Web Analytics Made Easy - Statcounter

قدس آنلاین نگاهی دارد به تیترهای صفحه اول روزنامه های جهان در روز یکشنبه سی ژانویه ۲۰۲۲ (دهم بهمن ماه ۱۴۰۰)

نیویورک تایمز

روزنامه نیویورک تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به برف و بوران شدید در شرق ایالات متحده اختصاص داده که شاهد بارش بیش از ۷۵ ساتیمتر برف در برخی از نواحی بوده اند. این روزنامه همچنین به حرکت عجیب دموکرات های کنگره آمریکا می پردازد که در حالی که پیش از این دولت را ملزم به افشای میزان دریافت کمک های مالی موسوم به پول سیاه از منابع مختلف کرده بودند، اما در سال ۲۰۲۰ خود میلیون ها دلار پولی که مشخص نیست منبع آن از مجاست را از این طریق به دست آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جروزالم پست

روزنامه جروزالم پست چاپ اسرائیل با انتشار گزارشی مربوط به ایران، وضعیت مذاکرات هسته ای در وین را زیر ذره بین برده و معتقد است که زمان برای اینکه بتوان تصمیم گرفت که آیا ایران می تواند قراردادی با طرف های برجام امضا کند در حال تمام شدن است. این روزنامه همچنین به انتقاد از نفتالی بنت نخست وزیر اسرائیل پرداخته که با امضای قرارداد موسوم به «کوتِل» در راه توافق میان یهودیان ارتدکس و یهودیان لیبرال مخالفت کرده است؛ اتفاقی که به گفته بسیاری از افراد بانفوذ در اسرائیل منجر به اختلافات گسترده میان جهان یهود و رژیم اسرائیل خواهد شد.

بوستون گلوب

روزنامه بوستون گلوب در گزارشی در صفحه نخست خود، به امکان خداحافظی یکی از بازیکنان افسانه ای بیسبال در ایالات متحده یعنی تام بردی از این رشته ورزشی پرداخته که بعد از ۲۲ فصل بازی و کسب تمامی افتخارات می خواهد کفش هایش را آویزان کند. این روزنامه همچنین طوفان شدید در شهر بوستون را پوشش داده که سرعت آن به ۱۳۳ کیلومتر در ساعت رسید و برف برجا گذاشته شده توسط آن تا فردا نیز پاک نشده و موجب بسته بودن بسیاری از راه ها خواهد شد.

لا کروآ

روزنامه لا کروآ چاپ فرانسه در پرونده ای ویژه در این شماره خود، در دومین سالگرد خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، وضعیت شهرها و روستاهای خود که نزدیک به انگلیس هستند را زیر ذره بین برده است. این روزنامه با حضور در بسیاری از این شهرهایی که به نوعی مرزی محسوب شده و برخی از آن ها حتی از ساعت انگلیس برای ساعت رسمی خود استفاده می کنند، تغییر و تحولات به وجود آمده در زندگی روزمره مردم این مناطق را بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نسبت به قبل از آن بدتر توصیف می کند.

استار تریبون

روزنامه استارتریبون در گزارشی به تغییر تمایل بسیاری از مردم آمریکا به نقل مکان کردن از شلوغی شهرها و خانه های کوچکتر به حومه شهرها و سکنی گزیدن در منازل بزرگتر پرداخته است. این روزنامه همچنین به تاثیر بسیار بدتر تورم بر خانوارهای روستایی در ایالات متحده نسبت به خانوارهای شهری اشاره می کند و در گزارش دیگری از نقش فعالان حوزه کشاورزی در گسترش کسب و کار خود با استفاده از پلتفرم یوتیوب مطلب جالب توجهی به چاپ رسانده است.

شانگهای دیلی

روزنامه شانگهای دیلی چاپ چین همانگونه که پیش بینی می شد به مناسبت فرا رسیدن سال نوی چینی، طراحی صفحه نخست خود را به نماد امسال اختصاص داده است. در حالی که چین در فاز گسترش مجدد کرونا و سویه اومیکرون قرار گرفته و در بسیاری از شهرها دوباره مقررات منع رفت و آمد حکمفرماست و البته در کنار آن قرار است مسابقات المپیک زمستانی پکن از پنج روز دیگر آغاز شود، چینی ها سال نوی خود که سال ببر است را جشن می گیرند. این روزنامه همچنین اعلام کرده که به دلیل تعطیلات سال نو چند روز تعطیل خواهد بود!

ساندی استار

روزنامه ساندی استار چاپ کانادا گزارش و عکس اصلی صفحه نخست خود را به تظاهرات گروهی از مردم مخالف اجبار تزریق واکسن در اوتاوا پایتخت این کشور اختصاص داده است. این روزنامه با انتخاب تیتر «طوفان در حال جمع شدن» که می تواند معانی منفی نیز داشته باشد مخالفت این افراد که از سرتاسر کانادا به پایتخت آمده اند تا با قرنطینه و واکسن اجباری مخالفت کنند را بازتاب داده، اما در یکی از قسمت های گزارش خود این تظاهرات را نمایشی از خودخواهی لقب داده است. این روزنامه همچنین در گزارش دیگری به نواقص قوانین کانادا در مبارزه با نفرت گرایی نسبت به گروه ها و نژادهای خاص در این کشور پرداخته است.

ساندی تایمز

روزنامه ساندی تایمز عکس اصلی صفحه نخست خود را به گزارش خبرنگار اعزامی این روزنامه به افغانستان اختصاص داده است. در حالی که در عکس منتشر شده، مادر و دختری دیده می شوند که در میان برف در جاده منتهی به جنوب کابل مشغول گدایی هستند، کریستیانا لَمب که در چند وقت اخیر در افغانستان حضور داشته، معتقد است در ۳۵ سال سابقه خبرنگاری خود هیچگاه چنین حجمی از بحران را یکجا ندیده بوده است. این روزنامه همچنین در گزارشی، به بازگردانده شدن تمامی پول های اهدایی به بیمارستان های بریتانیا که توسط شرکت های مربوط به قمار اهدا شده بود خبر می دهد.

ملیت

روزنامه ملیت چاپ ترکیه در پرونده ای به بحران استفاده از آنتی بیوتیک در این کشور پرداخته است. درحالی که شاهد اوج گیری دوباره کرونا در ترکیه با سویه اومیکرون هستیم، بسیاری از مردم این کشور دوباره استفاده زیاد و غیرقابل کنترل خود از آنتی بیوتیک ها را آغاز کرده اند که منجر به کمبود آن و همینطور به وجود آوردن عوارض برای آن ها شده است. این روزنامه در مصاحبه با متخصصان پزشکی می گوید مصرف آنتی بیوتیک ها تاثیری در مقابله با ویروس ها از جمله کرونا ندارد.

ساندی تلگراف

روزنامه ساندی تلگراف عکس اصلی خود را به دیدار بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا با ادمیرال تونی راداکین رئیس ستاد دفاع بریتانیا برای بحث پیرامون شکل واکنش بریتانیا به حمله احتمالی روسیه به اوکراین اختصاص داده است. این روزنامه می گوید تصمیم این جلسه این بوده که بریتانیا نیروهای خود در اوکراین برای مقابله با روسیه را دو برابر کند. تلگراف البته در گزارش دیگری به انتقاد از دولت جانسون پرداخته و می گوید یکی از مشاوران اصلی او، در زمان سقوط شهر کابل مشغول تماشا کردن مسابقه کریکت بوده است!

تهیه و تنظیم: امیرمحمد سلطانپور

*بازنشر مطالب دپارتمان ترجمه به منزله تأیید یا رد محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان قدس آنلاین منتشر می‌شود.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تیترروزنامه ها روزنامه های جهان روزنامه همچنین صفحه نخست خود اختصاص داده عکس اصلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفحه نخست روزنامه - شنبه ۱۳ اردیبهشت

روزنامه خبر جنوب با تیتر «مولود فقر»، روزنامه زاینده‌رود با تیتر «حراج‌هایی که از مد نمی‌افتد» روزنامه شهرآرا با تیتر «کاسبی با نداری مردم!» و روزنامه نقدحال با تیتر «اختصاص یارانه‌ها به تولید» منتشر شد.

 

 

 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان استان ها استان‌ها

دیگر خبرها

  • عکس/ صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های هرمزگان ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه‌های شنبه هشتم اردیبهشت ماه
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌های اصفهان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳)
  • صفحه نخست روزنامه‌های قم شنبه ۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • صفحه نخست روزنامه - شنبه ۱۳ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - شنبه ۸ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه ها‌ی پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • صفحه نخست روزنامه‌ها - پنجشنبه ۶ اردیبهشت