Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-27@18:57:38 GMT

«سوت‌زنی» در مجلس نهایی شد

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۲۹۹۴

«سوت‌زنی» در مجلس نهایی شد

حجت الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح سوت زنی در کمیسیون قضایی، اظهار داشت: این طرح در کمیسیون در حال نهایی شدن است و به زودی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد.

وی ادامه داد: در طرح سوت زنی آمده است افرادی که به عنوان حقیقی یا حقوقی سوت زنی می‌کنند از نظر امنیتی، مادی و معنوی مورد حمایت دولت قرار بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوروزی افزود: هر یک از شهروندان و سازمان های مردم نهاد می­‌توانند اطلاعات خود درباره اموال نامشروع اشخاص مشمول این بخش را به دادستان کل کشور اعلام کنند. دادستان کل مکلف است طرق قابل دسترسی را برای اعلام گزارش­‌های مردمی ایجاد و اعلام کند.

بیشتر بخوانید:

هدیه گرفتن نمایندگان زیر ذره بین رفت

ممدوحی: سوت‌زنی برای جلوگیری از فساد،‌ فقط در حکومت «مردم بر مردم» اتفاق می‌افتاد

وی گفت: در طرح سوت زنی پیشنهاد شده دولت سیستمی را پایه گذاری کند تا افراد بتوانند در آن سیستم سوت زنی کنند و موارد فساد و موضوعات دیگر را در آن جا ثبت کنند تا مراجع ذی صلاح به آن ها رسیدگی کند.

نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس تصریح کرد: این طرح حدود 45 ماده دارد که تا کنون 35 ماده آن در کمیسیون بررسی شده و بعد از اتمام مواد باقی مانده این طرح به صحن علنی مجلس خواهد آمد.

21231

کد خبر 1597917

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: فساد اقتصادی مبارزه با مفاسد اقتصادی فساد مالی مجلس یازدهم مجلس شورای اسلامی سوت زنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۲۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد: تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

حجت‌السلام سید سلمان ذاکرعضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : در جلسه ای که  با حضور کارشناسان و اتاق بازرگانی تهران، مزایا و معایب تعطیلی شنبه و جمعه به طور کامل بررسی شد.

وی افزود: هدف از این لایحه، افزایش نشاط مردم، پیشگیری از آسیب‌های خانوادگی، و رونق اقتصادی است.

ذاکر اظهارداشت : تعطیلی شنبه به نزدیکی به اقتصاد دنیا و افزایش سرانه درآمد کمک می‌کند و از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد.

وی افزود: کمیسیون اجتماعی  به زودی با استعلام مجدد از مراجع عظام و دفتر مقام معظم رهبری، نظر نهایی را خواهد گرفت.

ذاکر اظهارداشت : نظر نهایی پس از بررسی نظرات کارشناسی، مردم و مراجع عظام اعلام خواهد شد و نظر مردم از طریق نظرسنجی‌ها جمع‌آوری خواهد شد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس اسلامی تاکید کرد : اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ذاکر : از نظر شرعی، هیچ منع قانونی یا مذهبی برای تعطیلی شنبه وجود ندارد/ اتاق بازرگانی و بخش خصوصی از تعطیلی شنبه حمایت می‌کنند + فیلم
  • علیرضا بیگی: پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود
  • تکذیب صحبت‌های غضنفری درباره وعده مالی و کمیسیون‌ها
  • دلخوش : عملیات "وعده صادق" به اسراییل فهماند سمبه ایران چقدر پر زور است +فیلم
  • لایحه افزایش تعطیلات نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • قانون مهریه 2 الی 3 سال است که معطل مانده/ نماینده مجلس: منتظر هستیم؛ فعلا دست هیئت رئیسه است
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می شود یا فراموش؟
  • لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته نهایی می‌شود یا فراموش؟
  • خبرهای جدید از افزایش تعطیلات آخر هفته از زبان یک نماینده مجلس
  • عضو کمیسیون کشاورزی مجلس: حال کارگران در دولت سیزدهم خوب شد