Web Analytics Made Easy - Statcounter

  آیت‌الله رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری امروز در حاشیه دریافت نوبت سوم واکسن کرونا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با تأکید بر ضرورت تلاش همه‌جانبه جهت کنترل بیماری کرونا اظهار کرد: توجه به پروتکل‌های بهداشتی و مسائلی را که در حوزه سلامت جامعه است، ضرورت دارد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ابراز خرسندی از پوشش بالای گیلان در واکسیناسیون، گفت: الحمدالله به گزارش مسؤولین بهداشت و درمان، گیلان هم توانست با همه کمبود‌هایی که در زیرساخت‌های بهداشت و درمان وجود دارد، در اجرای سند ملی واکسیناسیون رتبه نخست را در کشور به دست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رمضانی با اشاره به پیشتازی گیلان در پوشش نوبت سوم واکسن کرونا نیز، بیان کرد: این استان حتی نسبت به تزریق نوبت دُز سوم واکسن کرونا با ۳۰ درصد پیشتاز بوده و اکنون در رتبه نخست کشوری قرار دارد.

دبیر کل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با اشاره به فرهنگ متمدن گیلانی‌ها و ارتباط دادن آن با استقبال از واکسن، بیان کرد: طبعاً این به‌واسطه نگاه فرهنگی است که گیلانی‌ها دارند و در تاریخ گیلان هم فرهنگی بودن و توجه به رشد جامعه، از نقطه‌های برجسته‌ای بوده که همواره موردتوجه قرار می‌دادند.

رمضانی با بیان اینکه شاخص‌های بهداشت و درمان در گیلان طی سال‌های اخیر رشد خوب و فزاینده‌ای داشته، تصریح کرد: احداث بیمارستان‌ها و راه‌اندازی ۱۰ دستگاه سی‌تی‌اسکن و ۳۰ دستگاه اکسیژن ساز از نمونه‌های این اقدامات است ولی درعین‌حال نسبت به نیازی که در این خصوص وجود دارد، باید توجه بیشتری شود و این انتظار خصوصاً از رئیس‌جمهور محترم آیت‌الله رئیسی که همت والایی دارند بسیار به مقام عمل نزدیک است.

وی با ابراز امیدواری از مساعدت ویژه رئیس‌جمهور به گیلان ازجمله حوزه سلامت، افزود: من گمان می‌کنم که ان‌شاءالله این اتفاق مبارک برای گیلان خواهد افتاد و این می‌تواند یک نوع پاداشی از طرف دولت به گیلانی‌ها باشد و ان‌شاءالله ما شاهد رشد در همه ابعاد سلامت در گیلان باشیم.

عضو گیلانی مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امیدوارم ویروس منحوس کرونا کاملاً از جامعه جهانی و خصوصاً ایران اسلامی رخت بربندد، گفت: چراکه وقتی بیماری این‌چنینی پاندمی می‌شود در کل دنیا آثار بسیار منفی را بر جای می‌گذارد که باید از همه جهات در جهت تحقق پیشرفت‌هایی که در این زمینه لازم است تلاش کنیم و خصوصاً ارتباطاتی که همه به آن پایبند و معتقد هستند.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: آیت الله رضا رمضانی عضو مجلس خبرگان رهبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۲۶۳۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم
  • دیدار استاندار لرستان و آیت‌الله «نیازی»
  • تاکید نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بر باشکوه برگزار کردن اجلاسیه شهدای استان
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون