Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-05-06@22:48:51 GMT

رفع محدودیت‌های برقی صنایع از دوشنبه

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۳۱۷۵

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات محدودیت در صنایع اعمال شده است، از رفع محدودیت‌های برقی صنایع از دوشنبه، ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش ایسنا، مصطفی رجبی مشهدی، در گفت‌وگویی تلویزیونی با اشاره به اینکه محدودیت‌های صنایع برای جلوگیری از کمبود در تامین سوخت نیروگاه‌ها و براساس توافقنامه‌ها عملیاتی شده است، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده باید تا ۳۰ درصد از میزان مصرف صنایع محدود می‌شد که فقط ۲۰ درصد محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ مگاوات محدودیت در صنایع اعمال شده است، گفت: برق بخش عمده‌ای از صنایع از جمله صنایع فلزی مانند مس و آلومینیوم با محدودیت مواجه نیست البته صنایع دیگری مانند کاشی، خودرو سازی، مترو و نقلیه نیز کمبودی ندارند.

سخنگوی صنعت برق ادامه داد: در حال حاضر برق کشور تامین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده است نیز تا دوشنبه ۱۱ بهمن ماه برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق تصریح کرد: هفته گذشته به دلیل ایجاد وقفه در تامین گاز و سوخت نیروگاه برای مدیریت شرایط مجبور به اعمال محدودیت برخی صنایع شدیم که این برنامه با همکاری وزارت صمت و طبق اولویت بندی انجام شده است.

وی افزود: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی دمای هوا در حال افزایش است که این موضوع سبب کاهش مصرف گاز در بخش خانگی و تجاری خواهد شد بنابراین تامین سوخت نیروگاه‌ها با محدودیت مواجه نیست و به همین دلیل محدودیت اعمال شده در برخی از صنایع از دوشنبه برطرف خواهد شد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: اعمال شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، استفاده از وسایل نقلیه برقی می‌تواند راهکاری بسیار مؤثر در مسیر رفع و کاهش چالش‌های حیاتی و دارای مزایای زیست محیطی، کاهش وابستگی به سوخت‌های تجدیدناپذیر فسیلی و بهبود کیفیت هوا باشند. از این رو تغییر سبک حمل و نقل از سنتی بنزینی به برقی اهمیت ویژه‌ای‌دارد. در این راستا شهرداری تهران برقی‌سازی ناوگان حمل و نقل عمومی را دنبال می‌کند.

علیرضا زاکانی شهردار تهران پیرامون آخرین وضعیت تاکسی‌های برقی اظهار کرد: تاکسی‌های برقی شامل دو دسته خودمالکی و شرکت مالکی می‌شوند. رانندگان تاکسی در بخش شرکت مالکی، سهامدار آن شرکت خواهند شد.

وی افزود: تعدادی خودرو توسط خودروسازان وارد شده است و در بخش خودمالکی قراردادها در حال بسته شدن است، به زودی واگذاری خودرو به مالکین صورت خواهد گرفت.

زاکانی ادامه داد: در حال حاضر بالغ بر ۲۰۰۰ خودرو برقی آماده بوده و تخصیص ارز برای واردات خودروها با کمک بانک مرکزی صورت گرفته است.

گفتنی است یکی از نکات حائز اهمیت برای رانندگان تاکسی، قیمت خودروهای برقی است که نیازمند ارائه تسهیلات ویژه است. به گفته شهرداری تهران قیمت این خودروها قابل رقابت با خودروهای بنزینی خواهد بود.

علاوه بر این شهرداری تهران برای راه‌اندازی ایستگاه‌های شارژ این خودروها پیش از این ۴۰۰۰ نقطه را در سطح شهر تهران در ۲۲ منطقه شناسایی کرده است و بنا دارد تا پایان سال ۱۴۰۳ تعداد ایستگاه‌های اعلامی را احداث و مجهز کند.

کد خبر 6096387

دیگر خبرها

  • اعمال محدودیت های ترافیکی در روز مراسم یادواره شهدای بازی دراز
  • اعمال محدودیت ترافیکی در قائم‌شهر
  • وعده اتمام خاموشی‌ها در تابستان جاری/ کاهش مصرف خانگی دیگر استان‌ها، راه‌حل توسعه برق در استان‌های دیگر است؟
  • اعمال یک‌طرفه شدن کندوان از ساعت ۱۸ امروز
  • واشنگتن، جنگنده‌ها و پهپادهایش را به قطر منتقل کرد
  • زاکانی: تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • تخصیص ارز تاکسی‌های برقی تهران تامین شده است
  • محدودیت تردد در محور چالوس اعمال شد
  • ادامه محدودیت‌های ترافیکی در جاده‌های مازندران