Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- امام جمعه کرمان گفت: رسانه و فضای مجازی، فضایی قدرتمند و سرنوشت‌ساز است که بهره‌گیری درست از آن می‌تواند منشاء تحولات عظیم در جامعه شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی عصر امروز در نشست بانوان فعال رسانه و فضای مجازی با نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه جمع امروز سه ویژگی قابل تامل دارد اظهار داشت: نخستین ویژگی این جمع زنانه بودن آن است و متاسفانه کمتر به جایگاه رفیع زنان در جامعه توجه شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به نگاه دین به جایگاه زنان در جامعه بیان کرد: بدون وجود زنان فداکار و با انگیزه و بدون حمایت و پشتیبانی آنها مردان فداکار و با انگیزه پا به میدان نمی‌گذارند و زنان در هر فعالیتی که در جامعه رقم می‌خورد به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش موثر دارند.

امام جمعه کرمان با بیان اینکه اندیشمندان غربی  نگاه خودشان را به مسائل سیاسی، فرهنگی و اجتماعی دارند افزود: یکی از اندیشمندان غربی معتقد است برای فروپاشی یک تمدن باید خانواده را فتح کرده و برای فروپاشی خانواده باید به سراغ مادر و زن خانواده رفت.

وی با اشاره به اینکه تاثیرگذاری بر نظام تربیتی و خواص جامعه از دیگر راه‌های فروپاشی جوامع است گفت: در تمامی این حوزه‌ها زنان نقش کم نظیر داشته و از جایگاه رفیعی برخوردار هستند.

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه ویژگی دوم این جمع جوان بودن آن است ادامه دارد: جوان در حوزه دین از اهمیت بالایی برخوردار است و در جوان دو محور انرژی و عقلانیت وجود دارد که منشأ همه تحولات جامعه است.

وی ویژگی سوم این جمع را فعال بودن در حوزه رسانه و فضای مجازی دانست و گفت: فعالان این حوزه قدرت زیادی برای ایجاد تحولات عظیم در جامعه دارند و سه ویژگی زنانگی، جوانی و فضای مجازی در کنار هم به این جمع قدرت زیادی داده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه اگر این جمع در کنار هم قرار بگیرند اتفاقات زیادی را می‌تواند مدیریت کنند افزود: در فضای حقیقی و مجازی باید به چند نکته باید توجه جدی داشت که یکی از آنها خداترسی است که متاسفانه توجه به آن در فضای مجازی کمرنگ شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند همه چیز را می‌داند و بر همه گفتار، رفتار و نیات ما واقف و آگاه است و باید از این مقام خداوند هراس داشته باشیم گفت: اگر قدرت را به دست انسان‌های خداترس داده شود یقین داریم که از این قدرت بر علیه کسی سوء استفاده نمی‌کنند.

امام جمعه کرمان: دولت سیزدهم برای استقلال اقتصادی و معیشت مردم تلاش می‌کندامام جمعه کرمان: آمریکا در ترور شهید سلیمانی اشتباه محاسباتی کرد/ جریان مقاومت قدرتمند استامام جمعه کرمان: خدمت به محرومان و مظلومان حرکت در مسیر ترویج مکتب شهید سلیمانی است

علیدادی‌سلیمانی با بیان اینکه متاسفانه امروز عده‌ای به اسم دفاع از دین و ارزش‌ها و انقلاب، هر حرفی می‌زنند، آبروی انسان‌ها را می‌برند و غافل هستند از اینکه این رفتار آنها نه دینی است، نه ارزشی و نه انقلابی افزود: قدرت و زبان آدمی حرمت دارد و باید در پیشگاه خداوند پاسخگو بود.

وی با اشاره به اینکه فضای مجازی و رسانه‌ای فضای پرقدرتی است ادامه داد: فضای رسانه‌ای، فضای سرنوشت ساز و عجیبی است که در آن می‌توان اخبار بزرگ را کم اهمیت جلوه داده و اخبار کوچک و کم اهمیت را بزرگ کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمان با بیان اینکه این فضا همان اندازه که تاثیر مثبت دارد می‌تواند تاثیرات منفی هم می‌تواند داشته باشد گفت: اگر در این فضا محتوای ارزشمند منتشر شود، خوب و ارزشمند است و اگر محتوای خلاف و دروغ منتشر شود، بد بوده و در آن دنیا باید به سختی پاسخگو بود.

وی با بیان اینکه حدود نوشتن، حرف زدن و انتشار محتوا به اندازه‌ای است که بتوان از آن در پیشگاه خداوند دفاع کرد افزود: اسلام از آزادگی دفاع می‌کند نه از آزادی؛ و آزادگی یعنی حرف را بزنی و عملی را انجام بدهی که بتوانی نزد خداوند برای آن حجتی و پاسخی داشته باشی.

انتهای پیام/511/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استان کرمان استان کرمان امام جمعه کرمان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد

به گزارش خبرنگار مهر، مالک رحمتی روز سه شنبه در مراسم زنگ سپاس معلم که در مدرسه ماندگار فردوسی تبریز برگزار شد، با اشاره به نقش بی بدیل معلمان در تربیت نسل جدید، گفت: تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد و آنچه که در جامعه امروز موجب اقتدار و افتخار ما است، وجود معلمانی است که نظام مدیریتی کشور، محصول تربیت آن‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه عملیات وعده صادق در داخل و خارج کشور موجب افتخار شده است، افزود: اگر امروز در عرصه‌های متعددی چون پزشکی و اقتصاد دانش بنیان در دنیا حرفی برای گفتن داریم و در بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و سازه‌های طراحی کشور، جوانان این مرزوبوم، دانش فنی و مهندسی خود به خارج کشور صادر می‌کنند، محصول همین معلمان است.

وی خطاب به دانش آموزان، با بیان اینکه شما آینده کشور را می‌سازید و به طور قطع آینده کشور به برکت شما بهتر از اکنون خواهد بود، گفت: فرصت علم آموزی و پرورش را مغتنم شمارید زیرا خیلی زود دیر می‌شود و فارغ التحصیل شده و وارد فضای کار می‌شوید.

استاندار آذربایجان شرقی از دانش آموزان خواست این دوران را دوران رشد و پرورش خود در نظر بگیرند و در کنار درس، نسبت به مقوله خودسازی و تفکر سازی نهایت استفاده را داشته باشند.

وی آثار و کتاب‌های شهید مطهری را راهگشا دانست و به دانش آموزان توصیه کرد: در کنار کتب درسی، مطالعه آثار این شهید را در اولویت خود قرار دهند زیرا به طور قطع در ساختن نظام فکری مفید خواهد بود.

رحمتی با اشاره به اینکه بسیاری از معلمان در نقاطی از استان تدریس می‌کنند و مسیرهای طولانی طی می‌کنند تا نگذارند در نقاط محروم، قطار علم و پیشرفت متوقف شود، خاطرنشان کرد: هنوز هم برخی از معلمان در کانکس‌ها تدریس می‌کنند.

کد خبر 6093364

دیگر خبرها

  • تحولات جامعه به دست معلمان رقم می‌خورد
  • پنجشنبه را تعطیل کنید که از نظر فرهنگی و تمدنی مهم است | برای فعالیت اقتصادی هم فضای مجازی و دورکاری هست!
  • ببینید/شادی جالب یک جفت لک‌لک‌ بعد از اولین تخم‌گذاری
  • (ویدیو) احضار برخی چهره‌های فضای مجازی
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لجبازی درست نیست
  • مخالفت با تعطیلی شنبه با استدلال ارتباط با یهودی ها جنبه کج فهمی دارد/ ما عملا سه روز از دنیا عقب هستیم / این لج و لحبازی درست نیست
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • ترانه کودکان که ترند شد: ببعی چقدر باهوشی!
  • انفصال از خدمت شهردار گلستان صحت ندارد
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند