Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@22:51:06 GMT

اراک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۳۲۳۶

اراک در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

  دکتر سید " محمد جمالیان"  عصر یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده در دهم بهمن ماه جاری، شهرستان دلیجان، محلات و ساوه نارنجی شدند.
وی بیان داشت: اکنون شهرستان‌های فراهان، تفرش، کمیجان، خمین، آشتیان، زرندیه و خنداب در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.
وی تصریح کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی، در حال حاضر هیچ کدام از  شهرستان‌های استان مرکزی در وضعیت آبی قرار ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی اراک اظهار داشت: ویروس اُمیکرون فلج کننده است و تمام رده های سنی از نوزادان تا سالمندان را در برمی گیرد.

جمالیان تاکید کرد: طی چند روز اخیر میزان مراجعات و بستری‌ها به شدت افزایش یافته است به طوری که تا ساعت ۱۵ امروز ۳۵۰ نفر به کلینیک تنفسی مراجعه کرده اند و این یک فاجعه است.

وی ادامه داد: اکنون بیمارستان امیر المومنین ( ع) به عنوان سانتر اصلی، بیمارستان طالقانی برای زنان باردار و بیمارستان امیرکبیر نیز برای بستری کودکان و نوزادان پیش بینی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تصریح کرد: چنانچه این روند استمرار داشته باشد در ۲ هفته آتی به طور حتم با کمبود تخت‌های بیمارستانی مواجه می‌شویم که انتظار می‌رود مردم شیوه نامه‌های بهداشتی را مدنظر ویژه قرار دهند.

جمالیان یادآور شد: مدارس ابتدایی شهر اراک و ساوه از روز گذشته به صورت مجازی برگزار می‌شود اما با توجه به قرمز شدن وضعیت کرونایی اراک، می طلبد تمام مقاطع تحصیلی به صورت مجازی باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود  گفت: ۴۹۵ مورد جدید کرونا بر اساس آخرین یافته‌های آزمایشگاهی، در شبانه روز اخیر به ثبت رسید.

جمالیان بیان کرد: ۵۵ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.
وی بیان کرد: ۴۴۰ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرد: شمار مبتلایان به کرونا از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان مرکزی به ۱۰۹  هزار و ۱۳۸ نفر رسید.
جمالیان افزود: یک مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا در این بازه زمانی در استان مرکزی گزارش شده و شمار فوتی‌های این بیماری به ۳ هزار نفر رسیده است.
شیوع ویروس کرونا از اسفندماه سال ۹۸ آغاز شد و استان مرکزی پس از قم در زمره نخستین استان‌هایی بود که موارد ابتلا در آن مشاهده شد.

برچسب‌ها کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اراک استان مرکزی کرونا اراک استان مرکزی مرگ و میر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!

طبق اطلاعات منتشرشده از سوی وزارت آموزش‌وپرورش، میانگین کشوری نمرات دانش‌آموزان در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در رشته تجربی ۱۱.۲۳، رشته ریاضی ۱۰.۷۹، رشته انسانی ۸.۷۵ و در رشته معارف ۱۰.۵۶ بوده است. درحالی‌که سال ۱۴۰۱ میانگین نمرات دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۰۲، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۶۴، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۲۰ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۱ بوده است.

این معدل در سال ۱۴۰۰، برای رشته علوم تجربی ۱۳.۱۸، رشته ریاضی و فیزیک ۱۲.۳۵، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۴۲ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۰۴ ثبت‌شده است.

روزنامه فرهیختگان نوشت:در سال ۱۳۹۹ نیز معدل دانش‌آموزان برای رشته علوم تجربی ۱۳.۷۳، رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۵۰، رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۱.۳۴ و رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۶ را نشان می‌دهد.

میانگین معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان سال ۱۳۹۸، در رشته علوم تجربی ۱۳.۷۷، در رشته ریاضی و فیزیک ۱۳.۲۸، در رشته ادبیات و علوم انسانی ۱۰.۷۶ و در رشته علوم و معارف اسلامی ۱۲.۸۸ بوده است.

ازاین‌رو می‌توان نتیجه گرفت که میانگین معدل نمرات دانش‌آموزان در سال ۱۴۰۲ نسبت به چهار سال پیش از آن در تمامی رشته‌ها با افت حدود دو نمره‌ای در امتحانات نهایی روبه‌رو بوده است.

ناظر به همین معیار و مولفه و با بررسی وضعیت استان‌ها، نقشه وضعیت معدل استان‌ها تا حد زیادی منطبق با نقشه فقر کشور است. به این صورت که میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۲ در استان‌های هرمزگان، کهگیلویه‌وبویراحمد، خوزستان، آذربایجان غربی ۸ تا ۹ بود. خراسان شمالی، گلستان، اردبیل، ایلام، کردستان، لرستان، کرمانشاه، فارس، کرمان، گیلان، بوشهر و چهارمحال‌وبختیاری نیز استان‌هایی هستند که میانگین ۹ تا ۱۰ را ثبت کردند. یعنی معدل دانش‌آموزان این استان‌های نیز کم و هشدارآمیز است. با این حساب مجموعا، در ۱۷ استان میانگین معدل امتحانات نهایی خرداد هشت تا ۱۰ بوده که در وضعیت قرمز هستند.

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی کتابخانه سیار در مناطق مختلف شهری و روستایی اراک ضروری است
  • لزوم روزآمدی مربیان عقیدتی
  • اجرای همزمان ۱۱ طرح بزرگ ایمنی در راه‌های استان مرکزی
  • دفتر نمایندگی خبرگزاری ایمنا در اراک افتتاح شد
  • شناسایی ۱۰ ساختمان بسیار پرخطر و ناایمن در اراک
  • وضعیت قرمز در مدارس با افت شدید تحصیلی؛ معدل دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • آژیر قرمز آموزش عمومی؛ معدل سال آخر دبیرستانی‌ها ۸ تا ۱۰!
  • پخش و توزیع ۱۱۰ تن آسفالت درمنطقه۲ اراک
  • تجلیل از واحد‌های نمونه در اراک
  • گذر از میانه تاریخ با سفر به روستای انجدان اراک