Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان خراسان شمالی از برگزاری دهمین جشنواره دانش‌آموزی نمایشگاه های مدرسه انقلاب استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، صادق شبانی، دهم بهمن ماه در نشست خبری اتحادیه انجمن های اسلامی دانش‌آموزان خراسان شمالی که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر اظهار کرد: انجمن اسلامی به عنوان قدیمی ترین تشکل در بین چهار تشکل مدارس است و در کنار مدارس به عنوان انجمن های فرهنگی و علمی فعالیت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شبانی در خصوص شکل گیری این مجموعه بیان کرد: این مجموعه در سال ۱۳۴۲ به صورت غیر رسمی و در تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۵۸ فعالیت خود را به دستور امام خمینی (ره) به صورت رسمی آغاز کرد.

وی ادامه داد: مهم ترین اهداف این مجموعه تربیت مدیران و دانش آموزان مومن، متعهد و انقلابی در بین مدارس است که شناسایی می‌شوند و بعد از تربیت و به کارگیری در تشکل نسبت به تربیت محوری و نسبت به برنامه هایی که مرتبط با دانش آموزان است به کار گرفته می‌شوند.

شبانی در خصوص فعالیت های دهه فجر و فعالیت های محوری که دراین ایام برگزار می‌شود گفت: بر اساس بیانیه حضرت آقا در سال ۹۷، فعالیت انجمن اسلامی برمحوریت بیانیه گام دوم انقلاب است که نمایشگاه هایی در سه بخش دیروز، امروز و فردا و یک بخش ویژه به نام غرفه مکتب حاج قاسم فعالیت می‌کنند.

شبانی با بیان اینکه این نمایشگاه ها در سه بخش دیروز، امروز و فردا برپا می‌شوند افزود: بخش دیروز شامل مطالعه و محتوای نقش نوجوانان در شکل گیری انقلاب و خاطرات انقلابی بزرگان و ریش سفیدان خانواده از اتفاقات قبل از انقلاب است.

وی ادامه داد: بخش امروز نیز شامل دستاورد های انقلاب اسلامی، سبک زندگی، رسانه و فضای مجازی است و در بخش فردا مهدویت، جهاد اقتصادی و علمی، نقش نوجوانان در ساخت ایران قوی به نمایش گذاشته می‌شود.

شبانی گفت: در بخش ویژه مکتب حاج قاسم، زندگی نامه حاج قاسم، محور مقاوت و شجاعت حاج قاسم، توسل و معنویت و اموری که نسبت به حاج قاسم می‌توان تحقیق کرد در غرفه ها توسط دانش ‌آموزان بیان می‌شود.

وی بیان کرد:غرفه های این نمایشگاه با ۱۳ موضوع در ۱۵۰ مدرسه استان خراسان شمالی برپا می‌شود که به مدارس شاخص، نیمه شاخص درجه یک، دو و سه تقسیم می‌شوند.

وی گفت: بخش روایتگری و عنصر روایت مهمترین بخش نمایشگاه است که دانش آموزان زمان انقلاب، زمان حال و برنامه های آینده را به صورت روایت بیان می‌کنند.

شبانی گفت: برنامه های محوری انجمن اسلامی محدود در نمایشگاه های مدرسه های انقلاب نیست اما مهمترین آن نمایشگاه های مدرسه انقلاب است.

شبانی با اشاره به مهم ترین و کاربردی ترین فعالیت انجمن اسلامی گفت: عضویابی هدفمند مهمترین هدف فعالیت انجمن اسلامی است. در عضویابی هدفمند دانش آموزان شناسی و گزینش شده و بعد از آزمون و استعداد سنجی وارد طرح انسجام می‌شوند که این فرایند ۶ ماه زمان می‌برد.

وی در پایان در خصوص افتتاحیه و بازدید از این نمایشگاه ها گفت: برگزاری نمایشگاه ها از یکم بهمن ماه آغاز شده و تا ۳۰ بهمن ماه ادامه دارد که دوازدهم تا بیست و دوم بهمن ماه افتتاحیه این نمایشگاه است که با حضور مسئولان انجام می‌شود و در این زمان خانواده های دانش آموزان و دانش آموزان همان مدرسه می‌توانند از این نمایشگاه ها بازدید کنند.

وی ادامه داد: از تاریخ ۲۲ ام  تا ۳۰ام بهمن ماه نیز دانش آموزان مدارسی که توانایی برگزاری نمایشگاه را نداشتند می‌توانند از این نمایشگاه بازدید نمایند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: خراسان شمالی استانی فرهنگی و هنری نمایشگاه های مدرسه انجمن اسلامی خراسان شمالی دانش آموزان نمایشگاه ها حاج قاسم بهمن ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان در این مراسم آموزش و پرورش را کانون اصلی حرکت به سمت حیات طیبه و به فرموده مقام معظم رهبری، سنگ بنای کشور در نظام تعلیم و تربیت دانست و گفت: آموزش و پرورش مزرعه آینده کشور است، هرآنچه در نظام تعلیم و تربیت کاشته شود در آینده همان درو می‌شود، نگاه و رویکرد ما در مدارس توجه به منویات مقام معظم رهبری بوده و دکترین حرکت ما سند تحول بنیادین است.
ابوالقاسم اکبری با اشاره به اینکه رویکرد نظام اسلامی، تحقق عدالت آموزشی است گفت: ۴۸.۵ درصد مدارس استان در روستا‌ها دایر است و پراکندگی روستا‌ها سبب شده تا ۱۸ مدرسه با یک دانش آموز و یک معلم فعال شود.
۱۴ هزار معلم در ۲ هزا و ۶۱ مدرسه خراسان شمالی ۱۹۳ هزار دانش آموز را زیر نظر داشته و به تدریس مشغول هستند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • زنگ سپاس معلم در مدارس خراسان شمالی طنین انداز شد
  • شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی طرح قدس در بندرانزلی آغاز به کار کرد
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • مشکلات اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی حل می شود
  • برگزاری نهمین دوره مسابقات روباتیک دانش‌آموزی
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • اردوگاه دانش آموزی با منظر گردشگری مقاومت در بوشهر احداث شود
  • مسابقه مناظره دانش‌آموزی توسط جهاد دانشگاهی مازندران در ساری برگزار شد
  • برگزاری پویش دانش‌آموزی «معلم خوب من»
  • ثبت نام دور جدید مسابقات روبوتیکاپ دانش آموزی آغاز شد