‌اند و ۵۵ نفر هم به عنوان سخنران مدعو داخلی و بین المللی هستند.

دبیر اجرایی کنگره بخشی از این سخنرانی‌ها با حضور اساتید در استودیوی تخصصی که دارای دقیق‌ترین استانداردها در حوزه ضبط و تدوین برنامه‌ها است، ضبط شده و بخش دیگری از سخنرانی‌ها، طبق مدل مشخصی که توسط دبیرخانه کنگره تدوین شده؛ توسط خود اساتید ضبط و به دبیرخانه کنگره ارسال شده است و در نهایت تعدادی از اساتید هم در روزهای کنگره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استودیو حاضر و برنامه خود را به صورت آنلاین و برخط ارائه خواهند کرد.

دبیر اجرایی کنگره یادآورشد: تمام تمهیدات لازم برای حضور اساتید بین‌المللی کنگره از کشورهای مختلفی مانند آمریکا، کانادا، استرالیا و آلمان به طور دقیق برنامه ریزی شده است. برگزاری ۱۱ کارگاه تخصصی در دستور کار تیم اجرایی هست که تعدادی از این کارگاه‌ها به صورت مجازی و تعدادی هم به صورت حضوری و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی انجام خواهد شد. تیم تخصصی طراحی کنگره، ۵۳ پوستر پذیرفته شده از محققین، دانشمندان و اساتید مرتبط نیز در روزهای برگزاری کنگره بصورت مجازی نمایش داده خواهد شد.

دکتر حسینیان اضافه کرد: از نکات ارزشمند این کنگره، برجسته کردن نقش همکاران گرانقدر پرستاری به عنوان یکی از ارکان مهم مدیریت زخم در سپهر سلامت کشور است که این مهم با برگزاری پنل‌های کارگاهی تخصصی بالینی حوزه زخم در مورخ ۱۴ بهمن ماه به صورت حضوری، با حضور اساتید شناخته شده پرستاری حوزه زخم و با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی است.

در این روز در کنار برگزاری چهار پنل تخصصی و کارگاهی، امکان حضور شرکت‌های دانش بنیان فعال در حوزه زخم هم تدارک دیده شده است که موجب آشنایی عزیزان پرستاری با آخرین محصولات برندهای معتبر داخلی می‌شود. در انتهای روز ۱۴ ام بهمن ماه که همزمان با سالگرد تأسیس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران هم می‌باشد علاوه بر نشست هم اندیشی جامعه پرستاری، برنامه ویژه تقدیر و تشکر و نکوداشت از جایگاه والای اساتید، پزشکان و پرستاران فعال در حوزه زخم تدارک دیده شده است. یکی دیگر از برنامه‌های خاص این نشست، گرامیداشت مرحوم فقید دکتر مصطفی فاطمی اولین دبیر اجرایی کنگره زخم هست که در سال ۱۳۹۹ در حادثه بهمن کوه به رحمت الهی رفتند.

دبیر اجرایی کنگره ادامه داد: با پیگیری دبیرخانه اجرایی امکان اخذ امتیاز بازآموزی برای جمعیت مخاطب بالینی این کنگره در قالب نشست‌های مختلف علمی فراهم شده که در سایت بازآموزی قابل دسترس است و رشته‌هایی نظیر پرستاری، پزشکان عمومی و پزشکان عمومی شاغل در طرح پزشک خانواده، متخصصین محترم در رشته‌های پوست، جراحی پلاستیک ترمیمی و سوختگی، عفونی، داخلی و طب سالمندان امکان دریافت این امتیازات را خواهند داشت.

بر اساس این گزارش، اطلاعات تکمیلی در سایت کنگره در دسترس هست و همه می‌توانند با مراجعه به سایت کنگره به نشانی https://wtrc.jdtums.ir از فرآیندهای طراحی شده در کنگره به طور کامل مطلع شوند.

کد خبر 5412683 زهرا سیفی

منبع: مهر

کلیدواژه: کنگره زخم جهاد دانشگاهی زخم پای دیابتی دانشگاه علوم پزشکی تهران وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی حاکمیت سایبری ایالات متحده امریکا نوآوری هوش مصنوعی فناوری فضایی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امنیت اطلاعات شبکه ملی اطلاعات فیس بوک سازمان فناوری اطلاعات ایران تحقیقات علمی اینترنت دبیر اجرایی کنگره علوم پزشکی تهران زخم و ترمیم بافت هشتمین کنگره بین المللی میلیون نفر بیماری ها کنگره زخم حوزه زخم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دبیر برگزاری کنگره شهدا، این کنگره را مهمترین راه خنثی سازی تهدیدات دشمنان در محیط های دانشگاهی دانست و گفت: همانگونه که رهبر معظم انقلاب نیز همواره تاکید دارند؛ باید شهدا را به عنوان الگوی جوانان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: مشق مشاوره پیش از ورود به بازار کار/ فارغ‌التحصیلان واحد تهران شمال به مراجعان خدمات روانشناسی ارائه می‌دهند

محمد آدیگوزل زاده، اظهارکرد: در هفته‌های اخیر در راستای اجرای برنامه‌های "سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران"به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، اقدامات موثری صورت گرفته از جمله یادواره‌ها، همایش‌ها و برنامه‌های فرهنگی و دیدار با خانواده معظم شهدای دانشگاه که با مدیریت کنگره در سطح استان در حال اجرا است.

وی افزود: اقدامات مختلفی از قبیل ساخت یادمان شهدای استان در واحد تهران شمال، فضاسازی، دیوارنگارها، نصب عکس شهدا، نامگذاری اماکن به نام شهدا، تبلیغات شهری به مناسبت کنگره شهدا انجام و پیش بینی شده است.

این مسئول ادامه داد: به همین منظور هماهنگی‌هایی در خصوص ساخت تیزر تبلیغاتی اجلاسیه، تولید و پخش مستند روایی از شهدای استان تهران، ضبط مستند شفاهی خانواده شهدا و منسوبین و پادکست زندگینامه شهدا در دست اقدام است.

وی اظهار کرد: جلسات استانی با مجموعه اعضای دست‌اندرکار این کنگره بزرگ در حال انجام بوده و آمادگی لازم برای برگزاری "سومین کنگره دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران" در روز دهم خرداد وجود دارد.

دبیر دبیرخانه کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران به برگزاری یادواره‌های شهدا در واحد های استان اشاره و تأکید کرد: همچنین بخش زیادی از اسناد و آثار شهدا در راستای اجرای کنگره جمع‌آوری و مستندسازی شده و تعداد زیادی از زندگینامه‌ها و آثار شهدا تبدیل به ‌کتاب شده است.

آدیگوزل زاده تأکید کرد: پیش از این تولیداتی با محوریت شهدا شامل ابعاد مختلف زندگی و وصیت‌نامه‌های شهیدان تولید و در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده است، البته با برگزاری این کنگره ۲۰ مستند از مجموعه ۷۰ شهیدگرامی، تولید و آماده پخش است و به نحو ویژه‌تری تولیدات در حوزه شهدا استمرار می‌یابد.

وی گفت:تمامی ارکان و تولیدات کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران، همچون دو دوره قبل با محوریت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در حال انجام است و این یکی از دستاوردهای بزرگ کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی است. پیش از این نیز شورای سیاست گذاری و کمیته های این کنگره از جمله کمیته مالی، فرهنگی، تدارکات و پشتیبانی، فناوری و فضای مجازی، روابط عمومی و تبلیغات، انتظامات و نظارت و بازرسی فعالیت خود را آغاز کرده اند. همچنین به زودی اهم فعالیت های کمیته اجرایی اعلام و در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228567 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی

دیگر خبرها

  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • حفظ سرمایه اجتماعی با برگزاری مطلوب کنگره بزرگداشت ۳ هزار شهید سمنان
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهر‌های استان گلستان
  • برگزاری کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران در روز دهم خرداد
  • کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • سومین کنگره شهدای دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران برگزار می‌شود
  • اجرای آثار جشنواره تئاتر ایثار در شهرهای استان گلستان
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • تشخیص سرطان و بافت‌های بیماری‌زا با مواد رادیواکتیو توسط محققان کشور