Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیروهای امنیتی سودان به سمت معترضان به وقوع کودتای ارتش در خارطوم گاز اشک آور شلیک کردند که در اثر آن یک معترض کشته شد.

به گزارش ایسنا، بعد از ظهر امروز (یکشنبه) با وجود استقرار گسترده نیروهای امنیتی سودان و مسدود شن خیابان‎ها و پل‌ها در مرکز خارطوم، مخالفان کودتای ارتش به سمت کاخ ریاست جمهوری راهپیمایی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«کمیته‌های مقاومت» علیرغم هشدارهای کمیته هماهنگی مسایل امنیتی خارطوم که پیشتر تجمع در مرکز پایتخت را ممنوع کرده و بر لزوم برگزاری تجمعات در میادین عمومی شهر تاکید کرده بود، کاخ ریاست‌جمهوری را به عنوان مقصدی برای تجمعات اعتراضی امروز خود تعیین کرد.

تظاهرات امروز با عنوان میلیونی ۳۰ ژانویه در خارطوم برگزار شد.

کمیته مرکزی پزشکان سودان در بیانیه‌ای تاکید کرد: محمد یوسف اسماعیل ۲۷ساله در اثر شلیک تیر به قلبش جان خود را از دست داد.

در این بیانیه آمده است، با کشته شدن این تظاهرکننده تعداد کشته‌های علیه کودتای ۲۵ اکتبر به ۷۹ کشته رسید.

سودان از ۲۵ اکتبر گذشته و وقوع کودتای نظامی که به انحلال شورای ریاستی و شورای وزرا انجامید شاهد اعتراضات مردمی ضد کودتا است که این اعتراضات به رغم امضای توافق میان دو بخش نظامی و غیر نظامی همچنان ادامه دارد و به خشونت کشیده شده است تا جایی که گزارش شده شمار کشته‌های اعتراضات از آغاز کودتای نظامی ماه اکتبر به ۶۰ تن رسیده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی

آفتاب‌‌نیوز :

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس در پیامی جدید اعلام کرد: «فشار نظامی منجر به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست در دستان ما شد و بقیه اسرا را هم از جشن گرفتن عید پسح همراه با عزیزانشان محروم ساخت».

متن عربی و عبری پیام گردان‌های القسام به شرح ذیل است:

الضغط العسکری أدی إلی مقتل عشرات الأسری الذین بأیدینا وحرم البقیة من الاحتفال بعید الفصح مع أعزائهم הלחץ הצבאי הוביל להרג עשרות השביויים שביידנו ומנע משאר השבויים לחגוג הפסח עם יקריהם #الوقت_ینفد #הזמן_אוזל #حکومتکم_تکذب #ממשלתים_שקרנית

این در حالی است که پیشتر نتانیاهو مدعی شده بود که تنها ادامه فشار نظامی بر حماس است که به آزادی همه اسرای اسرائیلی در غزه منجر خواهد شد!

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان برای آزادی اسرای صهیونیست در غزه
  • پیام جدید القسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر اسرائیلی
  • ببینید | گردان‌های قسام: فشار نظامی به کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست منجر شده است
  • همراهی پدر دانشجو با دخترش در تظاهرات حمایت از فلسطین
  • سندرز: یادآوری جنایت‌های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • سندرز: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • گسترش انتفاضه دانشگاه‌ های آمریکا در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • گسترش «انتفاضه دانشگاه‌های آمریکا» در حمایت از غزه به سایر کشورها
  • حمله پهپادی به خودروی تروریست ها اطراف زاهدان/ ۲ تروریست کشته شدند