Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@09:56:56 GMT

شریف زارعی به عنوان فرماندار ویژه کاشان معرفی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۲۷۰۵

شریف زارعی به عنوان فرماندار ویژه کاشان معرفی شد

به گزارش ایرنا، آیین تکریم و معارفه فرماندار ویژه کاشان عصر یکشنبه با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد.

زارعی متولد سال ۱۳۵۸، دارای مدرک دکترای مکانیک و عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع) است؛ وی از سال ۱۳۸۳ برای تحصیل در مقاطع تکمیلی ساکن کاشان شد و سال ۱۳۸۴ در این شهرستان متاهل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار جدید کاشان از سال ۱۳۸۶ تا ۱۳۹۰ در مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز و در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ به عنوان مدیر فرهنگی دانشگاه کاشان مشغول به فعالیت شد.

وی سال ۱۳۹۳ دوره دکتری را با نمره ممتاز به پایان رساند و در سال ۱۳۹۴ به عنوان عضو هیات علمی دانشگاه آیت الله بروجردی (ره) و سال ۱۳۹۵ به عنوان مدیر ارتباط با صنعت دانشگاه و سپس به عنوان معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه مشغول به فعالیت شد.

زارعی سال ۱۳۹۹ به دلیل فعالیت‌های پژوهشی مشترک با دانشگاه امام حسین (ع) درخواست انتقالی به این دانشگاه را ارایه کرد که مورد موافقت قرار گرفت.

پیش از این علی اکبر مرتضایی قهرودی از شهریور ۱۳۹۷ به عنوان فرماندار ویژه کاشان فعالیت می‌کرد.

کاشان که به دلیل سبقه فرهنگی، مذهبی، اعتقادی و مردمان متدین از دیرباز به دارالمومنین مشهور است، در زمره شهرستان‌های با ظرفیت‌های متعدد در حوزه‌های مختلف و نگاه ویژه دولتمردان به شمار می‌رود.

این خطه با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومتر مترمربع و جمعیت ۳۶۴ هزار و ۴۸۲ نفر بر پایه سرشماری سال ۱۳۹۵، پرجمعیت‌ترین شهرستان اصفهان پس از مرکز این استان و بیست و هشتمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می‌شود.

منطقه عالم‌پرور کاشان در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان، تنها شهرستان غیر مرکز استان دارای نماینده ولی فقیه در کشور محسوب می‌شود و به گفته نماینده ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در کاشان و آران و بیدگل از بدو انقلاب تاکنون مورد توجه ویژه امام راحل و رهبر معظم انقلاب بوده است.

کاشان به عنوان نخستین تمدن یکجانشینی و شهرنشینی به قدمت محوطه باستانی سیلک با پیشینه‌ بیش از هفت هزار سال به عنوان پایگاه تاریخ تمدن بشری درخشان در حوزه‌های میراث فرهنگی و گردشگری محسوب می‌شود و مجموعه باغ جهانی فین این شهرستان نیز تا پیش از شیوع ویروس کرونا پربازدیدترین مکان تاریخی و گردشگری کشور بوده است.

دارالمومنین کاشان که یک هزار و ۸۲۴ شهید تقدیم اسلام و نظام جمهوری اسلامی کرده و دارای ۷۸ شهید مفقودالاثر، ۱۹۶ آزاده، سه هزار و ۹۳۴ جانباز و ۷۴ شهید مدافع حرم است، با تربیت و پرورش مفاخر برجسته ملی و بین‌المللی در عرصه‌های علمی، ادبی، فرهنگی، هنری، فقهی، اجتماعی، سیاسی و ورزشی در دوره معاصر همواره مایه افتخار و مباهات ایران و ایرانیان در سراسر جهان بوده است.

این شهرستان که در سال‌های گذشته از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده بود، از ۲۱ مهر ۱۳۹۹ نیز به مدت ۲ سال به عنوان نخستین پایتخت نهج‌البلاغه کشور معرفی شد و دارای افزون بر ۵۰ نفر حافظ نهج‌البلاغه، یک هزار و ۲۰۰ نفر حافظ بخش‌هایی از این کتاب ارزشمند، ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن مجید و ۱۵ نفر حافظ کل صحیفه سجادیه است.

استادان، عالمان، فقیهان و ادیبان نامداری از جمله نراقی‌ها، ملاحبیب‌الله و ملافتح‌الله شریف، ملامحسن فیض کاشانی، قطب راوندی، سیدابوالرّضا فضل‌اللَّه راوندی، محتشم کاشانی، غیاث‌الدّین جمشید کاشانی ریاضیدان برجسته، آیت‌الله سیدمهدی و آمیرسیدعلی یثربی و آیت‌الله سیدابوالقاسم کاشانی در عالم سیاست، سهراب سپهری و کمال‌الملک در عالم ادب و هنر از کاشان برخاسته‌اند تا آوازه نامشان افتخاری برای کشورمان و این خطه عالم‌پرور باشد.

کاشان به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید و صنعت کشور دارای نزدیک به یک‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و ۱۳ شهرک، ناحیه و منطقه صنعتی است و با داشتن یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه، در منطقه‌ای راهبردی و در مسیر کریدور شمال - جنوب و بالعکس و نقطه اتصال شرق به غرب کشور قرار دارد.

سهم کاشان در صادرات فرش ماشینی به خارج از کشور نزدیک به ۷۵ درصد است و به همین دلیل این شهرستان به قطب تولید فرش ماشینی و شهر فرش ماشینی ایران معروف است.

اتاق بازرگانی کاشان به دلیل در مسیر قرار گرفتن کاشان در راه‌های استانی و بین‌المللی و همچنین وجود راه‌آهن سراسری بیش از نیم قرن قبل و پیشتر از برخی مراکز استان‌ها تاسیس شده است.

کاشان به لحاظ راه‌اندازی نیروگاه‌های خورشیدی مشاغل خانگی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است‌؛ همچنین اداره حج و زیارت کاشان به عنوان تنها شهرستان غیرمرکز استان به طور مستقل عمل می‌کند.

این خطه در دوره‌ها و دولت‌های مختلف چهره‌های برجسته‌ای برای همکاری و مشارکت در مدیریت کلان کشور معرفی کرده است و اکنون نیز سیدجواد ساداتی‌نژاد از این منطقه به عنوان وزیر جهاد کشاورزی در کابینه سیزدهم عضویت دارد.

برچسب‌ها فرمانداران امام جمعه کاشان مراسم معارفه کاشان استانداری اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرمانداران امام جمعه کاشان مراسم معارفه فرمانداران امام جمعه کاشان مراسم معارفه کاشان استانداری اصفهان یک هزار نفر حافظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس

رئیس اداره برق کاشان ضمن اشاره به نصب ۶.۵ مگاوات نیروگاه خورشیدی در کاشان گفت: کاشان رتبه نخست کشوری نیروگاه‌های خورشیدی کوچک‌مقیاس دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، شاپور حدادی بعد از ظهر امروز امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال 50 ترانس جدید برای پایداری و تقویت شبکه برق شهرستان کاشان پیش‌بینی شده که 40 میلیارد تومان به این موضوع اختصاص داده می‌شود، اظهار داشت: برای توسعه زیرساخت‌های برق شهرستان کاشان 300 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و طی دو سال اخیر در شهرستان کاشان 23 درصد افزایش مصرف برق داشته و این افزایش مصرف نسبت به افزایش مصرف کشوری بیش از دو برابر است.

رئیس اداره برق شهرستان کاشان با بیان اینکه 17 درصد از مشترکین خانگی این شهرستان از خرداد تا شهریور سال گذشته پرمصرف هستند، ابراز داشت: 26 درصد از مشترکین خانگی در ایام عادی یعنی از مهر تا اردیبهشت نیز پرمصرف بوده و این مشترکین یقینا با ارائه و دریافت آموزش‌های لازم تعداد این نوع از مشترکان کاهش قابل توجهی پیدا می‌کند.

وی ضمن گرامیداشت روز ملی صنعت برق گفت: طی دو سال گذشته 212 کیلومتر شبکه فشار ضعیف ایجاد شده و 36 کیلومتر شبکه فشار متوسط نیز ایجاد شدا است و 19هزار و 852 لامپ معیوب و سوخته نیز تعویض شده و 216 دستگاه ترانس هوایی در دو سال گذشته نصب شده است.

حدادی با بیان اینکه بودجه سال جاری نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: امیدواریم این بودجه در سال جاری جذب شود در حالی که سال گذشته بودجه عمرانی به 170 میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد کل مشترکین شهرستان کاشان 212هزار و 519 نفر است، تاکید کرد: 81 درصد مشترکین خانگی، کشاورزی و صنعت و روشنایی معابر هر کدام یک درصد، مشترکان عمومی سه درصد و سایر مصارف 13 درصد است.

رئیس اداره برق کاشان با بیات اینکه 42 درصد از مصرف برق این شهرستان را حوزه صنعت تشکیل می‌دهد، افزود: 26 درصد از مصارف برق در کاشان را حوزه مشترکین خانگی تشکیل می‌دهند  در حالی که کاشان طی هشت ماه مناطق عادی محسوب شده و چهار ماه جزء مناطق گرمسیری محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل قمصر، برزک و نیاسر کاشان نمی‌شود، ابراز داشت: تعرفه برق مناطق گرمسیری شامل شهر کاشان و بخش مرکزی شهرستان کاشان است و این موضوع باید مد نظر مشترکان باشد.

ساخت نیروگاه خورشیدی در پالایشگاه بیدبلند

حدادی با بیان اینکه کاشان در مقام اول نصب نیروگاه‌های خورشیدی در استان اصفهان قرار دارد، تصریح کرد: این ادعا وجود دارد که کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس رتبه نخست کشوری دارد به نحوی که 315 نیروگاه خورشیدی در کاشان نصب شده که ظرفیت آنان 6.5 مگاوات است و امسال نصب 53 نیروگاه خورشیدی نیز در کاشان در دستور کار قرار دارد‌.

انتهای پیام/801/.

دیگر خبرها

  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کاشان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • رتبه نخست کاشان در نصب نیروگاه خورشیدی کوچک‌مقیاس
  • شهید شاخص استان بوشهر از شهرستان عسلویه معرفی می شود
  • شورا‌ها نتیجه انقلاب‌اسلامی برای خدمت به مردم هستند
  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • تقدیر از معلمان مردمی‌سازی شود
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • معرفی یمن به عنوان مهمان ویژه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران