Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدقاسم ناظمی روز یکشنبه در جلسه مشورتی تاسیس موزه هنرهای معاصر تبریز با اشاره به اهمیت تامین محتوای موزه و خرید آثاری فاخر برای آن، افزود: از ظرفیت مجموعه‌داران و نهادهای مختلف برای دریافت و یا اهدای آثار ارزشمند به این موزه باید استفاده شود.

رییس موزه هنرهای معاصر تهران هم گفت: تهیه محتوا و خرید آثار موزه هنرهای معاصر تبریز باید مبتنی بر نگرش ملی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احسان آقایی افزود: محتوای موزه و آثار ارایه شده در آن مهمتر و غالب بر بحث مکان است و باید به ساختمان و فضای فیزیکی موزه نیز توجه شود.

وی اظهار داشت: با توجه به بیان اینکه تبریز از توان غنی هنری و توانمندی اقتصادی بالایی برخوردار است، ایجاد موزه هنرهای معاصر در این شهر ضرورت دارد.

 رییس موزه هنرهای معاصر تهران با بیان اینکه در تمام دنیا موزه‌ها به صورت هیات امنایی اداره می‌شود، گفت: در تبریز نیز هیات امنایی متشکل از افراد حقیقی و حقوقی باید شکل گیرد و پیش از هر چیز اقدامات لازم برای ایجاد محتوای موزه انجام شود.

آقایی، ادامه داد: اعضای هیات امنای موزه هنرهای معاصر در این شهر باید از افرادی انتخاب شوند که با درک صحیح از گستره هنر، کلیت هنر معاصر را در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه اعضای هیات امنا باید از افرادی پژوهشگر و هنرشناس انتخاب شوند، یادآوری کرد: باید استانداردهای لازم از نظر ساختار و معماری در تاسیس موزه لحاظ شود و فضای پیرامون موزه نیز به نوعی انتخاب شود که جذابیت لازم را برای حضور مخاطب ایجاد کند.

به گزارش ایرنا، در این نشست اساتید هنرهای تجسمی دیدگاههای خود در رابطه با تاسیس موزه هنرهای معاصر در تبریز را تبیین کردند.

احداث موزه معاصر تبریز در زمان استانداری محمد علی سبحان اللهی مطرح شد و قرار بود در محدوده ارک تبریز احداث شود ولی بعدها عملیات اجرایی آن در میدان آذربایجان آغاز شد و بر اساس طرح اولیه در چهار طبقه شامل سالن های نمایشگاه و موزه بود.

برچسب‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز موزه هنرهای معاصر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی تبریز موزه هنرهای معاصر موزه هنرهای معاصر معاصر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۵۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز

 شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی اعلام کرد: با توجه به اجرای عملیات جابجایی تاسیسات آبرسانی ۸۰۰ میلیمتری در محل احداث پل خلعت پوشان واقع در جاده باسمنج که به درخواست شهرداری کلانشهر تبریز برنامه ریزی شده آب شرب لوله کشی این شهرک از ساعت ۸ صبح تا ساعت ۲۰ امروز قطع خواهد شد.

در این اطلاعیه از شهروندان ساکن در این شهرک درخواست شده است تا با صبر و شکیبایی این شرکت را در ارائه خدمات به مشترکان همراهی کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • وزیر فرهنگ و ارشاد با همتای آذربایجانی خود دیدار کرد
  • بهسازی آسفالت آزادراه تبریز زنجان آغاز شد
  • دانشکده هوش مصنوعی در دانشگاه آزاد تبریز راه‌اندازی می‌شود
  • دانشگاهیان پیشرفت‌های کشور را روایت کنند/ هر استاد و دانشجو یک رسانه باشد 
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی تغییر کرد
  • انتخاب عاطفه خادمی به عنوان دبیر جدید شورای فرهنگ عمومی کشور
  • اطلاعیه قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • برنامه اقدام مشترک برای رونق باغ‌موزه دفاع مقدس تبریز تدوین شود
  • بازدید رایگان از موزه هنرهای معاصر در روز معلم