Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-02@04:40:30 GMT

ساخت ۴۰ شهرک جدید در مرحله مکان‌یابی

تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۴۲۶۳۲۷۴

ساخت ۴۰ شهرک جدید در مرحله مکان‌یابی

در راستای اجرای پروژه نهضت ملی مسکن، شرکت عمران شهرهای جدید از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی برای ساخت شهرک‌های جدید را در برنامه‌های خود گنجانده که طبق اعلام سرپرست این شرکت، مطالعه و مکان‌یابی ۴۰ موقعیت در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، بخشی از برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید در راستای طرح  نهضت ملی مسکن که از ماه‌ها قبل هدف‌گذاری شده احداث ۱۸ شهر و ۴۰ شهرک علاوه بر ۱۸ شهر جدید فعال موجود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذیل این برنامه، سه شهرک و یک شهر جدید در اطراف تهران ساخته می‌شود.

آخرین وضعیت احداث شهرک‌های جدید که توسط علیرضا جعفری ـ سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید ـ اعلام شده حاکی از آن است که هم‌اکنون ۴۰ موقعیت مکانی شناسایی شده که در حال مطالعه است.

وی هم‌چنین با اشاره به برنامه ایجاد شهرک‌های خصوصی گفته است: برای ایجاد شهرک‌های خصوصی و بهره‌مندی از آنها اقداماتی در حال انجام است. هم‌اکنون مطالعه و امکان‌سنجی اراضی خصوصی که قابلیت تبدیل شدن به شهرک را دارند در حال انجام است. با این کار در صدد هستیم تا علاوه بر ارزیابی این ظرفیت در ایجاد شهرک‌های مسکونی از ظرفیت بخش خصوصی در این زمینه بهره ببریم.

جعفری با تاکید بر اینکه در حوزه شهرهای جدید رویکرد فعلی، امکان‌سنجی ایجاد فضای مطلوب زیستی است، پیگیری موضوعات مرتبط با شهرهای جدید را کاری پیچیده و بلندمدت عنوان کرد.

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید از امکان‌سنجی برای ایجاد شهرک‌های جدید در تعامل با معاونت معماری و شهرسازی خبر داد و افزود: ایجاد شهرک‌های مسکونی سیاست کلان شرکت عمران شهرهای جدید است که دنبال می‌شود.

رشد جمعیت شهرهای جدید شش برابر کلانشهرها

بنابراین گزارش، سال جاری جمعیت ۲۱ شهر جدید از ۱.۲ میلیون نفر عبور کرد. طبق آمار روند رشد جمعیت در شهرهای جدید به شش برابر کلانشهرهای کشور رسیده که بر اساس اعلام شرکت عمران، علت اصلی آن به توسعه زیرساخت‌ها و خدمات در این شهرها مربوط می‌شود. در سالهای گذشته ۳۵۲ هزار واحد مسکن مهر در شهرهای جدید برنامه‌ریزی شد که تا تیرماه امسال ۳۰۳ هزار واحد تحویل شده است. احداث ۲۰۰ مدرسه، تکمیل مترو هشتگرد، بازار اندیشه، آزادراه تبریز ـ سهند، بوستان مشاهیر پرند، مجموعه چندمنظوره شهر جدید صدرا و دهها پروژه دیگر که یا افتتاح شده یا در دست اجرا قرار دارد، بخشی از عملکرد شرکت عمران شهرهای جدید در چهار سال گذشته بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرهای جدید احداث شهرک های جدید شرکت عمران شهرهای جدید نهضت ملی مسکن طرح جهش تولید و تامین مسکن شرکت عمران شهرهای جدید ایجاد شهرک شهر جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام

آفتاب‌‌نیوز :

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ساخت خطوط مترو در شورای شهر تهران تصویب نشده است، گفت: «این موضوعات با هزینه ۱۲ میلیارد یورو برنامه‌ریزی شده است. از جمله این برنامه‌ها ساخت خطوط ۹ و ۱۱ مترو است که قرار است به این شرکت فاینانسور بدهند. البته هنوز نه بودجه آن در شورای شهر تهران تصویب شده و نه جزئیات فنی این قرارداد‌ها مطرح شده است.

او گفت: وقتی مشکلی پیش می‌آید وااسلاما سر داده و آن را به تحریم نسبت می‌دهیم که از ناپختگی است. شرکت‌های خارجی باید برای فروش این محصولات التماس کنند. اگر به ملاحظات بپردازیم منطقی‌تر است تا اینکه با استفاده از کلمه پرابهامی به نام «تحریم» همه روش‌های قانونی را زیر پا گذاشته و از هر راه غیرمتعارفی پیش برویم.

دیگر خبرها

  • مکان‌یابی ۱۳ هزار هکتار زمین برای ساخت شهرک‌های نهضت ملی مسکن
  • دولت مکلف شد 300 هزار هکتار به زمینهای قابل سکونت در شهرهای با تراکم زیر 70 هزار نفر اضافه کند
  • تشکری هاشمی: قرارداد ۲ میلیارد یورویی با چین را فقط در سایت‌ها و فضای مجازی دیده‌ام
  • تعدادی از واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند تحویل می‌شود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • انعقاد قرارداد ساخت ۳ هزار مسکن در شهر امیرکبیر
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • هزینه مسکن ملی پرند متری ۱۰ میلیون تومان برآورد می شود
  • ۲۷۳۲ مورد بازرسی کالا، فنی و نشت‌یابی از سوی واحد بازرسی شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد